1
Vraag
2
Reacties
guus1959

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mogelijkheden smart TV met CI+

We hadden een Sony tv met CI+ (1.2)  dit was een gekochte ci+module van Neotion. De TV ging na jaren trouwe dienst kapot.

Nu hebben we even een paar maanden alleen op de PC televisie gekeken met ziggogo. We kregen dus nu ook de replaymogelijkheden die we op onze oude tv met ci+ niet hadden.  Dit beviel ons zeer goed en de replay mogelijkheden willen we niet meer missen. Wel willen we een nieuwe TV, en dan willen we op die TV natuurlijk ook de replay mogelijkheden.

 

Bijvoorbeeld de LG43UP78006LB. Dit is een smart TV. Ik heb al begrepen dat CI+ 1.2 niet werkt met smart tv's.

 

vraag 1: klopt dit ?

 

vraag2: Kan je met een smart TV met CI+ 1.3 ook gebruikmaken van replay?

 

U begrijpt het al, ik heb een hekel aan extra kastjes en afstandbedieningen. 

 

vraag3:  Wat kan een TV in combinatie met een mediabox meer dan een smart TV met een CI+ module?

 

vraag4:  Dus eigenlijk wil ik weten wat de meest eenvoudige manier is om op de bank naar een groot scherm te kijken met de mogelijkheden van ziggogo.

 

Ik ben benieuwd want ik ben al dagen aan het googelen en kom er niet echt achter aangezien nogal wat voorhanden informatie onduidelijk en zelfs tegenstrijdig lijkt.

 

Ik ben benieuwd,

 

gr. Guus

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@guus1959  schreef:

Ik begin het steeds beter te begrijpen. Ik denk dat ik eens ga kijken naar een philips 43PUS7906/12. Dat is een android tv en volgens ziggo geschikt voor CI+. Ik verander voorlopig niets aan mn abonnement en dan zie ik het wel. Bedankt.


De tip van Bert is op zich niet verkeerd, echter waarom iemand onnodig een duurder abonnement laten kopen. Niet iedere klant heeft de extra's nodig.

Nu kan er een betere afweging worden gemaakt.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Bijvoorbeeld de LG43UP78006LB. Dit is een smart TV. Ik heb al begrepen dat CI+ 1.2 niet werkt met smart tv's.

 

vraag 1: klopt dit ? 

Dat klopt.

 

vraag2: Kan je met een smart TV met CI+ 1.3 ook gebruikmaken van replay? 

Nee, dat kan niet.

 

U begrijpt het al, ik heb een hekel aan extra kastjes en afstandbedieningen. 

 

vraag3:  Wat kan een TV in combinatie met een mediabox meer dan een smart TV met een CI+ module?

Opnemen, Movies en series, replay, allerlei apps gebruiken.

 

vraag4:  Dus eigenlijk wil ik weten wat de meest eenvoudige manier is om op de bank naar een groot scherm te kijken met de mogelijkheden van ziggogo.

Ik zou voor de Mediabox Next gaan met al zijn mogelijkheden.

 

Of via een app op je Android Smart TV  Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

De apps zijn te downloaden uit de Apple TV app store, Google Play store voor Android TV en de Amazon app store. Let daarbij op dat je device aan de minimale vereisten moeten voldoen. 

Alle live en Replay TV-programma's worden in hd-kwaliteit online gezet met maximaal 720p: beeldresolutie van 1280 x 720 pixels - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder.

Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps).

 

Maar dan is de kwaliteit minder dan met een mediabox Next, die heeft op veel zenders al 1080i: beeldresolutie van 1920 x 1080 pixels en er komen er steeds meer bij b.v. de regionale zenders half volgende maand.

guus1959
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel Bert voor je heldere uiteenzetting,

 

Als ik dan kies voor de Mediabox Next, maakt het dan nog uit wat voor soort TV ik verder kies (als 1e toestel)? Is het bijvoorbeeld handiger of beter om dan ook een tv met een android OS te kiezen of maakt het niet uit en kan ik bijvoorbeeld ook de genoemde LG kopen (met WebOS Smarttv) ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@guus1959 kies een Sony of Philips deze hebben het AndroidTV als besturingssysteem. Webos van LG heeft voor Ziggo geen meerwaarde. Zelf gebruik ik een Amazon Firestick voor het terugkijken.

 

Vraag 1 en 2

Dat versie 1.2 smartcards niet werken met smart TV's is onzin dat werkt hier ook prima.

Met versie 1.3 hebben we de mogelijkheid voor ondemand wat op zich vrij beperkt is, inderdaad geen Replay optie helaas. De smartcards hebben helemaal niks van doen met het smart deel van een Smart TV deze zijn enkel nodig voor de gecodeerde TV kanalen.

Vraag 3

Wezenlijk kan een mediabox niet heel veel meer.

Elke Smart TV heeft dezelfde en meer apps dan de Next en deze werken doorgaans beter omdat je geen extra hardware nodig hebt. De enige meerwaarde van TV Compleet of Max met de Next  is het stukje opnemen in de cloud.

 

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen, welk internet en TV abonnement neem je nu af, en zijn de hogere kosten van een TV Compleet of TV Max met Next het waard. Voor enkel replay zou ik persoonlijk zeggen bespaar je de hogere kosten. Dan zal een TV gebaseerd op Android TV voldoen, of als de voorkeur ligt bij het merk LG dan kan de nieuwe Chromecast ook uitkomst bieden.

guus1959
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even kijken of ik het begrijp. Ik ben een behoorlijke nitwit op dit gebied:

 

1. Ik heb nu een (oud) alles-in-1 Plus z2 abbonnement van 65,95 per maand.

2. Ik heb een CI+ 1.2 module.

 

3. Als ik een android TV koop  kan ik dmv een app in ieder geval tv kijken via het internet zonder extra hardware. Dus ik gebruik de CI+ module niet en ook geen media box, alleen deze nieuwe TV.

 

4. Mocht ik de beeldkwaliteit niet voldoende vinden kan ik alsnog kiezen voor een abbonnement met een mediabox next voor hogere kosten en kan ik gewoon dezelfde tv hierbij gebruiken.

 

Klopt dit?  

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vraag 1 en 2

De CI module en Smartcard decoderen de TV kanalen meer niet, in mijn Samsung smart TV uit 2018 functioneerd dit ook prima met een 1.2 module.

 

Vraag 3.

Correct via de Ziggo Go TV app heb je wezenlijk geen extra hardware nodig.

 

Vraag 4

Ja je kan de TV met de Next gebruiken, upgraden/veranderen dat is niet noodzakelijk met TV Start in combinatie met een CI module en smartcard kijk je ook alles in HD kwaliteit. De huidige smartcard hoort bij het abonnement.

Wat ik nog wel vergeet te melden is dat je met een mediabox Next wel 2 kanalen in UHD kwaliteit kan zien, maar of dat de kosten waard is....

 

Zie de afbeelding voor het verschil wat TV betreft. Welke snelheid hoort bij dat Z2 abonnement ik vind iets terug uit 2012 over 40 of 60 Mbps.

Screenshot_20211021-192222_Chrome.jpg

 

guus1959
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het antwoord RoWi,

 

Ik weet niet precies welke snelheid officieel bij mn abonnement hoort, maar met ziggo speedtest is het meestal zo rond de 140 Mbps.

 

Ik begrijp nu dat ik gewoon ook mn oude CI+ module  kan gebruiken icm een nieuwe android tv (althans proberen) om HD te kijken. Als ik dan iets wil terugkijken doe ik via de app en dan zal de kwaliteit wat minder zijn. Klopt dit?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De kans dat het beeld er iets minder mooi uitziet is aanwezig, hoewel dat mee zal vallen, alleen kanalen die in SD worden door gegeven zien er niet uit dat kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Een beetje moderne TV weet van 1280*720p een prima beeld te maken.

 

Het lijkt gebaseerd op de gemeten snelheid dat dit nu internet compleet heet met een snelheid tot 300 Mbps.

 

Internet en TV Compleet zal je € 68,50 kosten Internet Compleet en TV Start € 63,45

 

Persoonlijk zou ik voor nu niks aan het abonnement wijzigen maar goed de diverse TV's vergelijken.

Het genoemde model van LG lijkt een prima keuze alleen voor dat OS heeft Ziggo geen app. Ziggo verkoopt wel de nieuwe Chromecast waar de app op geinstalleerd kan worden.

 

Ps de genoemde LG is in ieder geval door Ziggo geschikt bevonden voor gebruik met een CI module. Interactieve TV is postcode gerelateerd dat werkt niet overal check hier

Screenshot_20211021-200047_Chrome.jpg

 

 

guus1959
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik begin het steeds beter te begrijpen. Ik denk dat ik eens ga kijken naar een philips 43PUS7906/12. Dat is een android tv en volgens ziggo geschikt voor CI+. Ik verander voorlopig niets aan mn abonnement en dan zie ik het wel. Bedankt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@guus1959  schreef:

Ik begin het steeds beter te begrijpen. Ik denk dat ik eens ga kijken naar een philips 43PUS7906/12. Dat is een android tv en volgens ziggo geschikt voor CI+. Ik verander voorlopig niets aan mn abonnement en dan zie ik het wel. Bedankt.


De tip van Bert is op zich niet verkeerd, echter waarom iemand onnodig een duurder abonnement laten kopen. Niet iedere klant heeft de extra's nodig.

Nu kan er een betere afweging worden gemaakt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic