Vraag
Reacties
Aankondigingen
Doppie1974
Level 1

LG OLED55B42L start niet op juiste bron Next Mini

Ik heb een nieuwe LG tv gekocht. Type OLED55B42L. Deze heb ik geinstalleerd, maar steeds als ik deze inschakel, start niet ziggo. Ik moet dan eerst via bron selecteren de ziggo decoder kiezen. Ik wil dus dat zodra ik de tv aan doe ik direct televisie kan kijken. Ik kom er met geen mogelijkheid uit. Wie heeft het antwoord? 

0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Met de optie :ab_hoofdmenu: → Instellingen → Beeld en geluid → Eén knop voor aan- en uitzetten ingeschakeld zou de TV samen met de Mediabox moeten inschakelen en de juiste HDMI-bron selecteren als je de Mediabox inschakelt. Op de TV moet HDMI CEC (LG noemt dit SIMPLINK) ingeschakeld zijn.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@tobiastheebe @Doppie1974 Als ik de LG AB gebruik, gaat de Next niet aan.

Wel de TV en de soundbar.

Met de AB van de LG kun je de Next niet bedienen, dus die gebruik ik in het geheel niet voor TV kijken via de Next.

Alleen om het scherm uit te zetten als ik de radio via de soundbar luister.

Als ik de Next AB gebruik, gaat de Next aan en de TV en de soundbar en kan ik de Next bedienen.

Volgorde aansluitingen: Next => TV => soundbar

0 Kudos
Doppie1974
Level 1
Topicstarter

De decoder schakelt wel in. Het gaat er om dat ik niet direct tv kan kijken. Ik moet dan eerst schakelen naar de bron 'ziggo decoder' op de hdmi poort. Ik zou graag willen dat de tv gelijk naar die bron gaat als ik hem aan zet. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je een andere HDMI-poort proberen? Voor de zekerheid zou ik de TV + Mediabox ook een minuut stroomloos maken.

0 Kudos
PeterH2020
Level 10

Goedenavond, heb zelf ook LG van nog geen jaar oud en het is zo als je even wacht meestal een minuut dan gaat hij automatisch wel naar HDMI 1 "in mijn geval". Het is dus normaal bij de LG dat deze opstart in zijn eigen "HOME" screen. 

Met de onderste knop op de ZIggo AB ( rechts naast de 0 ) kun je hem 1 keer indrukken dan pakt hij hem gelijk. Maar er valt weinig aan te doen. Dit is de enige optie.

Gio2903
Level 17

je kunt uitzetten dat de LG tv standaard start op het homescherm ipv de meest recente/juiste bron:

https://www.lg.com/levant_en/support/product-help/CT20158005-20153529242518

Videopionier
Level 9

@Doppie1974  schreef:

De decoder schakelt wel in. Het gaat er om dat ik niet direct tv kan kijken. Ik moet dan eerst schakelen naar de bron 'ziggo decoder' op de hdmi poort. Ik zou graag willen dat de tv gelijk naar die bron gaat als ik hem aan zet. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. 

Dit (CEC) gedrag is verklaarbaar, maar het is te technisch om uit te leggen.

Ik mag er niet te veel over zeggen, maar men (Liberty Global) is er mee bezig.

PeterH2020
Level 10

Dit ligt bij de tv, heb bij mijn LG gedaan wat @Gio2903 zei. En nu start hij bij wel op met HDMI 1.

Hier valt niets van te zeggen naar Ziggo oid.