Ingridmarleen

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next Mini geen beeld installeren

Ik loop tegen het probleem aan dat ik de Next Mini niet eens geïnstalleerd krijg. Alles aangesloten zoals bedoeld en geen beeld. 

geprobeerd om andere HDMI poorten te gebruiken, andere HDMI kabels en ook alle stekkers er weer uit en opnieuw, maar geen resultaat. 

de pc die aan de tv hangt met HDMI doet het prima, die poort werkte ook niet met de Next mini. 

wat kan ik hier nog doen??

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

De Mini heeft LED licht, als deze helemaal niet brandt kan het een probleem met je adapter zijn of met stopcontact... 

 

Er zit ook een aan/uit knop op, werkt deze wel? Mogelijk een probleem met de afstandsbediening.

Bekijk in context

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

HDMI of niet, zodra je de box aanzet zou hier zeker een led op moeten gaan branden. Kan je testen door de HDMI kabel te verwijderen en de box aan te schakelen, deze start dan wel gewoon op.

Begreep dat er totaal geen teken van leven lijkt te zijn in dit boxje... dus stroom/ spanning lijkt het issue te zijn. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is de Next mini aangesloten met de USB kabel aan de stroomadapter in het stopcontact?

Ingridmarleen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de next mini in het verlengsnoer gedaan. Ik zou kunnen proberen of rechtstreeks in het stopcontact helpt…

Ingridmarleen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

en ik heb de usb kabel gebruikt. Alle kabels heb ik aangesloten zoals bedoeld. 

Helaas heeft direct op het stopcontact aansluiten ook niet geholpen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gaan er lampjes branden op de Next mini?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even voor de goede orde u ziet helemaal niks u kunt dus niet verder met de installatie, als u de bij geleverde adapter gebruikt zou dat verder niet uit mogen maken of deze wel of niet in een verdeeldoos zit. Ik ken de Mini zelf niet, brand de led wel met andere woorden er is wel stroom?

 

Het lijkt erop dat de hdmi poort van de Mini zelf defect is, zeker als de hdmi ingang waar de pc mee verbonden is hetzelfde euvel vertoond.

 

Is er geen tweede TV aanwezig om de Mini zelf uit te sluiten?

Ingridmarleen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er gaan op de Next mini geen lampjes branden. De afstandsbediening begon wit te knipperen en uiteindelijk een keer rood en dat was het. 

 

Ingridmarleen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@RoWi. ik zie inderdaad helemaal niets op het scherm. 

er is helaas geen tweede tv om te testen. Heb het nog met een pc scherm geprobeerd maar daar zie ik ook niets op. 

ik weet niet of de Mini een LED heeft, er brandt in elk geval niets

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

De Mini heeft LED licht, als deze helemaal niet brandt kan het een probleem met je adapter zijn of met stopcontact... 

 

Er zit ook een aan/uit knop op, werkt deze wel? Mogelijk een probleem met de afstandsbediening.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mini moet een status led hebben.

 

- Zwart = Uit

- Wit = Aan en Ontwaken uit Stand-by

- Blauw = Standby en Snelle opstart

- Amber (Geel) = Opstarten en Ontwaken van 'uit'

- Rood / Paars (violet) = Geen internetverbinding, bedraad of draadloos

- Groen = Koppeling via WPS met het kabelmodem 

 

Nu u aangeeft niks te zien is mogelijk de bijgeleverde adapter defect.

 

 

 

 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik zit even mee te denken. Welke versie HDMI op de tv? Deze moet wel minimaal 2.0/  2.1 zijn. Maar daar in tegen krijg je wel op veel merken tv"s een melding inz evt hdcp als deze bv nog de 1.4 versie is.

 

Of is het een specifiek stroom probleem?

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

HDMI of niet, zodra je de box aanzet zou hier zeker een led op moeten gaan branden. Kan je testen door de HDMI kabel te verwijderen en de box aan te schakelen, deze start dan wel gewoon op.

Begreep dat er totaal geen teken van leven lijkt te zijn in dit boxje... dus stroom/ spanning lijkt het issue te zijn. 

Ingridmarleen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heel erg bedankt! Doordat jullie hier zeiden dat er een lampje moest gaan branden heb ik Ziggo toch maar gebeld. Getest door de usb in de tv gedaan om te kijken of hij zo wel stroom kreeg. En ik krijg een nieuwe adapter toegestuurd. 


dank!

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Fijn dat het euvel gevonden is. Veel kijk plezier 😉

Uitgelicht topic