1
Vraag
2
Reacties
Juke

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl stopt bij afspelen opname

De laatste tijd stopt de mediabox xl vaker tijdens het afspelen van opnames,  het Ziggo logo komt in beeld , de box reageert niet meer op de afstandsbediening en na enige tijd springt de mediabox terug  naar de  tv zender die voor het afspelen van de opname ingesteld was. Uit andere topics lijkt het een signaalprobleem en moet wellicht het eerste aansluitingspunt  (nog uit de  UPC tijd) vervangen worden ? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Juke
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het beschreven probleem is opgelost door installatie van een nieuw AOP door de monteur en vervanging van de Mediabox XL door een nieuwe Connectbox en de Mediabox Next. Omdat ik geen ethernetkabel van de meterkast (AOP) naar de woonkamer heb, heb ik de mediabox met een ethernetkabeltje aangesloten op de deco M4, die het signaal via Wifi van een tweede deco doorkrijgt. De hoofd-deco is aangesloten op het modem in de meterkast.

Nu treedt af en toe bij het televisiekijken (vooral als we hem even op pauze gehad hebben) een momentje storing op ('Momentje') of staat het beeld even stil en loopt het geluid wel door. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijk nog meer, kun je een foto plaatsen van een eventuele wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hier moet wel het een en ander vervangen worden, ook zou ik overstappen op een next (mini) ivm stroomverbruik

Juke
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de wandcontactdoos.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Juke 

Naast een mogelijke vervanging van de Mediabox XL, lijkt een afspraak met een monteur om de Ziggo-aansluiting te vervangen een prima suggestie. Het AOP valt onder het domein van Ziggo en wordt kosteloos vervangen. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Juke, sorry voor de late reactie! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega's en dat er 5 oktober een monteur langskomt. Laat je aan ons weten hoe het gaat met de nieuwe apparatuur en na de verbetering van de aansluiting? 

Juke
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het beschreven probleem is opgelost door installatie van een nieuw AOP door de monteur en vervanging van de Mediabox XL door een nieuwe Connectbox en de Mediabox Next. Omdat ik geen ethernetkabel van de meterkast (AOP) naar de woonkamer heb, heb ik de mediabox met een ethernetkabeltje aangesloten op de deco M4, die het signaal via Wifi van een tweede deco doorkrijgt. De hoofd-deco is aangesloten op het modem in de meterkast.

Nu treedt af en toe bij het televisiekijken (vooral als we hem even op pauze gehad hebben) een momentje storing op ('Momentje') of staat het beeld even stil en loopt het geluid wel door. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic