Koenenvivian

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Geluid valt weg next mini

Ik heb sinds een paar dagen een next mini aangesloten op de WiFi. Signaalsterkte 88%. Tijdens het tv kijken valt vaak het geluid weg terwijl het beeld door blijft lopen. Als ik dan het programma op pauze zet en na een paar sec weer afspeel loopt het geluid en beeld weer als normaal. Dan is het weer wachten tot het geluid weer weg valt. Soms meteen en soms na een paar min. Iemand een idee hoe dit op te lossen? 
mij heb de mini al naar de fabrieksinstellingen teruggezet maar ook dit helpt niet

 

tijdens het gebruik van bijv Netflix zijn er geen problemen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nicowater

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo had hier hetzelfde probleem 

En denk dat het probleem zit in het soort wifi ontvanger in de Next Mini zit dat deze net niet snel genoeg is 

Oplossing nu en getest lijkt te werken 

Heb in de buurt een art deco staan m4 hier zit utp aansluiting op deze aan de next mini gekoppeld en nu valt het geluid niet meer weg en ook het irritante momentje rechts boven ook niet meer als ik doorspoelen

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Koenenvivian  schreef:

Ik heb sinds een paar dagen een next mini aangesloten op de WiFi. Signaalsterkte 88%. Tijdens het tv kijken valt vaak het geluid weg terwijl het beeld door blijft lopen. Als ik dan het programma op pauze zet en na een paar sec weer afspeel loopt het geluid en beeld weer als normaal. Dan is het weer wachten tot het geluid weer weg valt. Soms meteen en soms na een paar min. Iemand een idee hoe dit op te lossen? 
mij heb de mini al naar de fabrieksinstellingen teruggezet maar ook dit helpt niet

 

tijdens het gebruik van bijv Netflix zijn er geen problemen


Kan je de mini ook even aansluiten via een utp kabel ? zo ja al is het ff tijdelijk kan je even proberen of hij dan wel goed werkt  , het is sowieso aanbevolen een utp kabel te gebruiken ipv wifi

Johnvenloo

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde euvel, om toch iets te kunnen volgen heb ik de ondertiteling aangezet en was de storing voorbij. Echter doorspoelen om de reclame te omzeilen is de storing er weer. Het is natuurlijk niet de ideale situatie maar het duurt nog even voor er een monteur beschikbaar is.

Johnvenloo

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde euvel, om toch iets te kunnen volgen heb ik de ondertiteling aangezet en was de storing voorbij. Echter doorspoelen om de reclame te omzeilen is de storing er weer. Het is natuurlijk niet de ideale situatie maar het duurt nog even voor er een monteur beschikbaar is. 

Nicowater

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo had hier hetzelfde probleem 

En denk dat het probleem zit in het soort wifi ontvanger in de Next Mini zit dat deze net niet snel genoeg is 

Oplossing nu en getest lijkt te werken 

Heb in de buurt een art deco staan m4 hier zit utp aansluiting op deze aan de next mini gekoppeld en nu valt het geluid niet meer weg en ook het irritante momentje rechts boven ook niet meer als ik doorspoelen

 

Barteeeezzzz

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het geluid stop bij het aanzetten vd tv. Weer even uit en aan en het geluid doet het weer. Bij mij is de next met utp aangesloten (super snel. (Streamen 4k)

Volgende dag weer hetzelfde. Ik heb de next even helemaal uitgedaan en hoop dat het morgen ok is.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Dat hoop ik ook @Barteeeezzzz , dat het vandaag weer helemaal ok is! Blijkt dat niet het geval, meldt het dan hier op de Ziggo Community, dan kunnen we kijken wat we kunnen doen om het probleem op te lossen! 

Barteeeezzzz

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, ik heb te vroeg  gejuigd. Bij het inschakelen van de tv. Valt het geluid weer weg. Schakel ik naar een andere zender en dan weer terug, dan heb ik het geluid weer terug enbde hele avond verder geen last meer.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Dat is teleurstellend @Barteeeezzzz 😞 Dan moeten we toch even verder met research plegen! Heb je al eens een andere  kabel getest en / of een andere poort van de tv? 

Barteeeezzzz

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kabel is 100% 

Zal een andere poort proberen. 

Wordt vervolgd👍😃

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Hé hoi @Barteeeezzzz, is het nog gelukt om een andere poort te proberen? 🙂

Barteeeezzzz

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, heb ik geprobeerd, maar maakte niets uit. 

Het is raar maar waar. Sinds vanavond gaat het weer goed. Ik heb meerdere keren geprobeerd en ging elke keer goed.

Probleem lijkt opgelost.

Uitgelicht topic