1
Vraag
2
Reacties
Ibis

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

KEF LS50 wireless II: afstandbediening niet koppelbaar

Waarde community, hier spreekt een uitermate tevreden gebruiker van een Mediabox Next en 2 Next mini's.

 

Mediabox Next <> Philips TV <> KEF luidsprekersysteem.

 

De KEF's via HDMI eArc op de TV aangesloten. Alles werkt naar behoren met één dissonant: de koppeling afstandbediening Mediabox Next met KEF.  Dat wil niet omdat de Mediabox Next de KEF's niet 'kent'.

Jammer maar helemaal niet erg.  Echter, om de haverklap verschijnt de melding 'de Mediabox Next kan uw soundsysteem koppelen mits compatibel blabla'.
En dat gaat maar door en gaat maar door en is niet te stoppen. Vrij irritant tijdens een film bijvoorbeeld.

Mogelijk kan een programmeur een kleine aanpassing in de Nextboxcode maken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ibis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Opgelost!

Mij kwam ter ore dat geluidssystemen niet hard geprogrammeerd worden maar zijn opgenomen in een dynamische database. Als het merk dus bijvoorbeeld negen keer in de database voorkomt dan is het zinvol om desnoods negen keer een poging te doen. Niet na één of twee keer opgeven. Bij mij is dat gelukt.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Misschien even kijken wat de Hoofd Fabriek van KEF is en dan die code eens proberen.

Had je ook al eens een Optische Audio Kabel geprobeerd aan te sluiten.

Op de Next zal het lukken, de Mini niet die is niet koppelbaar wegens geen Infrarood code te hebben en Bluetooth.

Anders komt er vanzelf een Moderator topic langs en kan dit zeker naar de juiste afdeling doorzetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De AB van de Next mini en de Humax heeft wel infra rood om het volume van de TV of de versterker / soundbar te kunnen bedienen, ik heb met alle apparaten: Next Arris, Next Humax en Next mini mijn soundbar kunnen bedienen via de infra rood verbinding van de afstandsbedieningen.

Ibis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Optische aansluiting nooit geprobeerd, ligt naar mijn mening ook niet voor de hand als eARC beschikbaar is.
Denk ook niet dat het aan de manier van aansluiten ligt...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Bert  Dank je wel dan hebben we in ieder geval iemand die het wel weet gelukkig,

Ibis
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Opgelost!

Mij kwam ter ore dat geluidssystemen niet hard geprogrammeerd worden maar zijn opgenomen in een dynamische database. Als het merk dus bijvoorbeeld negen keer in de database voorkomt dan is het zinvol om desnoods negen keer een poging te doen. Niet na één of twee keer opgeven. Bij mij is dat gelukt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic