1
Vraag
2
Reacties
Discoline

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mediabox Next alles werkt maar nog steeds geen TV zenders!

Ben al een week bezig om alle tv zenders te zien te krijgen in de Mediabox Next
Hij geeft bij iedere zender aan dat ik geen abbo hebt om dit te zien?
terwijl ik alles in 1 Complete hebt.
Al heel wat medewerkers aan de lijn gehad en allemaal met standaard oplossingen zoals terug naar fabrieksinstelling zetten,aan/uit zetten enz enz.
Of je zet je mediabox XL weer terug!
Sommigen kijken wat verder en zeggen ja ik zie dat het nog niet geactiveerd is maar ik kan daar als helpdeskmedewerker niks aan doen je moet geduld hebben!?
Geduld is een schone zaak maar raakt wel op nu.
Waarom duurt die zogenaamde activatie zo lang en is daar niks aan te doen?
Ik wil ook gewoon TV kijken en niet alleen maar Netflix,Videoland en meer via de Apps
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3848Posts
  • 222Oplossingen
  • 1481Likes
Hallo Discoline welkom op de Community! Het is duidelijk dat er iets misgaat, de box moet eigenlijk vrij vlot te activeren zijn. Aan de hand van de postcode in je profiel heb ik achter de schermen gekeken. De installatie is aan onze kant vastgelopen, er moet een IT-er aan te pas komen om het digitaal weer goed te krijgen zie ik.

Dit is (pas) gisterochtend door een collega herkend en meteen bij IT aangekaart. Dit gaat niet binnen 24 uur, ik lees dat dit wel is verteld.

Een dag eerder heeft een andere collega een monteur gepland met je, dat lijkt me geen goed idee omdat er niets valt te monteren. De monteur komt nog steeds langs op de 13e tenzij je deze afspraak annuleert. Dit kun een dag van te voren je zelf doen, de instructies heb je bij de afspraak bevestiging ontvangen.

Wat heb ik voor je gedaan? Ik heb een dubbelcheck gedaan op de juiste 'behandeling'. Het ligt nu bij de goede partij die het probleem ook echt kan oplossen. Ik heb via via ook om extra aandacht gevraagd want ik vind dat je er al erg lang op wacht.

Gelukkig werkt ondertussen de oude box nog prima.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Welkom Discoline op de Community

Als je in Mijn Ziggo Account inlogt en je gaat naar het tabblad Producten en dan Televisie
staat de Media Box Next daar vermeld als hij daar is vermeld, dan is je box geactiveerd.

En heb je ook een los modem erbij gekregen, of wat voor modem gebruik je nu.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hey Dave,

Nee daar staat staat niks vermeld?
en ja ik heb er een los modem bij gekregen en dat is deze:

Merk
ConnectBox | Arris
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Als er nog niks staat in Mijn Ziggo over je next is deze nog niet geactiveerd inderdaad, dan is het afwachten tot deze erdoor komt.

Enige wat je kan proberen is als volgt;

Zet de Next via de schakelaar uit aan de achterkant.
Haal je modem even 30 seconde tot een minuut van de stroom.
Start je modem weer op en wacht 30 tot 45 minuten tot alles weer werkt
Zet dan je Next aan via de Schakelaar.

Als hij dan nog niet online komt, dan heb je kans dat een deze dagen het wel gaat gebeuren, daar hadden ze bij de klantenservice even vermelding van moeten maken.

Gelukkig pakt een moderator dit topic vanzelf op en kan hem desnoods een zetje geven, let op wegens weekend en pinkster zijn de moderator niet op volle sterkte aanwezig.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Thanks Dave,

Maar dit heb ik tot nu toe zowat iedere dag gedaan maar geen verandering helaas
Hoop dat iemand dit ff in de goede hoek kan gooien want ik ben er wel een beetje klaar mee zo:smirk:
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Ik ga hem wel voorleggen bij de moderators omdat je al een week bezig bent en er op wacht, alleen wegens weekend, duurd dit even. Meer kan ik niet doen.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Thank Dave voor de moeite:thumbsup:
Ik wacht wel ff af.
KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8342Posts
  • 369Oplossingen
  • 4626Likes
Je kunt je oude mediabox zolang blijven gebruiken. Zodra deze uitvalt is de Next hoogstwaarschijnlijk op dát moment geactiveerd en kun je om pluggen. Dit is de meest eenvoudige manier om toch alle zenders te kunnen blijven bekijken.
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Ik dacht als de Mijn Ziggo leeg is dat er geen box actief was
KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8342Posts
  • 369Oplossingen
  • 4626Likes
Dat is heel goed mogelijk Dave- en alleen al daarom vereist het zeker de aandacht van een moderator.
Maar...het is in elk geval het proberen waard vind ik.
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Zeker te weten KBX458 :wink:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3848Posts
  • 222Oplossingen
  • 1481Likes
Hallo Discoline welkom op de Community! Het is duidelijk dat er iets misgaat, de box moet eigenlijk vrij vlot te activeren zijn. Aan de hand van de postcode in je profiel heb ik achter de schermen gekeken. De installatie is aan onze kant vastgelopen, er moet een IT-er aan te pas komen om het digitaal weer goed te krijgen zie ik.

Dit is (pas) gisterochtend door een collega herkend en meteen bij IT aangekaart. Dit gaat niet binnen 24 uur, ik lees dat dit wel is verteld.

Een dag eerder heeft een andere collega een monteur gepland met je, dat lijkt me geen goed idee omdat er niets valt te monteren. De monteur komt nog steeds langs op de 13e tenzij je deze afspraak annuleert. Dit kun een dag van te voren je zelf doen, de instructies heb je bij de afspraak bevestiging ontvangen.

Wat heb ik voor je gedaan? Ik heb een dubbelcheck gedaan op de juiste 'behandeling'. Het ligt nu bij de goede partij die het probleem ook echt kan oplossen. Ik heb via via ook om extra aandacht gevraagd want ik vind dat je er al erg lang op wacht.

Gelukkig werkt ondertussen de oude box nog prima.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Anne H,
Bedankt voor je heldere antwoord!
Nou weet ik tenminste dat er echt naar gekeken word top!

Maar kan ik nou dan wel nog de oude horizon xl box gebruiken of werkt die nou ook niet meer?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3848Posts
  • 222Oplossingen
  • 1481Likes
Dank dat je het positief opvat 🙂 De oude box moet nog steeds werken. Die kan je gerust aansluiten om tijdelijk nog even te proberen. Ik heb een reactie gekregen op mijn spoedverzoek. De verwachting is dat we pas dinsdag of woensdag aan dit probleem toekomen.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ok Anne H fijn dat het nu allemaal in werking is gezet:thumbsup_tone2:

Ik heb de Oude Mediabox Xl aangesloten en daar heb ik alleen nog maar NPO 1,2 en 3
en Ziggo sport en wat onbediudende zenders maar goed kan wel weer Formule 1 kijken:wink:

Krijg ik nu nog ergens een bericht of mededeling als de Next box weer werkend is?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3848Posts
  • 222Oplossingen
  • 1481Likes
Ik ben bang dat je ons moet laten weten of het al weer werkt. Mijn ervaring is dat de IT afdeling geen ster is in communicatie richting de klant waar het om gaat, ik krijg ook geen bericht van de werkzaamheden die zij uitvoeren. Sorry!
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ok ik wacht nog ff af tot Dinsdagavond en anders tot Woensdagavond of het weer werkt.
Zoniet kom ik hier zeker op terug Anne
KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8342Posts
  • 369Oplossingen
  • 4626Likes
Zodra de next volledig is geactiveerd, merk je dat, doordat dan de mediabox XL uitvalt en je geen tv beeld hebt. Je kunt dan vervolgens de kabels om pluggen naar de next en verder tv kijken.
Discoline
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Kijk dat zijn acties!
Bam! en alles werkt zoals het hoort te zijn.

Bedankt Dave- Anne H Ziggo voor jullie werk op de achtergrond:ok_hand:

Ben der blij mee.
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 19891Posts
  • 913Oplossingen
  • 5894Likes
Heel graag gedaan Discoline en veel kijkplezier nu en geniet er lekker van.

En je weet ons te vinden in de toekomst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic