1
Vraag
2
Reacties
EstherT

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Mediabox XL - Werking afstandsbediening bij bewaard en replay tv

Sinds dat ik een afstandsbediening met stembesturing heb, kan ik bij mijn opgenomen programma's (bewaard) niet vooruit-, achteruit spoelen en pauzeren. De afstandsbediening reageert nergens meer op. Enige oplossing om verder iets op tv te bekijken is, de mediabox af te sluiten. 

Zo zie ik het voordeel niet van programma's opnemen. Ditzelfde geldt ook met replay tv

Hoe kan dit opgelost worden? Want ik vind dit erg storend.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AdeJoesoef

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik had dezelfde probleem als jij @EstherT. Staat er op de display dat je mediabox offline is? Zo ja dan kan hij niet meer "opkomen" en kan worden vervangen. 

Bekijk in context

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag de nieuwe mediabox ontvangen en gelijk aangesloten. Fingers crossed 🤞🤞🤞

Mediabox gaf aan "bijwerken" dat duurde een poos maar.... Uiteindelijk had ik weer tv. Nu de afstandsbediening nog. Deze doet ook wat het moet doen, voor- en achteruit spoelen. Wat eigenlijk mijn oorspronkelijke probleem was. 

Dus een nieuwe mediabox was dus de oplossing 😃

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan lijkt er een signaalprobleem richting Ziggo voor deze opdrachten.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

DSC_1546.JPG

DSC_1547.JPG

Hallo Bert,

Zie bijgevoegde foto's.

 

Op 17 februari dit jaar was er ook al een monteur van Ziggo geweest omdat we een onstabiel netwerk hadden.

 

De monteur had toen in zijn auto al WiFi Mediabox uitgezet, dat conflicteert met WiFi modem. Hij had de instellingen terug gezet naar fabrieksinstellingen. dus ipv Terwijnen**was het weer ZiggoADCA***. Splitter uit de muur vervangen, was blijkbaar nog een oude! Ook de doos in de muur vervangen. modem kabel vervangen, evenals de coax kabel. Kabel tussen Mediabox en modem verwijderd. 

 

Ik wordt er wel een beetje moedeloos van... Zodra er maar iets veranderd (bezig zijn de in straat met de Ziggo aansluiting of vervanging van mediabox of vervanging van afstandsbediening), ondervinden wij dat thuis hinder van...

Ik hoop dat jij een oplossing weet.

 

Groetjes Esther

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

1e stap voor een mogelijke oplossing.

 

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas helpt dit ook niet 😞

 

Volgende optie?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je de Mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Of de fabrieksinstellingen terug gezet.

Alles blijft bewaard, behalve mogelijk eigen instellingen in Beeld en Geluid en inloggen in apps.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @EstherT en een warm welkom op de Community,

 

Zo te zien zijn er al diverse tips gegeven door de hier aanwezige experts. Kun je laten weten of het met behulp van de laatste tip van @Bert gelukt is om het op te lossen? Anders denken wij hier graag met je mee. 

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Sorry dat ik nog geen reactie heb gegeven, kwam wat anders tussen.

De mediabox meer dan een uur van de stroom gehad, dit heeft in ieder geval niet geholpen.

Moet nog proberen wat het doet als ik het terug zet maar de fabrieksinstellingen.

Ik heb nog wat opnames staan,  die ik nog moet kijken. r

Raak ik deze kwijt als in het terug zet maar de fabrieksinstellingen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

"Raak ik deze kwijt als in het terug zet maar de fabrieksinstellingen?"

 

Nee, alles is in de cloud opgeslagen.

Mogelijk eigen instellingen in Beeld en geluid opnieuw instellen en opnieuw inloggen in apps.

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja las het ook terug in het bericht van @Bert 🙈

Zal dan het terug zetten naar de fabrieksinstellingen nog proberen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Is het nog gelukt met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, @EsterhT?

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanmorgen terug gezet naar fabrieksinstellingen. De mediabox bleef toen " zoeken" ( blokjes gingen heb en weer op de mediabox. Mediabox toen een uurtje uitgezet (moest even weg vandaar zo lang) en toen deed de mediabox het weer wel. Programma terug kijken en vervolgens reageerde de afstandsbediening niet dus enige optie: mediabox weer uitzetten. Nu blijft mediabox maar zoeken/updaten en kan ik niets met de mediabox.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hmm dat is niet fijn! Kun je eens je mediabox rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting, zonder de POA (splitter)? En kun je er dan een foto van maken, zodat we even met je mee kunnen kijken?

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Niet fijn, zeg maar gerust teleurstellend 😞

Nu de coax kabel direct op de hoofdaansluiting aangesloten. De mediabox is nog steeds zoekende... En ik heb ook geen wifi meer omdat de router is losgekoppeld. Deze zat ook aan de splitter met de mediabox.

Echt irritant want ik moet steeds mijn tv meubel van zijn plaats trekken. Zie foto, zwarte kabel is van de mediabox

 

 

 

 

AdeJoesoef

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik had dezelfde probleem als jij @EstherT. Staat er op de display dat je mediabox offline is? Zo ja dan kan hij niet meer "opkomen" en kan worden vervangen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@AdeJoesoef  schreef:

Ik had dezelfde probleem als jij @EstherT. Staat er op de display dat je mediabox offline is? Zo ja dan kan hij niet meer "opkomen" en kan worden vervangen. 


Als er een signaalprobleem is, dan helpt een nieuwe Mediabox XL ook niet.

Je zult eerst het signaal moeten uitsluiten als oorzaak.

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vooralsnog doet mijn mediabox sinds gisterenavond helemaal niets! Hij lijkt steeds aan het zoeken...

Gisteren al Ziggo gebeld, door het keuzemenu gelopen en kwam uit, dat Ziggo van afstand de mediabox zou resetten en zou dan een sms ontvangen. Daar want ik nog steeds op. Rete irritant 😞

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vanmiddag een medewerker van Ziggo aan de lijn gehad want mijn mediabox was nog steeds aan het zoeken..

Wederom alles geprobeerd wat de man zei, en wat ik gisteren om al had gedaan.. Hij vond het ook een raar verhaal en kwam er ook niet uit.

Nu wordt er dus een nieuwe mediabox opgestuurd. 

De mediabox die het nu niet doet, had ik vorig jaar op 16 oktober ontvangen.. Best snel als hij dan al defect is.

Maar goed, nieuwe is onderweg en hopen dat een de box en mijn afstandsbediening het daarna weer doen.

Hou jullie op de hoogte!

EstherT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag de nieuwe mediabox ontvangen en gelijk aangesloten. Fingers crossed 🤞🤞🤞

Mediabox gaf aan "bijwerken" dat duurde een poos maar.... Uiteindelijk had ik weer tv. Nu de afstandsbediening nog. Deze doet ook wat het moet doen, voor- en achteruit spoelen. Wat eigenlijk mijn oorspronkelijke probleem was. 

Dus een nieuwe mediabox was dus de oplossing 😃

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @EstherT ,

Fijn om te lezen dat de oorzaak is gevonden en je nu weer zonder problemen kunt genieten van de televisiediensten. 
Als ik nog wat voor je kan doen in deze, laat je het mij dan weten? Dan weet ik of ik het topic kan sluiten of nog open moet houden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic