1
Vraag
2
Reacties
Liefhebber

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Live Streams Big Brother via Videoland

Recent heb ik een Videoland abonnement genomen om de live streams van Big Brother te kunnen bekijken. Nu zegt Videoland dat dit niet via Ziggo kan? Dat vind ik vreemd… Een abonnement is een abonnement en waarom zou dit via Ziggo beperkt zijn? Ik voel me misleid om dat dit niet van te voren kenbaar is gemaakt door Videoland en ik voel me als Ziggo klant benadeeld dat dit niet mogelijk is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat had dan inderdaad wel duidelijker gemogen ik heb die procedure niet doorgelopen. Helaas moet je deze klacht bij RTL/Videoland neerleggen, hier kan Ziggo niet veel aan doen.

Een kleine geruststelling het werkt blijkbaar ook niet als je bij KPN Videoland als extra pakket afneemt.

Het verbaasd mij wel moet ik zeggen, een Ziggo klant sluit zover ik weet direct een overeenkomst af met Videoland, bij KPN is het een extra pakket, deze klanten kunnen niet de app van Videoland zelf gebruiken.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het staat op de hulp pagina's!!!

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/360018608920-Waar-kan-ik-de-Live-stream-vinden-van-Big-Bro...

Waarschijnlijk werkt dit wel via de app van Videoland zelf op een smart TV of de website.

Het is puur een rechten en met name centen kwestie dat dit soort beperkingen er zijn.

Liefhebber
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je antwoord. Heb het zelf ook gelezen op de site van Videoland, maar ik begrijp het onderscheid gewoon niet. Toen ik een abonnement nam, stond er nergens dat ik beperkt zou zijn in mijn abonnement omdat ik Ziggo klant ben. Dit voelt gewoon als misleiding.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat had dan inderdaad wel duidelijker gemogen ik heb die procedure niet doorgelopen. Helaas moet je deze klacht bij RTL/Videoland neerleggen, hier kan Ziggo niet veel aan doen.

Een kleine geruststelling het werkt blijkbaar ook niet als je bij KPN Videoland als extra pakket afneemt.

Het verbaasd mij wel moet ik zeggen, een Ziggo klant sluit zover ik weet direct een overeenkomst af met Videoland, bij KPN is het een extra pakket, deze klanten kunnen niet de app van Videoland zelf gebruiken.

 

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het verbaasde mij ook. Een abbo is een abbo. En stream staat los van rechten. Vreemd van videoland. Ziggo is hier geen partij in. Maar met een chromecast kan het.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Constant67 wrote:

Het verbaasde mij ook. Een abbo is een abbo. En stream staat los van rechten. Vreemd van videoland. Ziggo is hier geen partij in. Maar met een chromecast kan het.

 

In het geval van Ziggo en Videoland heb je gelijk. Ik vermoed en dat wordt deels bevestigd dat het zich beperkt tot de Mediaboxen van beide providers.

De Livestream staat wel los van het reguliere aanbod waar het licenties betreft, net als desijds Utopia. Het is blijkbaar weer een extra klanten lokker van RTL.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Liefhebber wrote:

Nu zegt Videoland dat dit niet via Ziggo kan? Dat vind ik vreemd… Een abonnement is een abonnement en waarom zou dit via Ziggo beperkt zijn?

Je kunt gewoon naar de live stream kijken via Ziggo als je bijvoorbeeld een Videoland app op je tv hebt zitten (wat de meeste tv's tegenwoordig wel hebben). Het is alleen niet mogelijk met de Videoland app op bijvoorbeeld de ziggo Nextbox.

SOnne057

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hebk een Samsung TV. Dan werkt het niet? Lekker zeg. Ik heb Videoland abbo dus wil de livestream gewoon kijken op de tv.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
SOnne057 wrote:

Ik hebk een Samsung TV. Dan werkt het niet? Lekker zeg. Ik heb Videoland abbo dus wil de livestream gewoon kijken op de tv.

@SOnne057

Heel vreemd maar volgens dat lijstje inderdaad niet.

Moesje33.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zelf ook een videoland abbo en de app ook op de samsung smart tv en tel. Tot nu toe is BB2 alleen te zien via de website van videoland op de pc of in de app op de telefoon /tablet. Wel krom eigenlijk. Heb het ook liever op mijn tv. En oja casten naar je smart tv en of chromecast gaat ook niet. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
RoWi. wrote:
SOnne057 wrote:

Ik hebk een Samsung TV. Dan werkt het niet? Lekker zeg. Ik heb Videoland abbo dus wil de livestream gewoon kijken op de tv.

@SOnne057

Heel vreemd maar volgens dat lijstje inderdaad niet.

Lijkt mij niks vreemds aan, het zal ongetwijfeld een centen/rechten kwestie zijn waarom sommige apparaten dit niet in hun app kunnen laten zien en andere wel. Wat ik wel vreemd vind, is dat Videoland hier nooit eerder (zover ik teminsten weet) hier een lijstje van heeft vrijgegeven, zodat je bij aanschaf van een apparaat of een Videoland of TV-abonnement, er rekening mee kan houden. 

RoWi. wrote:

Helaas moet je deze klacht bij RTL/Videoland neerleggen, hier kan Ziggo niet veel aan doen.

Hier ben ik nog niet zo zeker van, als mijn aanname van hierboven klopt, dan kan Ziggo hier  weldegelijk iets aan doen (maar dat zullen ze niet snel toegeven of veranderen, ben ik bang voor) 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA aangezien RTL/Videoland aangeeft dat dit bij beide providers (Ziggo/KPN) niet kan zonder duidelijk aan te geven dat de mediaboxen worden bedoeld zit die onduidelijkheid echt bij RTL/Videoland.

ik zie nu net dat de tekst op de hulp pagina is uitgebreid.

De Live stream is niet te zien via KPN mediabox of Ziggo horizonbox.

Het is niet mogelijk om de Livestream te casten naar je tv.

 

Waar het Samsung televisie's betreft heb je een punt.

Volgens de eigen pagina kan je Videoland wel op een Samsung gebruiken.

Er zijn diverse manieren om Videoland te kijken op je televisie.

#1 Direct via een smart-tv / Ziggo Horizon Mediabox app

Videoland is bijvoorbeeld te vinden op Samsung, LG, Sony, Panasonic en Philips smart-tv's, op de Ziggo Horizonbox/ Mediabox Next en de Playstation 4.

En voor de live stream kan het niet? Dan komt het op mij over dat Videoland en of de andere partij geen update voor die systemen wil doen zodat een live stream wel mogelijk wordt.

Nu is dit voor het eerst dat Videoland livestreams heeft zover ik weet, daarom zal daar niet eerder iets van te lezen zijn geweest.

 

Constant67

Level 4
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is echt een videoland/endemol shilling  ding. Zij blokkeren de livestreams van bb2 naar elke mogelijk vorm van groter scherm dan een tablet/ telefoon. Ook bij smart tv app van welk merk tv dan ook. Klein puntje nog. Verkoopcijfers van tv's geven aan dat er meer tv's worden verkocht zonder smart mogelijkheden. Reden is omdat fabrikanten een eigen software systeem hebben. Buiten dat kan je op geen enkel tv app live bb2 streamen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
Constant67 wrote:

Zij blokkeren de livestreams van bb2 naar elke mogelijk vorm van groter scherm dan een tablet/ telefoon.

Onzin, ik kan gewoon naar de live stream kijken op mijn LG OLED65C9 TV

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Constant67 heb je een bron voor die opmerking?  

Verkoopcijfers van tv's geven aan dat er meer tv's worden verkocht zonder smart mogelijkheden. Reden is omdat fabrikanten een eigen software systeem hebben. 

Probeer maar eens een niet smart tv te vinden. Ja LG en Samsung hebben een afwijkend systeem toch worden die nog steeds gekocht.

On topic

Op TV gebied is het alleen Samsung en sommige modellen van Sony. Mogelijk dat ook andere kleinere merken buiten de boot vallen die zullen de app niet eens hebben.

 

Henri2424

Level 6
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes

Via een chromecast met google tv kan ik gewoon de live stream zien

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

 

Henri2424 wrote:

Via een chromecast met google tv kan ik gewoon de live stream zien

 

Daar zal de app zelf op zijn geinstalleerd

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic