Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de details, @mdpeters124 ! En dank voor de aanvullingen @Steefb, @Tonio60 - Ik zie het inderdaad nu ook terug, we gaan het onderzoeken!

 

--

Samenvatting: Sinds zaterdag 18 november zien we voorbeelden van diverse programma's waarbij het beeld wegvalt tijdens Replay TV en opnames, het beeld wordt zwart en er is geen audio. Na 10-30 seconden is het beeld vaak weer terug. We zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.

--

Update: Dit probleem is opgelost op 28 november. Alle opnames die hierdoor zijn getroffen (tussen 18 en 28 november) kunnen helaas niet hersteld worden en behouden dus het tijdelijke zwarte of witte beeld tijdens de uitzending. Ervaar je dit ook nog bij programma's van ná 28 november, dan horen we het graag!

1.862 Reacties 1.862
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Datum uitzending: Ma 2-8 t/m Do 5-8

Tijdstip uitzending: 16.00u.

Zender: TV538

Programma: Kijk Radio: De 538 Middag Show: Let's Go Tokyo (live)

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja, neem maar 1 aflevering op. Andere niet.

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: Herhaaldelijk probleem. Vorige week niet doorgegeven, maar deze aflevering is niet in te stellen als serieopname terwijl het 2 weken al is ingeprogrammeerd. Graag herstellen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Afl 18 en 19 van De Slimste Mens worden niet opgenomen terwijl deze wel worden uitgezonden (op de reguliere tiid). Graag fixen Ziggo!

Check! Die gaat inderdaad niet goed, gaan we achteraan!

 

 

Datum uitzending: Ma 2-8 t/m Do 5-8

Tijdstip uitzending: 16.00u.

Zender: TV538

Programma: Kijk Radio: De 538 Middag Show: Let's Go Tokyo (live)

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja, neem maar 1 aflevering op. Andere niet.

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: Herhaaldelijk probleem. Vorige week niet doorgegeven, maar deze aflevering is niet in te stellen als serieopname terwijl het 2 weken al is ingeprogrammeerd. Graag herstellen.

Klopt, we hebben dit vaker bij TV538 terug gezien. Ik heb 'm doorgezet om te fiksen, dank voor je melding!

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Datum uitzending: zondag 1 augustus

Tijdstip uitzending: 19:45

Zender: NPO3

Programma:  3 op reis

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: ja

plieshout

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Komt hier nog een vervolg op van iemand van Ziggo?

plieshout

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb je nog tijd gehad omhier naar te kijken?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @plieshout,

 

Wat stom van me! Ik heb destijds al gereageerd, maar zie nu dat ik een fout heb gemaakt waardoor mijn reactie niet zichtbaar is. Sorry! Dit was mijn reactie:

 

@plieshout - helemaal helder. Ik ben hier samen met een collega opnieuw ingedoken. Wat betreft Formule 1:

We zien de meest recente opnames niet bij je terug. Dat is opvallend, want normaal gesproken zouden we terug moeten zien maar met 'failed'. Nu zien we ze in het geheel niet. We hebben verder geen meldingen gehad omtrent Formule 1, er lijkt niets met de stream te zijn gebeurd. Omdat het voor jou sinds 2 mei opeens is misgegaan, zou ik nog een corrupted serie-opname kunnen bedenken. Heb je al geprobeerd de gehele serie te stoppen en daarna opnieuw in te plannen en zo nee, wil je dat proberen?

 

Het is natuurlijk wel opvallend dat hij een week op 'opgenomen' heeft gestaan, maar dat het een week mogelijk was doet vermoeden dat je werd omgeleid naar de Replay-uitzending. 

 

Wat betreft Formule 2: Deze zien we inderdaad terug en is failed gegaan bij je. We hebben voor beide problemen een nieuw ticket aangemaakt dat op dit moment in onderzoek is.

--

 

@Dokie - Dank voor je melding! Ik kan op geen enkele manier contact krijgen met je Mediabox Next en daarmee niet controleren wat hier mogelijk is gebeurd. Heb je recent ook andere opnames die wel goed gaan? Heb je je Mediabox (als je hem niet gebruikt) op stand-by?

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Alex is die problematiek met F1/F2 niet per ongeluk een rechtenkwestie? Dat de FOM (Formula One Management) de rechthebbende (Ziggo in NL) niet toestaat de opnames >1 week te bewaren?

plieshout

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex en @joepke-m Ik denk het niet, voor mij idee is het meer zender gerelateerd. Alles wat ik opneem van kanaal 14 Ziggo Sport gaat fout:

- Formule 1 alle sessies

- Formule 2 en 3

- Porsche supercup

- Formule 1 café (niet FOM neem ik aan)

 

Ik zal de geplande opnames eruit halen en opnieuw instellen ( nu zomerstop dus volgende races pas over 3 weken). Alle andere opnamen op andere zenders blijven wel goed. Zal ook eens wat andere dingen opnemen behalve racing om te zien wat er gebeurt.

 

Elke opname is exact hetzelfde. De opname is een week te bekijken en daarna niet meer.

 

Denk dat als het FOM gerelateerd was dat ik de opnamen van voor 2 mei ook kwijt was geweest.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik ga t ook testen

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@Alex Ik weet niet waarom je geen contact met de boxen kunt krijgen. In de huiskamer heb ik vandaag moeten resetten, misschien lukt het nu? Maar dit heeft niet met de box te maken want ook in Ziggogo staat de opname als mislukt. Alle ander opnames die ik ingesteld had, zijn verder in orde.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Screenshot_20210807-191916_Ziggo GO.jpg

Hum aflevering 3 niet opgenomen, maar aflevering 4 die volgende week pas word uitgezonden is wel opgenomen? Ow natuurlijk dat is weer een fout afleveringsnummer in de EPG geweest. En zo te zien doen ze dat ook meteen maar bij de volgende afleveringen. Je vraagt je steeds meer af wat voor koekenbakkers er aan de EPG werken bij Ziggo 😞

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Datum uitzending: 16, 17, 18, 30, 31 juli en morgen (9 augustus)  komt denk ik 1 augustus erbij GP van Hongarije Race.

Tijdstip uitzending: Zie programma.

Zender: Ziggo Sport UHD

Programma: Vrije trainingen, kwalificaties en Races

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja!

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee.

 

Aanvullende info: Herhalend probleem. Wanneer gaat dit nou een keer goed? Gaat vaak fout na 7 dagen. Van replay server naar opname server. Heb het een tijdje niet gemeld, maar nu wordt het echt te gek. Zo heeft het opnemen geen zin.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Datum uitzending: 16, 17, 18, 30, 31 juli. En zoals het patroon er nu uitziet zal de race van 1 augustus morgen ook een  !  krijgen.

Tijdstip uitzending: Zie programma

Zender: Ziggo Sport UHD

Programma: Vrije trainingen, kwalificaties en races.

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja!

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: Herhaaldelijk probleem. Een tijd niet gemeld. Dit gaat steeds na 7 dagen fout met een !. Zo heeft het opnemen geen zin meer. Opnames van bovengenoemde datums staan nog in mijn bewaard lijst. Kan vandaag alleen nog de race van 1 augustus kijken.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Mislukte opname doorgeven? Geldt dat ook voor t groeiende aantal ontrechte opnames? Alleen dit weekend al Dr. Bull, NCIS New Orleans, Van Woonvilla naar droomvilla, Elementary. Allemaal herhalingen, reeds gezien en gewist. Belachelijk dat dit nog steeds gebeurd. En weer toeneemt. Wat een drama systeem!!

Gabriel Knight

Level 1
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending: 6-08-2021 tm 08-08-201

Tijdstip uitzending: continu

Zender: 999 Europsport 4K

Programma: Olympische spelen

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Ja

 

Aanvullende info: (optioneel)
Wilde de olympische spelen in 4K zoveel mogelijk opnemen
Aangezien ik de Mediabox NEXT pas kort in huis heb, wilde ik het restant van de olympische spelen opnemen.
Er zijn diverse afleveringen opgenomen, maar geen van alle kan ik zien.
Aangezien er in de cloud word opgenomen staan de opnames bij Ziggo in de cloud op een server.
Graag het verzoek zoveel mogelijk opnames beschikbaar te maken (indien mogelijk de hele olympische spelen)

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@joepke-m  schreef:

@Alex is die problematiek met F1/F2 niet per ongeluk een rechtenkwestie? Dat de FOM (Formula One Management) de rechthebbende (Ziggo in NL) niet toestaat de opnames >1 week te bewaren?


@joepke-m @plieshout @sebas14 
Nee, dit is geen rechten kwestie. Dit gaat telkens mis bij het overzetten van de 'Replay server' naar de 'Opname server' (assetization). Voorheen zagen we dit probleem na 4 dagen, maar na een aanpassing in het platform zie je het nu pas na 7 dagen.
Voorheen pakte de mediabox na 4 dagen altijd de versie op de opname server, hij keek niet meer naar de Replay server. Nu kijkt hij eerst naar de opname server en als hij daar niet staat pakt hij alsnog de replay server, die verloopt na 7 dagen. Als de assetization mis gaat wordt dat elke dag weer opnieuw geprobeerd, 9/10x lukt dat dan wel en merk je er nu niets meer van als dit een keer mis gaat.

Tenzij het voor bepaalde opnames altijd mis gaat, dan is hij op dag 8 niet meer beschikbaar. Naar aanleiding van de meldingen hier is er onderzoek gedaan naar de oorzaak van deze structurele problemen (op deze zender), die is inmiddels bekend en wordt opgelost in een volgende update (4.35*).

 

 


@joepke-m  schreef:

Mislukte opname doorgeven? Geldt dat ook voor t groeiende aantal ontrechte opnames? Alleen dit weekend al Dr. Bull, NCIS New Orleans, Van Woonvilla naar droomvilla, Elementary. Allemaal herhalingen, reeds gezien en gewist. Belachelijk dat dit nog steeds gebeurd. En weer toeneemt. Wat een drama systeem!!


Inderdaad een vervelend probleem. Ook deze is bekend en daarvoor staat een oplossing in de planning in een volgende update (4.36*, maar we proberen deze nog in een eerdere update mee te kunnen nemen).



@Gabriel Knight  schreef:

Datum uitzending: 6-08-2021 tm 08-08-201

Zender: 999 Europsport 4K

Programma: Olympische spelen


Er zijn diverse afleveringen opgenomen, maar geen van alle kan ik zien.
Aangezien er in de cloud word opgenomen staan de opnames bij Ziggo in de cloud op een server.
Graag het verzoek zoveel mogelijk opnames beschikbaar te maken (indien mogelijk de hele olympische spelen)


Helaas, deze opnames zijn voor iedere klant mislukt als gevolg van wijzigingen in het uitzendschema. Deze voorbeelden zijn aangemeld voor verder onderzoek.

 

 


@Dokie  schreef:

Datum uitzending: zondag 1 augustus

Tijdstip uitzending: 19:45

Zender: NPO3

Programma:  3 op reis

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: ja


Het lukt mij vandaag wel om de gegevens uit jouw profiel te laden, is inderdaad in de cloud dus je mediabox heeft daar niet zo veel mee te maken. Ik gok op een systeemprobleempje bij mn collega destijds.

Dank voor je melding, ook deze is aangemeld voor verder onderzoek.

 

 

*= huidige planning, dit kan nog wijzigen. Tevens betreft dit niet de softwareversie op de mediabox maar de versie van het achterliggende systeem, die draait nu op 4.34 dus 4.35 zou de volgende zijn. Deze updates gaan niet gelijktijdig met de updates van de software op de mediabox maar apart.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA  schreef:

Screenshot_20210807-191916_Ziggo GO.jpg

Hum aflevering 3 niet opgenomen, maar aflevering 4 die volgende week pas word uitgezonden is wel opgenomen? Ow natuurlijk dat is weer een fout afleveringsnummer in de EPG geweest. En zo te zien doen ze dat ook meteen maar bij de volgende afleveringen. Je vraagt je steeds meer af wat voor koekenbakkers er aan de EPG werken bij Ziggo 😞


Aflevering 3 "Lukas en Bilal" is nooit uitgezonden bij ons. Vandaar deze vreemd uitziende indeling (die dus wel correct is): Game of Talents - Kijk gratis naar volledige afleveringen - VTM GO.

Sdah

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Datum uitzending: 10 aug

Tijdstip uitzending: 19:30

Zender: Net5

Programma: Masterchef Australia 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:  ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: wij nemen alle afleveringen op en sommige missen in de opname lijst. Als ik dan naar replay tv ga, staat hij daar wel als opgenomen en kan ik hem wel als opname bekijken (reclames doorspoelen). 
Is hier ook iets aan te doen? 

Echter is deze aflevering is helemaal niet opgenomen. 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @Sdah, kun je in jouw Ziggo Community profiel je adresgegevens invullen (postcode + huisnummer)? Dan kan ik je gegevens erbij zoeken en uitzoeken wat er met deze opname is gebeurd.

mabo

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Datum uitzending: dagelijks, varieert

Tijdstip uitzending: namiddag, varieert

Zender: NET5

Programma: het blok nieuw-zeeland S7

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja, afl. 23 t/m 26 zie foto

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: herhaaldelijk ontbreken er geplande opnames in de lijst. Deze worden NIET opgenomen en zijn vaak ook niet (meer) te vinden.

ziggo next box, laatste FW

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic