akkeb

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL koppelen via broadlink

Hallo,

 

Ik heb sinds kort de mediabox xl. Voorheen had ik humax welke prima te koppelen was via broadlink en daardoor te bedienen via Google home.

Ik krijg nu alleen de mediabox xl niet gekoppeld.

Ik heb de broadlink rm pro+ en de broadlink rm mini 3 beide geprobeerd in de app ihc en de app broadlink maar van beide krijg ik in beide apps de knoppen van de afstandsbediening niet gekoppeld. Alleen de knoppen van het volume doen het wel (maar die zitten volgens mij gekoppeld aan mijn LG tv) ik wil sowieso heel graag de powerknop werkend hebben. Hoe doe ik dit? Andere app? Of werkt dit helemaal niet op de mediabox xl?

8 Reacties 8
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Zelf ook een broadlink en kan ook niet de benodigde app er voor vinden , ik denk dat je alleen de leer functie kan gebruiken in de app.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom @akkeb, mooi dat je de Ziggo Community hebt weten te vinden. 

Ik moest eerlijk zeggen ook even zoeken naar een antwoord wat in de buurt komt. Heb je hier iets aan? 

akkeb
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. Dat gaat helaas over de mediabox next en ik heb de mediabox xl. Kwam wel meer tegen op het forum maar het meeste ging allemaal over de next.

En in mijn app kom ik ook nergens tegen waar ik de ir codes kan toevoegen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vind alleen de optie die @Ronihd al aangeeft elke knop zelf aanleren. Blijkbaar is er geen database van merken zoals Logitech dat heeft.

Screenshot_20210923-215952_Chrome.jpg

Blijkbaar zijn er ook andere mogelijkheden, daar heb ik mij niet verder in verdiept, iets te technisch.

akkeb
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zit inderdaad in de app bij de leerfunctie maar hij pakt gewoon de knoppen van mijn ab niet. Lang of kort indrukken werkt beide niet. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dan ben ik bang dat je wens (nog) niet mogelijk is @akkeb Wie weet in de toekomst. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@akkeb  schreef:

Ik zit inderdaad in de app bij de leerfunctie maar hij pakt gewoon de knoppen van mijn ab niet. Lang of kort indrukken werkt beide niet. 


Er zijn veel mogelijkheden om in te kunnen leren , probeer de universele die moet lukken

akkeb
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedoelt u een universele afstandsbediening app? Ik heb er een paar geïnstalleerd maar geen van allen werkt.

Mijn LG tv is gekoppeld aan de afstandsbediening van de mediabox xl. Op de afstandsbediening staan 2 powerknoppen, in de app staat altijd maar 1 power knop. Ik krijg het in de app van broadlink wel voor elkaar om de LG powerknop te koppelen, maar ik wil ook de powerknop van de mediabox koppelen want als ik geen tv meer wil kijken wil ik ze beide uit hebben.  Ik las al dat je bij de mediabox next 1 knop kunt instellen om ze beide aan of uit te zetten maar dit is bij de mediabox xl niet mogelijk. Het probleem ligt dus volgens mij bij dat mijn tv gekoppeld is aan de afstandsbediening en dit kun je niet ontkoppelen las ik

Uitgelicht topic