1
Vraag
2
Reacties
Lies1961

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe werkt de digitale radio tussen de mediabox en receiver JVC?

Ik heb een JVC XR 5050 receiver en heb nu een optische kabel van de mediabox naar de receiver optical cd 2 gekoppeld. Hoe ontvang ik nu digitale radio? Er gebeurt niets en de tv over de boxen werkt dan ook niet. Als ik de optische kabel weghaal kan ik nog wel tv geluid over de boxen ontvangen. Iemand die mij kan helpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Druk op OK op de afstandsbediening, dan zie je rechts onderin de radio app.

Met de voice afstandsbediening hoef je alleen maar een knop in te drukken en te zeggen Radio1 om direct Radio 1 te beluisteren.

 

Afstandsbediening met stembesturing (ziggo.nl)

 

Haal hem gratis op

Heb je de upgrade van de Mediabox XL gedaan, dan kun je deze afstandsbediening nu gratis afhalen in een winkel van Ziggo of Vodafone of voor € 6,95 bestellen. Je huidige afstandsbediening werkt nog gewoon, maar haalt het niet bij het gemak en de snelheid van deze nieuwe.  

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de receiver ook op optical cd 2 gezet?

 

Welke mediabox heb je in gebruik?

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een horizon. Als ik de receiver aanzet dan zie ik CD digital. Instelling ICDR 2CD Meer heb ik niet kunnen vinden om in te stellen

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geluid van mijn tv gaat nu over de cd digitaal naar mijn boxen. Mmmm

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De juiste ingang moet gekozen worden op de receiver. En bij die ingang het juiste type. Vanaf fabriek is op de CD ingang de optische ingang geselecteerd. Als dat nog zo is dan zou CD ingang moeten werken. Anders de handleiding checken waar iets verwarrends gemeld wordt. Voor mij in ieder geval. 

Screenshot_20210802-083511_Acrobat for Samsung.jpg

Als CD ingang aangepast is dan kan het zijn dat de analoge ingangen geselecteerd zijn. Door de actie beschreven in de handleiding zou de optische ingang terug gezet kunnen worden. Als je een CD speler aangesloten hebt op de analoge tulp ingangen dan zal die moeten verhuizen naar een andere ingang.

 

Als de tv optisch aangesloten is dan moet er een keuze gemaakt worden. Er is maar 1 optische ingang. Als de tv ook een coax uitgang heeft dan zou die gekozen kunnen worden. Of de mediabox moet een coax uitgang hebben. Er kunnen maximaal twee digitale bronnen aangesloten worden.

Één optisch en één coaxiaal type.

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nu de analoge cd pluggen eruit gehaald. Geluid over de boxen is prima, maar is de tv. En met multijog 1DVD en 2 CD ongesteld. Vind de handleiding wat onduidelijk wat ik dan moet kiezen. Wat kan ik nog meer doen? En mijn mediabox moet zeker altijd aan staan? En hoe kan ik radio npo1 bijvoorbeeld selecteren.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De aansluitingen tussen XL en TV en aansluiting tussen TV en receiver is mij nog niet duidelijk nu. De digitale radio van de XL is niet anders dan een tv kanaal zonder nuttige beeld infomatie. Je kunt dat zien als TV maar eigenlijk is het radio. Voor het geluid en aansluiting maakt dat niet uit.

Je moet op de XL via de App het radio station opzoeken. Daarna zou je de TV uit kunnen zetten mits je een directe verbinding hebt tussen XL en receiver.

 

Die informatie mis ik nu. Is er een verbinding tussen TV en receiver?

Als je het niet erg vind om de tv aan te laten of die kan op zwart gezet worden dan hoef je niets meer te doen.

Het "feest" begint als je de TV en XL beide op de receiver wilt horen. Je zult altijd moeten kiezen. Kies je de XL als bron tijdens tv kijken dan kan je geluid ineens voor gaan lopen t.o.v je beeld.

 

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nog geen app gezien specifiek voor de radio, zou dat het euvel dan zijn? Morgen wordt analoog afgesloten en mijn mediabox is up to date

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Druk op OK op de afstandsbediening, dan zie je rechts onderin de radio app.

Met de voice afstandsbediening hoef je alleen maar een knop in te drukken en te zeggen Radio1 om direct Radio 1 te beluisteren.

 

Afstandsbediening met stembesturing (ziggo.nl)

 

Haal hem gratis op

Heb je de upgrade van de Mediabox XL gedaan, dan kun je deze afstandsbediening nu gratis afhalen in een winkel van Ziggo of Vodafone of voor € 6,95 bestellen. Je huidige afstandsbediening werkt nog gewoon, maar haalt het niet bij het gemak en de snelheid van deze nieuwe.  

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zie nu de app, helemaal top. Ik dank iedereen voor de hulp. Ik heb de klok horen  maar die klepel die was zoek👍😃

Lies1961
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Meteen 1 besteld. Thanks voor de tip.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic