jonagold

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geluidsprobleem met Next Mini op diverse zenders

mijn next mini heb ik met een toslink verbonden met mijn pioneer versterker, nu heb ik goed geluid over mijn boxen, behalve de zenders 1 tot 10 en 12. hier heb ik geen geluid.

Wel kan ik met mijn media speler en de ziggo app  deze kanalen wel met geluid ontvangen.

Ligt dit nu aan mijn versterker of aan  het ziggo signaal, voor heen met de KPN had ik dit probleem niet

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jonagold  schreef:

mijn next mini heb ik met een toslink verbonden met mijn pioneer versterker, nu heb ik goed geluid over mijn boxen, behalve de zenders 1 tot 10 en 12. hier heb ik geen geluid.

Wel kan ik met mijn media speler en de ziggo app  deze kanalen wel met geluid ontvangen.

Ligt dit nu aan mijn versterker of aan  het ziggo signaal, voor heen met de KPN had ik dit probleem niet


Hallo,

Waarschijnlijk geeft u zelf al het probleem aan ... had u de Next Mini al eens gereset ?

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Hoe oud is de Pioneer versterker? Heeft deze geen HDMI aansluitingen? Ik zie zelf niet hoe je de mini via Toslink hebt aangesloten want ik ben zelf niet zo bekend met Toslink. De mini kun je volgens mij het beste aansluiten via HDMI op je versterker waarbij deze dan het beeld weer doorgeeft naar je tv, of door de mini via HDMI op je tv aan te sluiten en de tv het geluid laten doorgeven naar je versterker.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Hoe staat je geluidsinstelling op de next, geeft dolby uit een beter resultaat?

jonagold
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

het is een oude pioneer zonder hdmi , misschien ben ik aan een nieuwe versterker toe

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jonagold  schreef:

het is een oude pioneer zonder hdmi , misschien ben ik aan een nieuwe versterker toe


Nu wil uw feestje niet verstieren, maar m.b.v. SPDIF/Toslink moet het natuurlijk gewoon werken.

Ps. als u toch een nieuwe versterker gaat kopen, dan misschien deze tip : kies meer dan voldoende HDMI ingangen, want er is een grote kans dat er t.z.t. toch meer source/bron apparaten bij komen. En als u graag naar de radio luistert, dan is internet radio dé optie die uw versterker moet hebben. Bent u niet bekend met internet radio, dan is Radio Garden een leuk visueel voorbeeld van hoeveel zenders/streams via internet radio te ontvangen zijn.


jonagold
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik luister alleen maar naar arrow rock en veronica rock radio op de holland fm app via mijn media speler.

Wat ik niet snap van ziggo dat ze op die next mini geen optische uitgang hebben zitten,dat was voor iedereen een uitkomst.

Nu ben je eigenlijk gedwongen (als je geen versterker hebt)  om radio te luisteren via je tv, en als je die dan niet kan uit zetten ,zonder de muziek te stoppen, ben je sclecht klaar

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jonagold  schreef:

...Wat ik niet snap van ziggo dat ze op die next mini geen optische uitgang hebben zitten,dat was voor iedereen een uitkomst.

Nu ben je eigenlijk gedwongen (als je geen versterker hebt)  om radio te luisteren via je tv, en als je die dan niet kan uit zetten ,zonder de muziek te stoppen, ben je sclecht klaar


Daar helpt u helemaal gelijk in. Maar voor Ziggo is het bezuinigen van een paar duppies per apparaat blijkbaar belangrijker, dan meedenken met de klant.

Ziggo's Excel managers, zien ieder te besparen duppie natuurlijk niet over het hoofd. En dat bij goed beeld ook goed geluid hoort, die via een goedkope en simpele optisch/SPDIF uitgang gecreëerd kan worden, dat is voor zo'n a-technische en wereld vreemde manager beslist te hoog gegrepen. Die ziet alleen maar rode en zwarte cijfers en heeft werkelijk geen idee, van de gevolgen van zijn ( beperkte ) inzicht.

 

jonagold
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

heel veel dank, werkt nu wel goed

Uitgelicht topic