1
Vraag
2
Reacties
Petrus2018

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Loewe televisie: Afstandsbediening koppelen

sinds kort heb ik de nieuwste Loewe televisie namelijk de Loewe Bild C.43

Het lukt mij niet om de afstandsbediening van de media box next te koppelen, d.w.z. ik kan niet de tv aan en uitschakelen en hard en zacht zetten met de afstandsbediening van de next. De verkoper van de Loewe vertelde dat dit zou moeten komen met de nieuwste update van de Next, de mevrouw van de chatbox van Ziggo wist dit niet en adviseerde mij dit op de community te plaatsen, alvast mijn dank voor de reacties

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

ik heb de nieuwe afstandsbediening ontvangen. Deze is inderdaad iets anders (kleiner) dan de afstandsbediening die ik had bij de Next. Ik heb de afstandsbediening kunnen koppelen aan de Mediabox en aan mijn Loewe TV. Aan uit en hard en zacht bedien ik nu met de nieuwe afstandsbediening van Ziggo, het probleem is opgelost, heel veel dank

Bekijk in context

27 Reacties 27
JAAPVDHAM

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de nieuwste Loewe WE.SEE 43. Ook bij mij lukt het koppelen van de afstandsbediening niet helemaal. De geluidsknoppen koppelen niet. De rest werkt wel

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @Petrus2018 en @JAAPVDHAM! Welkom op de Ziggo Community

Wat zuur dat het koppelen van de afstandsbediening niet werkt 😞 Jullie hebben beide deze stappen al doorgelopen? Kunnen jullie aangeven wat er allemaal al geprobeerd is, dan ga ik het uitzetten. 

Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Maud, dank voor je reactie, ik heb de door jouw geadviseerde stappen allemaal meerdere keren doorlopen, echter zonder resultaat, alvast bedankt met het vervolg wat je hier aan kunt geven

Met vriendelijke groet,

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Petrus2018  en @JAAPVDHAM . stuur mij maar even een pb met jullie email adres, misschien heb ik de oplossing voor jullie probleem, kan dan een bestand sturen waar je misschien wel succes mee hebt.

 

Teun.

JAAPVDHAM

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Teun

Gisteren heb ik telefonisch contact gehad met een collega van je.

Hij heeft me uitgebreid geholpen maar helaas nog zonder resultaat. In zijn database van tv-modellen kon hij zien, dat mijn model sinds november verkrijgbaar is en daardoor wellicht nog te nieuw is, nog niet opgenomen in de database.

Hij adviseerde me het zo af en toe nog even te proberen de komende weken. Maar als je, zoals je schrijft, een mogelijke oplossing hebt houd ik me aanbevolen. Mijn email:

 

**Mod: E-mailadres verwijderd i.v.m. privacy**

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@JAAPVDHAM . mail is onderweg.

 

Teun.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Petrus2018 . Jammer dat het niet wil, maar ik heb net even contact gehad met de monteur van ziggo en die zei als je nu eens de 4 LAATSTE cijfers pakt van het modelnummer. Wat gebeurt er dan??

 

Teun.

Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Teun, dat heb ik ook geprobeerd echter zonder resultaat. Blijft toch vreemd dat de nieuwste decoder van Ziggo niet koppelt met de nieuwste TV van Loewe

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Jullie ervaren wel net een iets ander probleem, de ene TV kan helemaal niet gekoppeld worden terwijl bij de ander alleen het volume niet bediend kan worden. Mogelijk moeten we deze issues gaan splitsen in 2 topics, maar we wachten de feedback van onze technici eerst even af.

 

Bedankt voor het testen, we hebben het opnieuw doorgezet en zijn in afwachting van reactie...

CeesvdB

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een Loewe 1.43 en kan met de afstandsbediening van Ziggo de TV wel uitschakelen, maar niet aandoen. Op de TV zit een soort sensor, die als TV aanstaat, groen is en als de TV uit is, dan licht het wit op. Als ik met de afstandsbediening van Ziggo de TV en de mediabox aanzet, komt de TV niet verder als het zwak knipperen van het sensorlampje. Als ik daarna nog een keer op het knopje drukt van de afstandsbediening gaat de TV wel maar de mediabox uit. In de instellingen op de mediabox heb ik de TV handmatig met typenummer ingevoerd. Dat werd herkend met een groen vinkje. De TV is met een HDMI kabel aangesloten op de mediabox en met een optische kabel naar de Bose surround center 535. Het geluid komt dus uit de Bose boxen. 
Wat moet ik doen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Petrus2018, ik heb hopelijk goed nieuws! Er is een nieuwe software- update en hier is Loewe ook in meegenomen. Het kan een aantal dagen duren voordat de update aankomt maar we zijn hoopvol dat dit een oplossing biedt. Hou je ons op de hoogte wanneer de nieuwe update zich gemeld heeft?

 

@JAAPVDHAM voor jou uiteraard ook een hele goede middag. Ik vermoed dat het bij jou net ergens in het menu misgaat.  Je kunt aangeven of de remote het volume van de TV of van externe audio (bv een soundbar) moet bedienen. Wieltje --> Beeld en geluid --> in dat menu staat de optie "bepaal je volume". Deze zou ingesteld kunnen zijn voor een ander apparaat. Zou je dit willen controleren? 

CeesvdB

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb ook een Loewe tv en de ab van ziggo mediabox next gekoppeld aan de ab van bose. Ziggo wist niet de fabrikant en de broncode. Uiteindelijk heb ik die wel gevonden, met als fabrikant Cisco en IR code C1582. Dat had de helpdesk van Ziggo ook moeten weten.

Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

de update is inmiddels aangekomen maar een koppeling is nog steeds niet mogelijk

met vriendelijke groet,

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is erg jammer, @Petrus2018. Nu kan het natuurlijk ook nog een probleem zijn met de specifieke afstandsbediening die je hebt, zal ik die voor je vervangen?

Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat is een goed idee kun je mij een nieuwe afstandsbediening doen toekomen?

Bij voorbaat dank

CeesvdB

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is opgelost 

JAAPVDHAM

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik zien of ik de onlangs gelanceerde update heb en of deze actief is. Gisteravond heb ik verschillende merken tv geprobeerd maar het probleem verandert niet. Ik kan op de AB van de mediabox next van alles doen behalve volume regelen of dempen. Loeve tv

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Petrus2018 Super hij komt naar je toe. Binnen 2-3 dagen heb je hem in huis! We zijn super benieuwd of dit het probleem oplost. 

 

@JAAPVDHAM Zo te lezen heb je al flink gezocht! Wil je weten of je de update al hebt gekregen? Check dan de softwareversie in het tv-menu. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Info’ > ‘Over je mediabox’.Voor je tv durf ik het niet te zeggen. 

 

 

Petrus2018
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Lotte,

ik heb de nieuwe afstandsbediening ontvangen. Deze is inderdaad iets anders (kleiner) dan de afstandsbediening die ik had bij de Next. Ik heb de afstandsbediening kunnen koppelen aan de Mediabox en aan mijn Loewe TV. Aan uit en hard en zacht bedien ik nu met de nieuwe afstandsbediening van Ziggo, het probleem is opgelost, heel veel dank

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic