Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Waar het mij om draait is, dat je niet verwacht, dat de Next niet zonder Coax-verbinding zou kunnen functioneren.Het moeten aanleggen van coax zou volgens mij dan ook niet strikt noodzakelijk horen te zijn.
het coax probleem wat Alex aangeeft, was te verwachten omdat alle apparaten in principe via coax (tftp) worden geupdate en niet vanaf de UTP kant.
Ronihd wrote:
De next werkt nu in principe voor live TV via coax dus niks aan de hand met het verhaal dat er te weinig capaciteit zou zijn.
Alleen het ondemand kijken, kort na het begin van een uitzending starten kijken en kan 205 4 K love nature maakt gebruik van de internet capaciteit.
Ik kan me niet voorstellen dat de knappe koppen van Ziggo en Liberty Global het verhaal van ArChie.DVB niet kennen en daar geen rekening mee houden dat zou ongehoord zijn !
Er is zeker weten in de toekomst genoeg bandbreedte beschikbaar.
Nick999 wrote:
het coax probleem wat Alex aangeeft, was te verwachten omdat alle apparaten in principe via coax (tftp) worden geupdate en niet vanaf de UTP kant.
Als die updates een bepaalde TTL hebben dan valt inderdaad, zodra de TTL is bereikt, de box stil in afwachting van de nieuwe updates.
Vermoedelijk is het hybride geworden omdat die Live streams thans nog wel eens instabiel kunnen zijn en nog een lagere bitrate = mindere beeldkwaliteit opleveren dan via de streams van de zenders op de kabel.
hanh wrote:
Bij de MBXL is er daarvoor een aparte Internetverbinding met Ziggo beschikbaar over de coax-aansluiting. Dat moet wel, omdat de MBXL ook los moet kunnen worden gebruikt ipv tevens als Modem/Router, zoals dat nog wel voorkomt in voormalig UPC gebied. Die speciale Internetverbinding is verder nodig om On-demand diensten te kunnen leveren op de MBXL (Replay, Movies & Series).
Bij de Next is via coax geen Internetverbinding nodig. Coax levert de Zender steams op de kabel. Meer niet. Zie geen andere rol. Vind het daarom vreemd waarom een coax-aansluiting zou moeten omdat je anders in de problemen komt. De voor wat dan ook benodigde internetverbinding is er immers al voor de Next via bekabelde of draadloze aansluiting aan je lokale netwerk. Zonder dat heb je uiteraard heel weinig aan de Next.
hanh wrote:
Vermoedelijk is het hybride geworden omdat die Live streams thans nog wel eens instabiel kunnen zijn en nog een lagere bitrate = mindere beeldkwaliteit opleveren dan via de streams van de zenders op de kabel.
hanh wrote:
Wat je niet kunt tegenhouden is de in de in de tijd veranderende kijkgewoonten waarbij de verhouding tussen gebruik van IP-TV en van de zenderstraams op de kabel meer en meer richting IP-TV zal gaan.
ArChie.DVB wrote:Alleen het ondemand kijken, kort na het begin van een uitzending starten kijken en kan 205 4 K love nature maakt gebruik van de internet capaciteit.Je vergeet hier de overige IPTV-achtige content zoals Netflix, Youtube en wat voor video diensten er nog meer via de Next kastjes worden aangeboden. Al die voorzieningen zorgen voor belasting van de capaciteit in het coaxsegment.
Ik kan me niet voorstellen dat de knappe koppen van Ziggo en Liberty Global het verhaal van ArChie.DVB niet kennen en daar geen rekening mee houden dat zou ongehoord zijn !Zijn dat dezelfde koppen die ook de Mediaboxen en Connectboxen geselecteerd hebben? Die bedacht hadden dat ze het voor 4G interferentie gevoelige deel van de frequentieband zouden gaan inzetten voor EuroDOCSIS downstreams en proefondervindelijk moesten vaststellen dat dat geen handige keuze was?
Die continu zaken uitbrengen die nog niet af zijn? Vervang dan het woord knappe maar door dom aangezien ik niet de indruk heb dat ze de gevolgen van hun wijzigingen overzien en vooral reactief handelen op zaken die verkeerd uitpakken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.