1
Vraag
2
Reageer en help mee
bob19691

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox xl vertoont kuren: Uitval en erg heet

Goede morgen,

 

Sinds enkele maanden vertoont mijn horizon XL kuren, en het lijkt steeds erger te worden.

ik denk dat ie aan het overlijden is. De stofzuiger truuk heeft niet geholpen.

 

Symptomen:
 1. TV valt uit en komt weer terug na ~2 minuten (soms elk kwartier)

 2. tijdens TV kijken komt de melding in beeld "Internet is not connected", tv kijken blijft dan (soms) mogelijk, of punt 1 treedt in werking.

 3. apparaat wordt erg heet tijdens tv kijken, en is zelfs overmatig warm in de eco stand,

 4. in de eco stand valt internet soms weg voor ~5 minuten en herstelt zich dan weer,

 5. tijdens punt 4 is de mediabox niet benaderbaar via IP 192.168.192.1 (bedraad)

 

Wanneer ik de log bekijk lijkt het erop dat de mediabox regelmatig een (ongevraagde) reboot heeft uitgevoerd,

ook 's nachts.
--- -- --:--:-- Booting completed
--- -- --:--:-- DHCP daemon is started

 

Bijgevoegd zijn de up- en downstream pagina's.

 

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @bob19691 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je Mediabox XL niet werkt zoals het hoort! Het is daarom goed dat je via dit topic aan de bel trekt. Mijn reactie is later dan je van ons gewend bent omdat het momenteel drukker is dan anders. Daarnaast lijkt het erop dat dit bericht later boven wat is komen drijven. Hierdoor bleef een eerdere reactie helaas uit. Ik heb het signaal even bekeken en dat ziet er verder prima uit. Ik vermoed dan ook dat hier sprake is van een hardwarematige oorzaak. Je liet zelf al weten dat je graag de Next wenst te ontvangen ter vervanging van de Mediabox XL. Je ontvangt binnen 3 a 4 dagen de Mediabox Next via de pakketbezorging van Post NL in huis. De defecte Mediabox XL ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray


Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat de defecte Mediabox XL retour is gekomen. Tip: maak een foto van het verzendbewijs met je smartphone of camera. De afgiftebewijsjes willen nogal eens vervagen door zonlicht en raak je makkelijk kwijt. 

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @bob19691 ,

Hij hoort zeker niet zo heet te worden.Vervanging is i.i.g nodig.Zou je dan een Next of nieuwe XL willen?

Kan je ook een foto maken van het AOP?

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog nooit hetzelfde type apparaat teruggekocht na een defect apparaat, dus we gaan mee in de evolutie van de techniek. De next natuurlijk.

Maar we wachten even op een reactie van een mod.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@bob19691  schreef:

Ik heb nog nooit hetzelfde type apparaat teruggekocht na een defect apparaat, dus we gaan mee in de evolutie van de techniek. De next natuurlijk.

Maar we wachten even op een reactie van een mod.


Ok, maar het kan zo maar zijn dat het AOP (een deel) van de problemen veroorzaakt.Het zou natuurlijk jammer zijn als het met de next nog niet goed werkt.

Het is niet verplicht, maar ik raad je toch echt sterk aan een foto van het AOP te plaatsen.

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit topic lijkt ondergesneeuwt, soortgelijke nieuwe topics krijgen wel aandacht van een mod.

@Cecilia
@Paul
@Lycke

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @bob19691 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je Mediabox XL niet werkt zoals het hoort! Het is daarom goed dat je via dit topic aan de bel trekt. Mijn reactie is later dan je van ons gewend bent omdat het momenteel drukker is dan anders. Daarnaast lijkt het erop dat dit bericht later boven wat is komen drijven. Hierdoor bleef een eerdere reactie helaas uit. Ik heb het signaal even bekeken en dat ziet er verder prima uit. Ik vermoed dan ook dat hier sprake is van een hardwarematige oorzaak. Je liet zelf al weten dat je graag de Next wenst te ontvangen ter vervanging van de Mediabox XL. Je ontvangt binnen 3 a 4 dagen de Mediabox Next via de pakketbezorging van Post NL in huis. De defecte Mediabox XL ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray


Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat de defecte Mediabox XL retour is gekomen. Tip: maak een foto van het verzendbewijs met je smartphone of camera. De afgiftebewijsjes willen nogal eens vervagen door zonlicht en raak je makkelijk kwijt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bob19691 Een moderator @mentionen heeft niet het effect dat er iemand van Ziggo sneller in dit topic langskomt op dit klant helpt klant forum.

 

Topics worden op volgorde van binnenkomst en urgentie bekeken.

In het weekend zijn er geen moderators actief en het is druk vanwege een storing, bij elkaar opgeteld verklaart het, dat er nog niemand is langsgekomen in dit topic.

Ziggo moderators komen vanzelf in dit topic.

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alvast bedankt.

 

p.s. volgens moderator Jamyla in dit topic hoeft de XL niet meer terug.

Als het toch terug moet, pal naast ons postkantoor zit een ziggo/vodafone winkel, ik kan het daar ook afgeven?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bob19691 De Mediabox XL / Horizon box hoeven niet meer terug: 

Apparaat terugsturen - klik hier | Klantenservice | Ziggo

 

Via de VodafoneZiggo winkel is het teveel organisatorisch gedoe om het apparaat uiteindelijk op de juiste locatie te krijgen.

Apparaten die retour moeten naar Ziggo moeten altijd via PostNL retour naar de retour locatie en worden daar gescand op serienummer, wat gekoppeld is aan je abonnement en als binnengekomen wordt geregistreerd en daarna wordt gekeken of een apparaat weer te gebruiken is of dat het gerecycled moet worden.

 

Bij PostNL krijg je een verzendbewijs waarmee je kunt kijken hoe het gaat met het pakket en het is een bewijs van verzending die je altijd goed moet bewaren als bewijs, mocht er een pakket kwijtraken.

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag eens de "Volg uw bestelling" link in de email aangeklikt, en er verschijnt het beeld zoals in de 1e toegevoegde afbeelding.

De status wordt aangegeven als zijnde "Bestelling afgerond, geleverd en correct aangesloten op 27-08-2022"

 - Er is niets geleverd,

 - er is geen met track & trace code ontvangen.

 

Verder kan ik deze "bestelling" nergens terugvinden in de "mijn ziggo" omgeving.

 

Ook vreemd dat het om een "bestelling" zou gaan waarbij de email suggereert dat er een nieuw contract wordt afgesloten. Dit kan natuurlijk niet het geval zijn bij het omruilen van een defect apparaat.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@bob19691 Er is blijkbaar iets verkeerd gegaan met het bestellen van de Mediabox Next.Hiervoor ook mijn welgemeende excuses! Ik heb de order nu opnieuw opgevoerd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de Next met de pakketdienst van Post NL. De Mediabox XL hoeft zoals @Bert ook al aangeeft niet meer retour. 

Ook vreemd dat het om een "bestelling" zou gaan waarbij de email suggereert dat er een nieuw contract wordt afgesloten. Dit kan natuurlijk niet het geval zijn bij het omruilen van een defect apparaat.

 

Je ontvangt een berichtgeving m.b.t. een bestelling omdat het systeem dit ook zo ziet. Je krijgt immers nieuwe hardware (Next) en daarmij veranderd de naam van het abonnement van Internet Complete en TV Complete (Zonder Bellen naar Internet Complete en TV Complete Next (Zonder Bellen). De pakketprijs blijft verder hetzelfde en komt net al je huidige abonnement uit op € 70,50 per maand. 

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Blijkbaar heeft de 1e poging ook doorgang gevonden,

ik krijg nu 2 emails met 2 verschillende track&trace codes.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@bob19691 Dat is heel vreemd. Ik zie nu inderdaad dat de eerder uitgevallen order alsnog doorgevoerd is. Ik zou zodra je de Next ontvangen hebt de volgende levering weigeren. Dan wordt alleen de Next die je geaccepteerd hebt geactiveerd en de andere retourgemeld. 

bob19691
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Blijkbaar heeft Ziggo mijn horizon XL al uitgeschakeld, nu doet internet - TV het helemaal niet meer.

Precies op de dag van levering maar nog niet ontvangen.

Dat kan niet de bedoeling zijn.

 

p.s. beide pakketten komen met dezelfde levering, eens kijken of ik er 1 kan weigeren.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @bob19691,

Dat liep allemaal niet helemaal lekker 😞 Heb je een update voor ons? Is het allemaal gelukt inmiddels of is er nog hulp nodig?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic