Lionman

Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Netflix blijft hangen Mediabox Next

Vraag uit nieuwsgierigheid.

Ik liep gisteren tegen het volgende aan:

Ik startte via het menu in de Next Netflix op. Het Netflix logo verscheen, maar daarna een rood, draaiend cirkeltje. Dit bleef doorgaan....

Ik kon niet terug naar het menu; enige optie was om de Next (via de afstandsbediening) af te sluiten en opnieuw te starten.

Ik heb vervolgens nogmaals geprobeerd om Netflix te starten; zelfde resultaat.....

Andere menu items, zoals b.v. NPO Start gaven geen enkel probleem. Ook de Netwerk status zag er prima uit!

 

Vervolgens heb ik Netflix gestart via de app van mijn smart tv (een al wat oudere Samsung). Ook daar korte tijd een ronddraaiend cirkeltje, maar uiteindelijk lukte het op deze manier wel.

 

Voorlopig ga ik maar uit van een incidenteel geval; ik heb dit niet eerder gehad) Maar nu de hamvraag:

Werkt het opvragen van (b.v.) Netflix via het menu van de Next op een andere manier dan het opvragen via het smart tv menu? Lijkt me toch niet? Is toch in beide gevallen een Internet aangelegenheid? Of........??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Loopt nu weer als vanouds......

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De TV en de Next hebben ander systeemsoftware en andere app software en daar zit verschil in en kunnen er zaken op de ene misgaan en op de andere niet.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Maar wat zich heeft voorgedaan, lijkt me niet structureel. De dagen ervoor werkte het soepel. Aangezien het ook via het smart tv menu nogal even duurde, lijkt me een incidenteel probleempje bij Netflix niet uit te sluiten......

Vanavond maar weer eens kijken.

Lionman
Topicstarter
Level 10
  • 457Posts
  • 6Oplossingen
  • 113Likes

Loopt nu weer als vanouds......

Albert1962

Level 7
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Hier blijft Netflix ook soms hangen. Via tv en chromecast werkt alles prima. Ligt dus echt aan de netbox. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Albert1962! Wat jammer dat Netflix via de Mediabox Next blijft hangen 😞 Hoe heb je deze verbonden met internet? Via de internetkabel of via wifi? En wat heb je geprobeerd om het op te lossen? 

Albert1962

Level 7
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Hoi Maud, De mediabox staat aangesloten op de internetaansluiting. Laatst gebeurde het ook bij Viaplay. Het gebeurd een enkele keer niet telkens.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Duidelijk! Kun je de mediabox eens van de stroom halen en de coaxkabel + internet kabel loshalen? Daarna ook je modem resetten door van de stroom te halen. Hoe gaat het daarna?

Albert1962

Level 7
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Van het stroom gehaald en gereset. Werkt weer naar behoren. Nu afwachten wanneer hij wederom blijft hangen. Hou je op de hoogte.

joef

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij blijft Netflix ook hangen en sluit daarna zelf af.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super irritant dat bij jou het probleem ook speelt, @joef . Heb je al geprobeerd om je mediabox te resetten en/of je box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? 

Uitgelicht topic