1
Vraag
2
Reacties
tonnyRoelofs

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

HDMI-splitter (ultra HD,3D,4K,60fps) werkte wel bij Mediabox XL maar niet meer bij mediabox Next

Ik splitse het signaal altijd om opnames (gewoon tv kijken is er wel) te kunnen kijken op de hardloopband waar ik een 42 inch tv voor heb hangen.
Dit ging altijd uitstekend toen ik de mediabox xl had maar bij de next geef ie het sinaal niet door.
Zonder hdmi splitter en direkt aangesloten op de tv zoals het normaal ook hoort natuurlijk doet ie het geweldig hoor.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het is soms noodzakelijk om na aansluiten nieuwe apparatuur een aparte adapter aan te schaffen mbt de splitter en als de adapter wel is bijgeleverd deze te gebruiken

Bekijk in context

8 Reacties 8
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi tonnyRoelofs, welkom hier!

Goed dat je dit aan de kaart stelt. Is je HDMI-splitter 2.2 geschikt? Dit is namelijk wel een vereiste en dan zou het wel moeten werken.
tonnyRoelofs
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit is wat ik qua info kon vinden op de site over deze hdmi splitter

  • Merk: König
Bandbreedte: 600 MHz

  • Data rate: 18 Gbps
  • Max. resolutie: 4096 x 2160


  • Ondersteunt Ultra HD 4K2K @ 60 Hz en 3D
  • Ondersteunt HDCP 2.2
  • Sluit vier Ultra HD HDMI-schermen aan op één apparaat
  • Versterkt het digitale videosignaal
Goede en orginele hdmi kabel ertussen die geleverd is door ziggo zelf en helaas het functioneerd niet meer. Voor ideeën sta ik natuurlijk open, maar aan de telefoon zegt medewerker ziggo dat de inteligente next box door de splitter niet goed meer kan communiceren met de tv, maar ik weet dus niet of dit wel klopt.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
tonnyRoelofs wrote:
aan de telefoon zegt medewerker ziggo dat de inteligente next box door de splitter niet goed meer kan communiceren met de tv, maar ik weet dus niet of dit wel klopt.


Ik betwijfel of dit klopt, hdcp 2.2 zou afdoende moeten zijn, heb je geen andere mogelijkheid om te splitten, bijvoorbeeld via je soundbar/versterker?

Ik neem aan dat je alle poorten getest hebt op de splitter? De "zitkamer" tv ontvangt ook geen beeld meer via de splitter? Als laatste ondersteund de tweede TV wel 4K?
tonnyRoelofs
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
In de basis heb ik eerst alles losgekoppeld en mijn eerste uitgangspositie was de tv in de woonkamer. De next heb ik direct daarop aangesloten zoals nu nog steeds en dat werkt fantastisch. Daarna heb ik de eerder werkende hdmi splitter ertussen gezet (tussen de next en de woonkamer tv) en dan geeft ie welke poort ik ook gebruik geen beeld meer.
Als ik een basis(geen goede en snelle) hdmi kabel gebruik tussen de splitter en de tv dan geeft ie wel beeld door maar geen geluid. Wanneer ik wel 2 goede hdmi kabels gebruik die allebei perfect doen wanneer ik de next rechtstreeks aan de tv koppel en deze 2 kabels dan gebruik om de hdmi splitter te gebruiken tussen de next en de tv dan krijg ik niets geen beeld of geluid meer.
Daarom begrijp ik het niet want het is niet logisch in mijn ogen, ik probeer het helder te krijgen zodat er naar kan handelen en om antwoordt te geven op je eerste vraag. Ik heb geen mogelijkheid om anders te splitten.
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Ik vraag me af of een HDMI splitter wel überhaupt werkt met de Next omdat hij graag de TV wil herkennen om ermee te kunnen communiceren en dan niet compleet op hol slaat doordat er 2 TV's op zijn aangesloten.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Misschien is de HDMI splitter juist te intelligent (lees kritisch)? Ik heb een poging gedaan met een goedkope Chinese splitter (zonder voeding), deze geeft het beeld gewoon door naar mijn TV.

Is mijn eerdere vraag nog niet beantwoord, de audioapparatuur in uw huis heeft geen HDMI splitter aan boord?
kwelgeest

Level 6
  • 218Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes
Waarschijnlijk is de next gekoppeld aan je 1e (hoofd) tv en ziet hij die niet meer door de splitter, waardoor de next het niet meer snapt. Ik weet niet of de 2e tv ook 4k is en of de resolutie hetzelfde is. Je zou kunnen proberen om de next resolutie op 1080p te zetten.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het is soms noodzakelijk om na aansluiten nieuwe apparatuur een aparte adapter aan te schaffen mbt de splitter en als de adapter wel is bijgeleverd deze te gebruiken
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic