N.a.v. de blackfriday actie mijn bestaande contract aan laten passen naar compleet en een nieuwe mediabox next ontvangen.
Na het installeren van de Mediabox waren veel zenders op de 2e aansluiting in de slaapkamer niet meer bereikbaar. Melding e16-04; Zenders zitten niet in het pakket of de smartcard is niet geactiveerd. De smartcard gebruik ik al 5 jaar in de slaapkamer. De decoder is een Humax 5300C.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand kan zijn.
Groet,
Martin
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je ziet een van de bovenstaande meldingen op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan.
Volg onderstaande stappen op om weer toegang te krijgen:
1. Check het smartcardnummer
2. Login op Mijn Ziggo
3. Ga naar Producten
4. Ga naar Televisie
5. Scroll naar beneden en zoek het betreffende smartcardnummer.
6. Klik op Opnieuw ophalen
7. Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.
8. Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.
Wil je het volledige stappenplan doorlopen op de website, kijk dan hier
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik neem aan dat je de next in plaats van de humax of smartcard hebt gekregen, die smartcard wordt dan afgeschakeld.
Je ziet een van de bovenstaande meldingen op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan.
Volg onderstaande stappen op om weer toegang te krijgen:
1. Check het smartcardnummer
2. Login op Mijn Ziggo
3. Ga naar Producten
4. Ga naar Televisie
5. Scroll naar beneden en zoek het betreffende smartcardnummer.
6. Klik op Opnieuw ophalen
7. Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.
8. Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.
Wil je het volledige stappenplan doorlopen op de website, kijk dan hier
Steefb, dank voor je reactie. Ik had 2 Humax decoders in gebruik. De Humax in de woonkamer is vervangen door de Next. In de slaapkamer was ik van plan de Humax te blijven gebruiken.
Als je de smartcard van je woonkamer in de humax boven doet, werkt het dan?
De tweede Humax mag hier geen hinder van ondervinden, ik ga er vanuit dat die Humax bruikleen is. Wat u kunt proberen is de smartcards wisselen. U zou in de Mijn Ziggo omgeving moeten kunnen zien welke card nog actief is, mogelijk dat de card in de Humax op de slaapkamer de administratieve hoofd activatie was.
"Maar heeft dat dan gevolgen voor de smartcard in de Humax die ik gebruik in de slaapkamer als 2e aansluiting)?"
"De tweede Humax mag hier geen hinder van ondervinden, ik ga er vanuit dat die Humax bruikleen is."
In Mijn Ziggo kun je tegenwoordig zien of iets Gehuurd is of in Bruikleen of Eigendom.
Ook bij Internet met b.v. de Wifibooster pod.
Goedemorgen Rowi,
De Humax in de slaapkamer heb ik ca. 6 jaar geleden van mijn schoonvader overgenomen. De smartcard had ik zover ik kan herinneren zelf bij Ziggo besteld. Ik had drie smartcards. Op mijn Ziggo staan er nu nog 2, waarvan er één vermoed ik van de nieuwe Next is.
De smart card die ik in de slaapkamer gebruik staat niet op mijn Ziggo maar heeft dus 6 jaar lang tot het aansluiten van de Next gewerkt. Geen idee hoe dit kan. Ik heb nu een andere kaart die wel op mijn Ziggo staat in de Humax geplaatst. Zenders opgehaald maar helaas zonder resultaat. Nu de E100-4 melding.
De exercitie herhaald maar helaas de melding blijft komen.
De Humax heeft het tot het installeren van de Next in de woonkamer altijd gedaan. Dus daar kan het niet aan liggen.
Het probleem zit eerder in de smartcards dan in de Humax.
Hej @Kroeskie!
Is het nog gelukt om de Smartcard in gebruik te nemen of werkt deze helemaal niet meer? Het gaat er inderdaad om of de kaarten actief zijn ja of nee, het maakt niet uit welk apparatuur je gebruikt.
Als je wil dat ik het even controleer voor je hier, dan is het handig om even je postcode en huisnummer onder je profiel te zetten!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.