1
Vraag
2
Reacties
Alexjorritsma

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lage kwaliteit tv kijken

Sinds 1-10-2022 een tv en internet pakket bij ziggo met de nieuwste next mini. Echter ben ik een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van het beeld. Ik heb een nieuwe Samsung qled tv uit 2021 maar het lijkt zelfs of ik niet eens 1080 kan kijken bij ziggo. Dit terwijl de instellingen allemaal op 4k staan. Ligt dit aan het feit dat we over zijn gegaan op een internet verbinding en dat dat gewoon minder is dan een coax ? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vtouw

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hi probeer deze instellingen over te nemen. ze komen van de consumentenbond. ik ben benieuwd of dit je kijkervaring verbeterd. Kijk niet alleen naar tv kijken via ziggo maar kijk ook of dit het beeld verbeterd bij bijvoorbeeld netflix kijken etc. zie onderstaand plaatje voor optimale instellingen. 

 

Screenshot_20221007_083640_Chrome.jpg

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zet alle beeldverbeteraars uit op je tv, die doen vaak meer kwaad dan goed.

Ook het finetunen van andere instellingen is aanbevolen (ik ben weken bezig geweest met m'n nieuwe Philips)

Probeer de next eens op 1080i of p in te stellen, je tv doet de upscaling vaak beter.

 

Sluit de mini met utp aan.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

IPTV is ook van  mindere kwaliteit dan DVB-C

Maar niet zo slecht wat jij beschrijft.

 

En wat @Steefb gebruik een netwerkkabel en geen WiFi

Vtouw

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hi probeer deze instellingen over te nemen. ze komen van de consumentenbond. ik ben benieuwd of dit je kijkervaring verbeterd. Kijk niet alleen naar tv kijken via ziggo maar kijk ook of dit het beeld verbeterd bij bijvoorbeeld netflix kijken etc. zie onderstaand plaatje voor optimale instellingen. 

 

Screenshot_20221007_083640_Chrome.jpg

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Alexjorritsma. Hoe gaat het nu? Kan je verder met de tips die hier gegeven zijn? 

Alexjorritsma
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb zeker wat gehad aan de reacties. Ben nog een beetje aan het spelen maar het beeld is al stukken beter !

Alexjorritsma
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mini was in 1e instantie al aangesloten met een utp kabel. Heb je adviezen opgevolgd en zie wel lichte verbetering !

Alexjorritsma
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Echt een stop advies. Dit heeft het beeld drastisch veranderd ! Bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic