ad.voesenek
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Opgenomen tv uitzending op mediabox next stopt aan het einde van een lange uitzending bij een pauze

Een opgenomen lange uitzending op mediabox stopt tegen het einde bij een pauze. Oplossing is helemaal opnieuw beginnen, doorspoelen en verder kijken. De fout is al een jaar geleden aangemeld, maar nog steeds niet opgelost. Wat is de status van dit probleem?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8072Reacties
  • 818Oplossingen
  • 6814Likes

Hoi @ad.voesenek , @Mitchappelman , @DoBo , onlangs is software-update 4.31 uitgebracht voor de Mediabox Next. Het probleem zou opgelost moeten zijn met deze software, maar dit controleren we graag met jullie. Komt het probleem nog voor?

Bekijk in context

Uitgelicht
8 Reacties 8
Steefb
Expert
Expert
  • 9612Reacties
  • 1754Oplossingen
  • 2929Likes

Dit wordt niet gezien als een fout, dit zo ontworpen. Tegen het eind van een programma wordt een opname als bekeken beschouwd .

ad.voesenek
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toelichting. Ik kijk naar de opgenomen uitzending van de Voice of Holland. Er zijn 4 of 5 pauzes in dit programma. Bij pauze 4 kunnen we niet doorspoelen. We moeten de opname dan weer vanaf het begin vooruit spoelen tot na pauze 4. Daarna kunnen we wel verder kijken. Volgens mij is dit wel een erg vervelende fout.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes

Hey @ad.voesenek . Welkom hier!

Heel eerlijk? Ik zie niet helemaal voor me wat je bedoelt. 

Met de pauzes bedoel je de reclame (blokken) neem ik aan? Wat lukt er niet aan het doorspoelen bij reclameblok 4?  Lukt het doorspoelen bij eerdere reclameblokken wel? 
Als het lukt het nog wat duidelijker te omschrijven, dan heel graag! Ik ben heel erg benieuwd wat er nu precies gebeurd. 

Mitchappelman
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

The voice of Holland als voorbeeld genomen... dat programma is een erg lang programma en logischerwijs dus erg veel reclame blokken. Stel er zijn 4reclameblokken dan zijn er 5 blokken met the voice of Holland. 

Na het 4e blok van tvoh begint reclameblok 4 hiervan zie je enkele seconden en dan sluit de opname in zijn geheel af en moet je het opnieuw starten en doorspoelen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3964Likes
Mitchappelman wrote:

The voice of Holland als voorbeeld genomen... dat programma is een erg lang programma en logischerwijs dus erg veel reclame blokken. Stel er zijn 4reclameblokken dan zijn er 5 blokken met the voice of Holland. 

Na het 4e blok van tvoh begint reclameblok 4 hiervan zie je enkele seconden en dan sluit de opname in zijn geheel af en moet je het opnieuw starten en doorspoelen

En daarna kan je dus wel kijken tot na het 4e reclameblok. Dus de opname is wel daadwerkelijk opgenomen tot het einde van het programma. Heel vreemd dat hij dan ineens uitvalt, eerder. Weet je zeker dat je op dat moment wel echt de opname bekijkt (via bewaard-opnames) en niet via de gids bijvoorbeeld? Kon je de eerdere reclameblokken doorspoelen? 

DoBo
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde ervaring … al bijna sinds het begin dat ik de mediabox heb.

Ik spoel de reclames door op standje 4. Dat gaat vaak goed tot het laatste reclameblok van een langere uitzending… De Voice is een prachtig voorbeeld. Daadwerkelijk als er nog een heel stuk moet komen springt de uitzending terug naar het beginscherm van terugkijken… Als je dan verder spoelt op de maximale snelheid naar de positie na het reclameblok kun je pas verder kijken. Het lijkt alsof je de laatste 10 minuten niet na het reclamespoelen mag kijken en wordt je gedwongen om de hele uitzending eerst met snelspeoelen dus weer te kijken inclusief reclame. Lijkt mij stug dat dit niet bekend is. 

Arnold1310
Expert
Expert
  • 934Reacties
  • 50Oplossingen
  • 236Likes

Wat handig is met de Next is voicecontrol, zeg gewoon skip 60 min bv

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8072Reacties
  • 818Oplossingen
  • 6814Likes

Hoi @ad.voesenek , @Mitchappelman , @DoBo , onlangs is software-update 4.31 uitgebracht voor de Mediabox Next. Het probleem zou opgelost moeten zijn met deze software, maar dit controleren we graag met jullie. Komt het probleem nog voor?

Bekijk in context