Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Meer HD zenders - Wanneer wordt HD de standaard?

Op het Chelloo forum zag ik een mooi overzicht waaruit duidelijk blijkt hoe groot de achterstand van Ziggo inmiddels is op KPN met betrekking tot het aantal HD zenders. Het liefst zou ik overstappen maar omdat ik geen aansluiting voor KPN in mijn woonkamer heb gaat dat niet makkelijk. Wanneer gaat Ziggo hier eens iets aan doen?

Screenshot_20210624-161453_Drive.jpg

Uitgelicht
rick70

Level 10
  • 449Reacties
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De tv zenders WDR, NDR, RTL, CNBC Europe, TV538, TV Oranje en Stingray DJAZZ zijn sinds vandaag in HD kwaliteit te ontvangen bij Ziggo. 👍

 

Zie ook: Ziggo breidt uit met zeven HD-zenders | Totaal TV 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@reneotten10  schreef:

Ik ben al jaren trouwe klant bij Ziggo, maar het tv-aanbod wordt alleen maar slechter. Het enige wat Ziggo doet is, alles afwimpelen onder de noemer van beschikbaarheid op de kabel...geen mogelijkheden om zender op te waarderen naar HD. Dat betekent dus een falend beleid in de afgelopen jaren en klanten wel laten betalen omdat iedereen zogenaamd vraagt om een hogere snelheid van het internet. Wat een onzin


Jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen, @reneotten10 . Ik begrijp in ieder geval dat je valt over enkele kanalen die nog in SD worden uitgezonden. Als dat veelbekeken zenders zijn, kan ik me de teleurstelling heel goed voorstellen.

 

 

Ik wil wel benadrukken dat we op TV-gebied verre van stilstaan, zoals nu het laatste bericht van @Gertjan Woudenb suggereert. We breiden constant ons On Demand-aanbod uit met nieuwe films en series in hoge kwaliteit, en hebben we recent onze terugkijk-opties flink uitgebreid. Niet alleen voor veel meer zenders, maar ook met TV Start kun je hier nu gebruik van maken. Niet te vergeten onze UHD/4K-mogelijkheden die er in rap tempo bij komen; EK, Wimbledon, Olympische Spelen en straks ESPN.

 

Constant ontwikkelen doen we dus absoluut, alleen het is zo te lezen niet waar jullie op hoopten @Gertjan Woudenb en @reneotten10 .Dat kan ik helaas ook niet mooier maken dan het is. Concreet hebben we over de genoemde zenders geen nieuws of planning en herhaal ik wat Jamyla ook aangeeft; zodra daar meer nieuws over is, dan lees je dat op onze website en Community.

1.656 Reacties 1.656
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dvb versus IPTV de techniek en alles wat daarbij komt kijken.

Ziggo heeft hierin last van de wet op de remmende voorsprong.

En verkijk je niet op hoe het er bij KPN uitziet op een glasvezel verbinding, klanten met een 10 Mb dsl lijn krijgen ook gewoon SD voorgeschoteld. Wat KPN en Ziggo als HD verkopen kan nog veel beter, dat zijn bij KPN de HD glas kanalen vanaf 661, hier wordt een andere compressie op toegepast wat een iets beter beeld oplevert.

Als je echt hierom wil overstappen zijn er genoeg opties in het ergste geval een powerline, of een netwerk kabel langs de muur.

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Ik mag hopen dat dat waar is. Gisteren via KPN Crime+Investigation Network gekeken. Dat ziet er echt veel strakker uit dan wat ik via Ziggo voorgeschoteld krijg. 

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

De SD kanalen van BBC 1 en BBC 2 komen eerdaags te vervallen. Per 1 augustus vervallen de HD kanalen van ESPN 5 HD en ESPN 6 HD. Je zou zeggen dat er dan op korte termijn weer ruimte is voor nieuwe zenders of om SD kanalen op te waarderen naar HD kwaliteit. Graag een beetje beweging bij Ziggo. 🏇

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Er zat nog meer beweging in de Ever Given in het Suezkanaal dan bij Ziggo in het opwaarderen van SD-zenders!

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

@Gertjan Woudenb die 'Ever Given' komt als het goed is donderdag de 29ste aan in Rotterdam. Dan gaan ze de HD kanaaltjes en meerdere transport streams uitladen van het schip, vervoeren via het GigaNet richting Ziggo en dan vanaf 1 augustus een start met de optimalisering van het Digitale TV product van Ziggo. 

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo krijgt vanaf 1 augustus weer extra ruimte door het stoppen van ESPN 5 EN ESPN 6. Er is dus geen reden om niet meerdere zenders op te waarderen naar HD. Maar ik zie het niet gebeuren. Ziggo blijft hopeloos achter lopen.

 

 

 

 

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

En opnieuw komt KPN met een nieuwe HD zender. Het betreft de natuurzender Wild Earth. Deze is vanaf 2 augustus in HD kwaliteit te zien. Wat doet Ziggo in augustus.... 🙄

 

Zie Totaal TV: KPN breidt Pluspakket exclusief uit met Wild Earth | Totaal TV 

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Het verschil tussen Ziggo en KPN wordt groter en groter. Bij KPN kunnen ze ook al geruime tijd naar Insight HD kijken. Die zender mis ik ook nog steeds bij Ziggo. De laatste zender die Ziggo heeft toegevoegd was Tommy Teleshopping! Wat zullen hun klanten daar blij mee zijn geweest!

 

Waar is Ziggo toch mee bezig met betrekking tot hun tv-pakket? Al jaren geen nieuwe zenders, een gigantische achterstand op KPN mbt het aantal HD-zenders. 

*Mod edit:* laten we op een respectvolle manier -zonder scheldwoorden- verder discussiëren. Zie deze huisregels

 

Die link werkt niet.  Ziggo is echt waardeloos geworden ten opzichte van KPN mbt het tv-pakket. Als ik een KPN aansluiting in mijn woonkamer had gehad was ik vandaag nog overgestapt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes

De kans dat Ziggo iets voor haar klanten doet... tja.. de kans dat je de staatsloterij wint.. is groter dan dat Ziggo zenders opwaardeert naar HD kwaliteit.

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Voor de volledigheid en om Ziggo een checklist te geven. De volgende zenders zijn bij KPN al in HD te zien terwijl Ziggo klanten het nog met SD moeten doen of de zender helemaal nog niet kunnen bekijken:

 

  1. Dreamworks
  2. KetNet
  3. Wild Earth
  4. Insight HD
  5. NJam
  6. BBC World News
  7. Crime+Investigation
  8. RTL Television
  9. WDR
  10. Arte
  11. CNN
  12. Euronews
  13. Al Jazeera
  14. TV Noord
  15. Omrop Fryslan
  16. RTV Drenthe
  17. RTV Oost
  18. TV Flovoland
  19. TV Gelderland
  20. Omroep Brabant
  21. L1 TV
  22. TV Noord Holland
  23. AT5
  24. RTV Utrecht
  25. TV West
  26. TV Rijnmond
  27. Omroep Zeeland
  28. TV 538
  29. Boomerang
  30. Family7
  31. 192 TV
  32. Stingray Classica

Aan Ziggo de vraag wanneer Ziggo-klanten in HD naar deze zenders kunnen kijken?

 

 

 

reneotten10

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben al jaren trouwe klant bij Ziggo, maar het tv-aanbod wordt alleen maar slechter. Het enige wat Ziggo doet is, alles afwimpelen onder de noemer van beschikbaarheid op de kabel...geen mogelijkheden om zender op te waarderen naar HD. Dat betekent dus een falend beleid in de afgelopen jaren en klanten wel laten betalen omdat iedereen zogenaamd vraagt om een hogere snelheid van het internet. Wat een onzin

reneotten10

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben wel klaar met Ziggo en de mooie verhalen. Als ik kan..stap ik over naar KPN. Na 22 jaar is het dan gedaan met mn trouweklant zijn

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Het valt me op dat er totaal geen reactie komt van Ziggo-medewerkers als het gaat over de achterstand van ZIGGO op KPN mbt het opwaardere van SD-zenders. Ik zou graag weten wat ik het komende jaar op dit gebied kan verwachten in verband met een eventuele overstap?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Gertjan Woudenb

 

Bijzonder dat jij aangeeft dat er geen reactie vanuit ons komt. Ik heb je bericht namelijk op 20 juli beantwoord. 

Zie hierbij mijn reactie:

 

Dat we enigszins qua zenderaanbod achterlopen, zal ik niet ontkennen.

Onze focus lag de afgelopen jaren vooral in het verbeteren en versterken van onze infrastructuur, het leveren van sneller internet (Gigabit) en het afschakelen van analoge tv en radio.
Dit zijn grote projecten, en bied ons voor de toekomst meer mogelijkheden.

 

Uiteraard zijn we continu bezig met innovaties en het optimaliseren van ons aanbod.

Wat niet is, kan nog komen en wie weet wordt daarin toekomstig meer mogelijk. Daarover valt op dit moment nog niets te zeggen. Ik blijf erbij, dat het stap voor stap projecten uitrollen, meer vruchten afwerpt dan alles in 1 keer 🙂
Als er meer over bekend wordt, zal dat ook zeker op de Community bekend gemaakt worden.

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Die reactie ken ik. Ik zou graag meer duidelijkheid willen hebben wat de toekomstplannen van Ziggo zijn voor hun TV-produkt?

 

Voor de toekomstplannen van Ziggo voor hun internetprodukt wordt uitgebreid reclame gemaakt voor Giganet. Over de toekomstplannen van Ziggo voor hun TV-produkt lees ik niets. Waarschijnlijk omdat dit een zwak punt is van Ziggo?

 

Dus wat kunnen we van Ziggo het komende jaar verwachten met betrekking tot hun TV-produkt?

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@reneotten10  schreef:

Ik ben al jaren trouwe klant bij Ziggo, maar het tv-aanbod wordt alleen maar slechter. Het enige wat Ziggo doet is, alles afwimpelen onder de noemer van beschikbaarheid op de kabel...geen mogelijkheden om zender op te waarderen naar HD. Dat betekent dus een falend beleid in de afgelopen jaren en klanten wel laten betalen omdat iedereen zogenaamd vraagt om een hogere snelheid van het internet. Wat een onzin


Jammer om te lezen dat je overweegt over te stappen, @reneotten10 . Ik begrijp in ieder geval dat je valt over enkele kanalen die nog in SD worden uitgezonden. Als dat veelbekeken zenders zijn, kan ik me de teleurstelling heel goed voorstellen.

 

 

Ik wil wel benadrukken dat we op TV-gebied verre van stilstaan, zoals nu het laatste bericht van @Gertjan Woudenb suggereert. We breiden constant ons On Demand-aanbod uit met nieuwe films en series in hoge kwaliteit, en hebben we recent onze terugkijk-opties flink uitgebreid. Niet alleen voor veel meer zenders, maar ook met TV Start kun je hier nu gebruik van maken. Niet te vergeten onze UHD/4K-mogelijkheden die er in rap tempo bij komen; EK, Wimbledon, Olympische Spelen en straks ESPN.

 

Constant ontwikkelen doen we dus absoluut, alleen het is zo te lezen niet waar jullie op hoopten @Gertjan Woudenb en @reneotten10 .Dat kan ik helaas ook niet mooier maken dan het is. Concreet hebben we over de genoemde zenders geen nieuws of planning en herhaal ik wat Jamyla ook aangeeft; zodra daar meer nieuws over is, dan lees je dat op onze website en Community.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Gaat de upgrade van de Eurosport naar HQ van 25 Mbps er wel komen? 

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@Gertjan Woudenb  schreef:

Voor de volledigheid en om Ziggo een checklist te geven. De volgende zenders zijn bij KPN al in HD te zien terwijl Ziggo klanten het nog met SD moeten doen of de zender helemaal nog niet kunnen bekijken:

 

  1. Dreamworks
  2. KetNet
  3. Wild Earth
  4. Insight HD
  5. NJam
  6. BBC World News
  7. Crime+Investigation
  8. RTL Television
  9. WDR
  10. Arte
  11. CNN
  12. Euronews
  13. Al Jazeera
  14. TV Noord
  15. Omrop Fryslan
  16. RTV Drenthe
  17. RTV Oost
  18. TV Flovoland
  19. TV Gelderland
  20. Omroep Brabant
  21. L1 TV
  22. TV Noord Holland
  23. AT5
  24. RTV Utrecht
  25. TV West
  26. TV Rijnmond
  27. Omroep Zeeland
  28. TV 538
  29. Boomerang
  30. Family7
  31. 192 TV
  32. Stingray Classica

Aan Ziggo de vraag wanneer Ziggo-klanten in HD naar deze zenders kunnen kijken?

 

 

 


Je hebt wel zenders ertussen staan die niet bij Ziggo te zien zijn c.q. niet 24 uur per dag uitzenden. Als je vergelijkt moet je de normale zenders die bij beiden te zien is naast elkaar leggen. Dan heb je een goede vergelijking.

Gertjan Woudenb
Topicstarter
Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Er is niets mis met deze vergelijking. Van de 32 genoemde zenders zijn er 4 nog helemaal niet bij Ziggo te zien, laat staan in HD (DreamWorks, Njam, Insight HD en Wild Earth). 

 

En volgens mij is elke genoemde zender 24 uur per dag beschikbaar. Een prima vergelijking dus. 

Uitgelicht topic