pgmvandenberg

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe Mediabox XL: ERR SP 0.1.6

Vandaag een nieuwe Mediabox XL gekregen, maar deze geeft een foutcode bij het installeren:
Eerst kwam de er een foutcode op de TV: CS1004 en een korte tijd later kwam de code ERR SP 0.1.6 in het display van de Mediabox. Vervolgens start de Mediabox opnieuw op.

 

Afgelopen maandag was de monteur al geweest en die heeft alles doorgemeten en het signaal zou goed moeten zijn.

176 Reacties 176
Meije

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vrijdag is de mediabox geleverd en gaf steeds deze foutmelding. Vervolgens zaterdag gebeld met de helpdesk. De dame van ziggo gaf aan dat de foutmelding niet aan ziggo te wijten is maar aan de mediabox en dat wij geduld moeten hebben omdat ziggo dit niet kan oplossen. Ik heb toen gevraagd hoe lang dit zou duren en daarop kon de dame geen antwoord geven. Op mijn vraag als dit nu een week duurt en ik bel dan opnieuw? kreeg ik als antwoord dat de reactie van ziggo dan hetzelfde zou zijn nl dat wij moeten afwachten totdat de mediabox spontaan wel weer werkt..

Ik wordt hier toch goed beroerd van. WIj zijn onhandig met het installeren van tv's en al dit soort zaken en ik heb hier enorm last van.

 

Johannieters

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag de mediabox xl binnengekregen, ik heb ook de helpdesk gebeld. Ik heb exact hetzelfde probleem! Ik wacht een nacht en ga het dan opnieuw proberen...een servicemonteur helpt volgens mij niet. Er is niets mis met mijn bekabeling… de oude mediabox werkte perfect! Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem. 

Kolk

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren de mediabox xl ontvangen en heb hetzelfde probleem.

Ga voor U aan de slag en voor de 23 november is het geregeld. 

Ga toch geen 5 dagen zonder tv!! De Humax maar weer aangesloten.

Begin zo langzamerhand een beetje ziggo moe te worden.

Als men weet dat het een software probleem is, waarom dat dit produkt verkopen??

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat heb ik mij ook al afgevraagd. Succes!

Johannieters

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag weer contact gehad met Ziggo. Door metingen te verrichten en opsturen van een aantal foto’s van mijn aansluitingen, komt er morgen een monteur. Ik heb goede hoop dat het morgen in orde komt….afwachten maar.

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet zeker dat het goed komt. Bij mij is de monteur net weg. De aansluitingen bleken meer dan 20 jaar oud te zijn. Alles vervangen en het werkt als een tierelier. Zou het niet handig zijn als de medewerkers van Ziggo op voorhand informeren naar (gedateerde) aansluiting. Zou een hoop ergernis voorkomen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

**Dit topic is gesloten. Loop je tegen deze foutmelding aan en heb je hulp nodig? Start dan via deze link je eigen topic en we helpen je verder! Hieronder kun je lezen wat de foutcode betekent inclusief de meest voorkomende oorzaken en oplossingen**

 

Hi allen,

Ik begrijp dat jullie tegen de foutmelding NL ERR SP 0.1.6 aanlopen, die zichtbaar is op de display van de Mediabox XL.

 

Wat betekent de foutmelding?

De foutmelding geeft aan dat de Mediabox niet goed online is. Dit kan gepaard gaan met meerdere CS-foutcodes op de TV, waaronder CS1004 en CS1010. Hij kan hierdoor de installatie niet afronden. Dit kan gebeuren bij een nieuwe Mediabox XL of een nieuwe update van de Mediabox XL.

 

Wat is de oorzaak?

Er zijn diverse oorzaken, waarvan het signaal de meest voorkomende is. Foutcode CS1004 hangt hier ook mee samen. Controleer eerst of het 'offline' lampje brandt aan de voorzijde van je Mediabox. Brandt deze rood, dan kan de Mediabox helemaal geen contact krijgen met ons netwerk. Controleer je huidige aansluitingen. Brandt deze niet? Wacht dan een uurtje af, voordat je verder gaat. Geen verandering? Ook hier is de volgende stap je aansluiting controleren.

 

Zelfs al heeft het in een vorige situatie goed gewerkt, dan is dit geen garantie voor goed signaal. Heb je twijfels over je signaal of wil je dat verder met anderen op de Ziggo Community doornemen? Start dan je eigen topic en stuur direct foto’s van de situatie mee, zodat we jouw individuele situatie onder de loep kunnen nemen.

 

Verouderde splitters: UMU-01 of UMU-1006

De UMU-01 en UMU-1006 zijn verouderde signaalverdelers die niet samengaan met deze Mediabox. Deze blokkeren het zogenaamde ‘retoursignaal’. Heb je deze aangesloten? Neem contact met ons op en we sturen je een geschikte signaalverdeler. Vraag hierbij ook om een nieuwe kabel voor naar je modem (groen/rood). Je huidige past daar niet op.

 

Tijdelijke oplossing

Wacht je op de juiste verdeler, kabel, monteur of handeling van ons, maar wil je tot die tijd echt heel graag TV kijken? Maak dan gebruik van Ziggo GO of stop de coaxkabel rechtstreeks in je televisie en volg deze stappen. Vergeet niet om de coaxkabel later weer terug te plaatsen in je Mediabox.

 

Alles uitgesloten?

Heb je het signaal volledig uitgesloten en komt de Mediabox zelfs op je hoofdaansluiting de installatie niet door? Dan is het mogelijk dat de activatie aan onze kant nog niet helemaal is gelukt. Start je eigen topic en we duiken er voor je in.

Jacootje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle nieuwe kabels aangesloten en inmiddels is ie al 6x aan het bijwerken gegaan. Geeft dit hoop of is het kansloos dat het gaat slagen?

A.E.G. Wolgen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier, alles aangesloten maar hij blijft updaten, resetten en die melding op het scherm en Ziggo Mediabox weergeven. Sluit mijn Chromecast aan, dan maar weer op de ouderwetse manier Netflix en YouTube kijken

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

Ik heb mijn vorige bericht aangepast met meer informatie. Controleer deze goed voor tips wat je kunt doen tegen deze foutmelding.

Ik loop nu jullie situaties bij langs om te controleren hoe het ervoor staat en of er nieuws te melden hebt. Het topic is al iets ouder dus ik zie dat er ook al situaties zijn waarbij het is opgelost. Mocht ik iemand vergeten, dan hoor ik het graag.

@CeesvdS & @pgmvandenberg - Bij jullie is er inderdaad sprake van een administratief probleem aan onze kant. Daar werken we met man en macht aan om te herstellen, er is helaas niets wat we op dit moment kunnen doen behalve afwachten. Je kunt hier de opties bekijken om tijdelijk zonder Mediabox tv te kijken, door de coaxkabel rechtstreeks in je TV te stoppen.

@Mkamer - Ik zie dat je contact hebt gehad met een collega en de herstelacties in gang zijn gezet.

@timschrans - Bij jou wacht het systeem op activatie van de nieuwe Mediabox. Met een goed signaal (zie mijn vorige bericht) zou dit vanzelf moeten doorlopen.

@Alaan, @Meije, @Sofievh  - Er staat niets vast aan onze kant, maar het is onduidelijk hoe het er bij jullie voor staat. Als jullie nog problemen ervaren, zie mijn vorige bericht en/of laat het weten!

@Agio - Ik begrijp uit je berichten dat alles weer werkt na bezoek van de monteur, top!

@Johannieters - Ik zie dat de monteur vandaag langskomt, ik heb er alle vertrouwen in dat het daarmee wordt opgelost!

@Kolk / @Jacootje - Ik zie dat er gisteren contact is geweest en de situatie is doorgezet. Er staat aan onze kant niets vast en er gaat mogelijk iets mis met het signaal. Controleer mijn bericht hierboven. Kom je er niet uit, dan is er een monteur nodig.

@A.E.G. Wolgen - Ik zie dat er contact is geweest en er een monteur staat ingepland. Het is helaas even afwachten nog, maar dat is wel de logische volgende stap.

Agio

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex,

Wat fijn dat jij hier aandacht aan besteedt door het probleem stuk voor stuk te bekijken. Inderdaad is na komst van de monteur ons probleem opgelost. Ik ben er bijna zeker van dat het met de rest ook goed komt. Dank je wel.

Vriendelijke groet,

Agio

Jacootje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij ons komt dinsdag de monteur; we gaan het zien!

KevinB92

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Deze week overgestapt naar nieuw abonnement, gisteren nieuwe MediaboxXL en connectbox gekregen. 

Bij installatie van Mediabox geeft hij steeds dezelfde melding, err SP 0.1.6. en CS1004. Alles met de aansluitingen al geprobeerd, mijn hoofdaansluiting zit in de woonkamer.

Mvg

Kevin

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @KevinB92,

Helaas is er bij jou sprake van een administratieve vastloper. We werken hier op de achtergrond hard aan, maar dat is afwachten op dit moment. Tot die tijd kun je wellicht gebruik maken van de tuner in je TV zelf.

Johannieters

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voor  wat betreft de mediabox xl:

Vandaag een monteur geweest en heeft de oude aansluiting vervangen. Alles werkt nu behalve terugkijken. Ik heb een abonnement tv start xxl tv start met bellen à €59,45. Op mijn oude humax box kon ik terug kijken! Nu moet ik minstens een complete pakket van €69 aanschaffen! Op de ziggo site staat aangegeven dat ik wel terug kan kijken met deze box. Na een discussie met een van de medewerkers werd gezegd dat hij er niets aan kon doen...zeer slecht… het komt totaal niet overeen met wat op de ziggo site staat: 

Interactieve TV

  • 80+ zenders

  • Mediabox XL

  • Ziggo Sport

  • Terugkijken

  • Live-tv pauzeren

  • Kijkprofielen & Voice Control

  • Opnemen (doorgehaald)
  • Movies & Series (doorgehaald)

 

Kortom ik ben niet tevreden, ik wil minstens hetzelfde kunnen doen met de mediabox xl,  had beter mijn oude humax box kunnen behouden...

 

Jacootje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo : het offline lampje brandt.  Ik heb al jullie kabels goed aangesloten, rechtstreeks op het kastje in de muur, dus niks geen splitter er tussen en nog steeds de foutcode. Heb je nog een optie?

Inmiddels staat de afspraak met de monteur; ik ga er vanuit dat dat gratis is!

 


Niet van toepassing

Met foutcode cs1004 krijgt de mxl geen contact met ziggo. 

Daarbij vaak de ERR SP 016 en offline in beeld op de mxl zelf. 

Als "offline" uit is zou de box uiteindelijk wel gaan moeten werken. Laat hem gewoon een nacht aan staan bijvoorbeeld. 

 

Betreft het een UMU verdeler op je hoofd aansluiting haal deze er tijdelijk af. En sluit de box rechtstreeks aan.

Er zijn ook voorbeelden te noemen waarbij de box de cs1004 aangeeft en na een nacht aan te laten staan de box toch online en werkend is. Deze boxen gingen van cs1004 naar cs1010 en daarna dus toch werkend.

 

Laatste red middel is een complete reset te doen op de box zelf. Box uit doen met knopje aan achterzijde. 

Daarna box aan en binnen twee seconden  je duim op de power knop (voorzijde van de box ) houden en deze erop laten tot dat je 3 keer het welkomst scherm hebt gezien in beeld.

 

De box gaat dan opnieuw zijn software binnen halen. Houdt er rekening mee dat dit wel enige tijd in beslag neemt.

 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. 

Er loopt op dit moment een intern onderzoek naar de cs1004.

 

Jacootje

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Besloten voor een complete reset, hij komt niet verder dan 50% 😞


Niet van toepassing
Jacootje wrote:

Besloten voor een complete reset, hij komt niet verder dan 50% 😞

Sluit hem rechtstreeks op de hoofdaansluiting. UMU en/of poa er even tussenuit. 


Niet van toepassing
Jacootje wrote:

Besloten voor een complete reset, hij komt niet verder dan 50% 😞

Het kan even duren, soms wel 2 uur.

Uitgelicht topic