Elisevanemst

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL offline; code CS9097

Goedemiddag,

 

Onze mediabox XL geeft al een week offline aan op het scherm. Hiervoor geen problemen gehad, kabels zijn niet verwisseld en er is niks verplaatst. Heb alle opties al doorgenomen, van stekkers eruit tot stroom eraf maar niks lijkt te werken. 

Een tijdje terug heb ik een nieuwe box ontvangen omdat wij de nieuwe update niet kregen. Hier bleek dat ik een coaxversterker nodig had om die verbinding te kunnen maken. Echter nadat ik de coaxversterker heb aangesloten, deed die het gelijk perfect. Een week nadat die was aangesloten was de box ineens offline. 

Tv kijken lukt wel. Alleen interactieve diensten doen het niet. Iemand nog een tip? 

Zie bijlage voor foto aansluiting.

Alvast bedankt!

Groet Elise 

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Sluit de Mediabox XL eens aan op de 2e versterking, te veel signaal kan dezelfde storingen veroorzaken als te weinig.

Elisevanemst
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nog steeds dezelfde melding. Heb ze alle 3 geprobeerd nu

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Alleen even om te testen.

Wat gebeurt er als je de kabel van de Mediabox XL rechtstreeks in de wandcontactdoos stopt?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Elisevanemst van harte welkom, leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken. En jazeker, een foutcode wil niemand. Dus we gaan kijken hoe we dit kunnen aanvliegen.

 

Heb je iets aan de tips van @Bert? Daarnaast zijn deze tips ook altijd handig. Wil je laten weten tot hoever je komt, ook als je het oplost? Dat is voor ons nuttige informatie! 

Elisevanemst
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas.. ook geen verbetering 😒

Elisevanemst
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die tips allemaal al geprobeerd. Contact opgenomen met klantenservice. Tips van Bert gevolgd. Niks lijkt te werken helaas..

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Elisevanemst dat is even irritant ja. 

Heb je de mogelijkheid om eens een andere coaxkabel tussen het aansluitpunt en mediabox te koppelen en zoja, wil je dan dit daarna eens proberen?

Houd ons maar op de hoogte!
 

Elisevanemst
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben 6 maanden terug gloednieuwe coaxkabels gekocht vanwege verhuizing. Via Ziggo ook gekocht dus die moeten goed zijn. De kabels gaan ook onder vloer door en hadden dus een lange kabel nodig. Vandaar dus ook de coaxversterker omdat die door de lengte vd kabels hoogstwaarschijnlijk geen verbinding maakte. 

Ik kan niet zo even een nieuwe kabel leggen.

Uitgelicht topic