1
Vraag
2
Reageer en help mee
raps7

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Mediabox XL (Horizon) geeft problemen na update 4.32

Ik heb nu anderhalf jaar een aansluiting via een Horizon Box. Het eerste jaar waren er al af en toe wat probleempjes maar die waren te overzien. Sinds de update (naar 4.32) ben ik geen blije gebruiker meer.
Een greep uit de klachten:

1] soms wil ik – na een paar dagen – verder kijken … begint de opname weer van voren af aan (???); in het begin heb ik dat opgelost om van elke serie/opname op een briefje te noteren waar die gebleven was; dat werd me te veel gedoe; nu speel ik een opname meestal af tot een veelvoud van 15 minuten; iets meer zoeken maar soit; het blijft echter een raar fenomeen

 

2] soms geeft de index aan dat een opname is ‘bekeken’ terwijl ik pas een deel (bv 45 van de 57 minuten) heb gezien; gelukkig weet ik meestal wel of ik een serie heb afgekeken of niet, maar toch …

 

3] als ik druk op “kijken vanaf het begin” is er soms al een paar minuten van de aflevering aan de gang; vanwege de ruime opnamemarges kan ik meestal wel een paar minuten terugspoelen (naar – 3:00 bijvoorbeeld), maar toch …

 

4] als een vorig programma uitloopt begint mijn aflevering van een serie ook later; vroeger was dit geen probleem … bij mijn weten zond de omroep een code mee waardoor de opname ook later begon en eindigde; nu lijkt dat er niet meer op; dit gebeurde een paar keer bij de EK Voetbal (verlengingen/strafschoppen), waardoor ik dus een aantal afleveringen van series heb moeten missen (de laatste tien minuten van de opname zijn dan de eerste tien minuten van de aflevering serie of zo, maar daar heb ik niet zo veel aan; dit gebeurde onder meer bij Huss; soms kan ik nog wel iets regelen via NPO Start, maar alleen als het Pubklieke Omroep was én niet langer dan plm één of twee weken geleden; hoogst irritant

 

5]regelmatig reageert de afstandsbediening niet; ik heb al verschillende opties geprobeerd:
– nieuwe batterijen

– de truc met de 0-knop en de tv-knop ingedrukt houden

– de stand-by tijd veranderen

tot nog toe hielpen dat soort ingrepen slechts tijdelijk (batterijen leeg leek ook bizar, maar ja je probeert van alles); de ultieme oplossing is de Horizon Box geheel uit te zetten en – na zo’n 60 seconden – weer aan te zetten, waarna ie ook weer een paar minuten nodig heeft (die gekleurde balkjes) om connectie te zoeken; al met al wel heel irritant

 

en verder (dit heeft wsl meer te maken met de afstandsbediening) :

 

6] heel vaak gaat het geluid niet meteen aan; dit is te verhelpen door uit te doen en weer aan te zetten en soms door het geluid middels een kabeltje via de versterker te laten lopen, maar het blijft omlsachtig

 

7] hoe kan ik bij TeleTekst een subpagina vasthouden? (bv standen of uitslagen van de conmpetitie) voordat TT automatisch doorbladert naar de volgende subpagina

 

8] ik mis een knopje op de nieuwe afstandsbediening voor de kleuren van teletekst

 

greetz,

Mike (Delft)

30 Reacties 30
raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

op 8 heb ik inmiddels een antwoord: er zitten vier knopjes (zonder kleuren overigens) verborgen aan de onderkant van de AB. Onder het Ziggo logo zit een dekseltjes dat je met een mesje eraf kunt peuteren et voilà ...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

een moderator kan jou de originele afstandbediening van de mediabox xl kosteloos opsturen die heeft wel de 4 kleuren knoppen

 

vreemd dat die niet bijhoud waar je gebleven bent

 

kun je eens een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker 

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

1/2 

 

Ben je vlak bij het eind van het programma dan ziet de cloud dit als ''bekeken''

Hetzelfde bij het begin maar dan ''niet bekeken''

Anders komt bij mij ook sporadisch voor, dat kun je voorkomen door niet gelijk naar live tv te gaan, maar een return oid. als tussenstap te gebruiken..

 

 

punt 4 Showview/PDC dat systeem werkt al jaren en jaren niet meer, was ook erg foutgevoelig.

ShowView - Wikipedia

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

ik zal een foto maken van het aop (mits ik begrijp wat dat is); kan wel even duren (want achter meubels)

 

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

dat de 'cloud' dat als bekeken registreert lijkt me toch wel een bugje? Voor de update had ik dat probleem niet (maar toen was er nog een hdd ipv de cloud (:-)

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

het aop is de hoofdaansluiting (wandcontactdoos) waar de groene coaxkabel op binnenkomt

waar het modem en de tv’s op aangesloten is

 

54CAC67D-EBB8-43C8-BE32-D453E7A60031.jpeg

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Via via begreep ik dat Ziggo daaraan werkt ("inmiddels heeft Ziggo wel een andere EPG-leverancier en daarmee zijn we nog druk bezig om dergelijke zaken te stroomlijnen". )

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je nog een foto maken van het aop ?

 

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

de aop .....AOP.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je hebt een splitter met 3 aansluitingen waar maar twee aansluitingen van gebruikt zijn de data en tv aansluiting

langs de radioaansluiting waar geen kabel in zit kan straling naar binnen zoals digitenne en 4g aanbevolen is om die splitter te vervangen door een poa-01-b

een moderator kan jou kosteloos een splitter + modemkabel opsturen 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @raps7!  Fijn dat @anoniemforum je al heeft bijgestaan. Ik heb de coaxkabel en splitter toegestuurd. Laat je ons weten of dit het probleem oplost? 

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

re hi AnoniemForum & Maud,

 

Wat ik zie is twee aansluitingen: links gaat naar het modem? (de datakabel i presume?), rechts is dan de tv-signaal-kabel die gesplitst is (één gaat naar de Horizon Box en de tweede gaat naar een Humax-kastje boven).

A] ik zie helemaal geen radio-aansluiting, maar die zat dan wsl verstopt?';

B] dit alles is destijds door een Ziggo-monteur aangelegd ... Kan ik dat nieuwe ding zelf aanleggen?;

C] op welke van de bovenstaande problemen (1 t/m 😎 zou dit een gunstig effect moeten hebben? (zodat ik dat kan monitoren)

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Op het kastje op de muur zit een splitter met 3 aansluitingen. 1 voor TV, 1 voor internet en 1 voor radio. Daarop zit dan weer een andere splitter welke het signaal nogmaals verdeelt naar 2 tv aansluitingen. 

De nieuwe splitter mag je aansluiten voor de splitter met de 3 aansluitingen. Hiervan gaat 1 aansluiting rechtstreeks naar het modem en de andere aansluiting naar de andere splitter en vervolgens naar jouw TV's. 

De radioaanslutiing zit nu verstopt onder de 2de splitter. 
Wanneer je die splitter er af haalt, komt hij tevoorschijn.

Uiteraard kun jij deze tweede spitter zelf aanleggen. Eventueel kunnen wij via hier, hierbij ondersteunen. 

De werking van de box valt en staat bij het signaal. Wanneer het signaal niet goed is, kunnen zich heel veel problemen voordoen. Laten we dit eerst afwachten. Ik weet namelijk ook niet of het na de nieuwe splitter en kabel allemaal opgelost is. Dit moeten we afwachten.

Geef jij een seintje wanneer je het nieuwe apparatuur aangesloten hebt?

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik heb vandaag een pakketje ontvangen ... Ik dacht dat ik een splitter zou krijgen opgestuurd, maar het blijkt een kabeltje. Confused. En nu?Brief 28-07-21.jpgCoax kabel.jpg

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Excusez, vanavond vond ik op de deurmat een tweede pakketje. De inhoud? Idd een splitter. Ik zie nog niet goed wat het verschil is met de splitter die er al zat en ik ben ook nog steeds benieuwd welk probleem deze nieuwe splitter zou kunnen oplossen ...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

de splitter die op het aop zelf zit heeft 3 coax aansluitingen data tv en radio zie foto

en er zijn maar 2 aansluitingen bezet op de radio aansluiting zit geen coax kabel waardoor langs die aansluiting straling zoals digitenne en 4g 5g het coax

netwerk in kan wat weer voor storingen kan zorgen

2E0D8907-7E4F-4A30-9EEB-3475ADEEC1E5.jpeg

 de nieuwe splitter heeft 2 aansluitingen die splitter gaat rechtstreeks op het aop daar sluit je het modem op aan en de splitter waar de tv’s op zitten zo heb je twee splitter’s met elk 2 aansluiten in gebruiken en zijn er geen open aansluitingen meer

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Thx AF.
Het zal aan mij liggen, maar ik zie op (de foto van) de nieuwe splitter (de poa-1IEC-NL) idd twee aansluitingen: één voor TV en één voor radio. Maar ik heb helemaal geen radio via Ziggo (?).
Nou ja, ik ga het morgen - na het wegschuiven van de meubels - allemaal eens rustig bekijken; sws dank voor het meedenken.

raps7
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@MaudKan het zijn dat de verkeerde splitter is opgestuurd? Of zie ik iets wezenlijks over het hoofd?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welke splitter heb je ontvangen kun je daar een foto van maken

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic