Ik ben een van de Ziggoklanten die de Next heb toegestuurd gekregen. Wat een verademing ten opzichten van de mediabox xl (daar had ik alleen maar ellende mee en na 14 monteurs nog geen oplossing) De mediabox next instaleerd zich zelf en is erg makkelijk in gebruik. Alleen het menu is wat minder uitgebreid dan de mediabox xl.
Nu las ik dat er veel klanten zijn die last hebben van niet synchronisatie lopen op je tv (en je het geluid laten lopen via een soundbar) als het dolby audio word ingeschakeld in de next om een rijker geluid te hebben. Na heel veel instellingen in menu's van zowel tv als de next. En verschillende kabels heb ik DE OPLOSSING GEVONDEN.
Je sluit je tv aan met een hdmi kabel naar je mediabox next voor het beeld en je sluit een opticekabel aan van je soundbar naar je mediabox next. Dan ga je naar het menu van je tv en daar verbind je de type mediabox, type tv en type soundbar zodat je, je ziggoafstandbediening kan gebruiken voor alles. ( dus èèn afstandbediening) hopelijk heb ik andere hiermee geholpen?
Veel succes en goed lopend synchronisatie kijk plezier. Sandra