slingshot27

Level 7
  • 152Posts
  • 7Oplossingen
  • 56Likes

Journaal met gebarentolk op NPO Plus

Ik zou graag naar het journaal willen kijken met gebarentolk zoals aangegeven wordt bij het journaal. Daar wordt je naar npo plus gestuurd maar dit kanaal zit niet in mijn abonnement. Wel jammer als hardhorende. Klopt het dat je voor deze zender apart moet betalen?

En kan ik deze zender los bestellen of moet ik dan een volledig pakket afnemen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@slingshot27  schreef:

Ik heb wat gegoogled en kom dit tegen op de site van het gebaren centrum.

 

Het Jeugdjournaal om 19.00 uur en het 20.00 uur Journaal met tolk Nederlandse Gebarentaal worden niet meer uitgezonden via NPO Nieuws. Dit kanaal is gestopt. Kijk vanaf nu op NPO Politiek & Nieuws.
KPN 83
Ziggo 83

 

https://www.gebarencentrum.nl/journaal%20en%20jeugdjournaal

 

Dat is dus iets anders als ze zeggen dus het journaal begint maar dat zou hartstikke mooi zijn, want deze zender zit wel in mijn pakket.

 

Ik ga het proberen en zal het antwoord hier plaatsen.


Je moet nu op npo 1 extra (81) zijn voor deze uitzendingen.Deze zender zit helaas niet in het tv standaard pakket.

Bekijk in context

12 Reacties 12
slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 152Posts
  • 7Oplossingen
  • 56Likes

Ik heb wat gegoogled en kom dit tegen op de site van het gebaren centrum.

 

Het Jeugdjournaal om 19.00 uur en het 20.00 uur Journaal met tolk Nederlandse Gebarentaal worden niet meer uitgezonden via NPO Nieuws. Dit kanaal is gestopt. Kijk vanaf nu op NPO Politiek & Nieuws.
KPN 83
Ziggo 83

 

https://www.gebarencentrum.nl/journaal%20en%20jeugdjournaal

 

Dat is dus iets anders als ze zeggen dus het journaal begint maar dat zou hartstikke mooi zijn, want deze zender zit wel in mijn pakket.

 

Ik ga het proberen en zal het antwoord hier plaatsen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ter aanvulling NPO Plus is de betaalde versie van de NPO streamdienst. Dat gaat over de app, dat is geen kanaal zoals kanaal 83.

 

Uw ervaring met kanaal 83 kan nuttig zijn voor andere klanten dus laat dit inderdaad weten.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

En dan hebben ze op de Next(mini) ook nog eens op de NPO app de live kanalen er uit gesloopt. Zodat je gedwongen word om een aanvullend abonnement te nemen om die normaliter gratis kanalen te kunnen zien via Ziggo.

 

Als je nu een smart TV hebt kijk dan of je daar de NPO app kan installeren. Daarin zitten NPO1/2/3, NPO1extra,NPO2extra en NPO politiek en Nieuws kanalen. Deze zijn gratis in SD kwaliteit te zien. Voorwaarde is wel dat de TV via een ethernet kabel of wifi op het Ziggo modem is aangesloten net als de Next (mini).

 

De NPO app kan ook op een smartphone of tablet geinstalleerd worden en de video eventueel te casten naar de TV.

Of de NPO app op een Chromecast GoogleTV of AppleTV die heeft ook alle live kanalen van NPO.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Tegenwoordig is er maar een NPO app. Namelijk NPO start. NPO plus is een abonnement bij de NPO.

Met deze NPO start app kan je op drie manieren kijken nl: 

  1. Gratis in SD kwaliteit
  2. Gratis met account in SD kwaliteit
  3. Betaald NPO plus abonnement/account in HD kwaliteit.

 

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 152Posts
  • 7Oplossingen
  • 56Likes

Helaas werkt het niet op kanaal 83. Er wordt altijd wel politiek uitgezonden

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@slingshot27 ik denk dat voor u de enige manier is om u te abonneren op NPO Plus. Voor een bedrag van € 2,95 heeft u een abonnement op een van de goedkoopste streamingdiensten, met heel wat meer content dan alleen het Journaal met gebarentolk.
Overigens kunt u één maand gratis uitproberen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Karel.  schreef:

Tegenwoordig is er maar een NPO app. Namelijk NPO start. NPO plus is een abonnement bij de NPO.

Met deze NPO start app kan je op drie manieren kijken nl: 

  1. Gratis in SD kwaliteit
  2. Gratis met account in SD kwaliteit
  3. Betaald NPO plus abonnement/account in HD kwaliteit.

 


Live kijken met het betaalde npo-plus is ook in sd-kwaliteit.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Op de NPOstart app kan je het gratis live (behalve op de Mediabox Next) op NPO1extra zien en terugzien. Je hebt geen abonnement nodig, alleen dan is het in SD kwaliteit te zien.

 

Ziggo bied NPO1extra aan op kanaal 81 maar daar moet je een aanvulllend pakket afnemen bij Ziggo. En op de Mediabox Next is NPO1extra uit de app gesloopt en daar dus niet te vinden. Alle live kanalen zijn op de NEXT uit de NPOstart app verwijderd. Je kan afleveringen wel terugzien.

 

https://service.npo.nl/onderwerp/toegankelijkheid#gebarentolk-nos-journaal-op-npo-1-extra

https://over.npo.nl/voor-publiek/toegankelijkheid/gebarentolken

 

@Wim C. 


@Wim C.  schreef:

@slingshot27 ik denk dat voor u de enige manier is om u te abonneren op NPO Plus. Voor een bedrag van € 2,95 heeft u een abonnement op een van de goedkoopste streamingdiensten, met heel wat meer content dan alleen het Journaal met gebarentolk.
Overigens kunt u één maand gratis uitproberen.


Een NPOplus abonnement maakt het op de Next niet live toegankelijk. Kanaal 81 blijft dan ook niet toegankelijk. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@slingshot27  schreef:

Ik heb wat gegoogled en kom dit tegen op de site van het gebaren centrum.

 

Het Jeugdjournaal om 19.00 uur en het 20.00 uur Journaal met tolk Nederlandse Gebarentaal worden niet meer uitgezonden via NPO Nieuws. Dit kanaal is gestopt. Kijk vanaf nu op NPO Politiek & Nieuws.
KPN 83
Ziggo 83

 

https://www.gebarencentrum.nl/journaal%20en%20jeugdjournaal

 

Dat is dus iets anders als ze zeggen dus het journaal begint maar dat zou hartstikke mooi zijn, want deze zender zit wel in mijn pakket.

 

Ik ga het proberen en zal het antwoord hier plaatsen.


Je moet nu op npo 1 extra (81) zijn voor deze uitzendingen.Deze zender zit helaas niet in het tv standaard pakket.

slingshot27
Topicstarter
Level 7
  • 152Posts
  • 7Oplossingen
  • 56Likes

Ik heb het geprobeerd, maar NPO Politiek  Niieuws gebruiken werkt helaas niet.
Je moet dus echt naar NPO Extra 1 (want niet standaard in het pakket zit)

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dat zei ik , je moet bij npo1 extra zijn, tot 1 maart ook te bekijken met jouw pakket.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-breidt-zenderaanbod-basispakket-tijdelijk-uit-voor-giro555actie...

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemiddag @slingshot27 

Het is al een tijdje geleden dat we iets van je hebben gehoord. Heb je iets gehad aan alle input of kunnen we je nog ergens mee helpen? 

Uitgelicht topic