1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

1.450 Reacties 1.450
Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

@Ferdy Bossy @Gooffy ; ik heb gewoon de utp in de Yamaha versterker. Duizenden radiostations via internet zonder tussenkomst van de Next of wat voor andere box dan ook. Zuiver geluid en nooit geen gezeik. 😂

SnarF007

Level 9
  • 261Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@Meneer C. Hier ook geeen issue met radio omdat ik alle radio/muziek via een Sonos ecosysteem laat lopen. Maar als je de Radio "functie" van Ziggo wilt gebruiken is het erg lastig. Zeker als je gewend was de Radio aan te zetten. Verschillende oudere mensen zien worstelen om de Radio aan te zetten. 

Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

@SnarF007; zeker waar. Heb de radio functie, van welke Ziggo box dan ook, nooit echt praktisch gevonden. Gewoon internet radio, mits je een degelijk audiosysteem hebt, blijft voor mij toch het beste.

Manuelpierre

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteren jouw oplossing ingevoerd. En tot nu toe gaat het goed. Ik had in ieder geval gisterenavond geen audio uitval. Hopelijk blijft het zo. Als dit de oplossing is vind ik het wel vreemd dat het eigenlijk een vrij eenvoudige oplossing is.. en dat Ziggo dit niet kon vinden. Even afwachten maar.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Gooffy @Willem-A1 Is echt een wandelende encyclopedie inzake HUMAX, en weet waarschijnlijk de oplossing.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Manuelpierre Fijn om te lezen, één fijne dag gewenst 

Gooffy

Level 6
  • 106Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Het is nu een week geleden dat ik Invoersignaal Extra heb uitgeschakeld, heb in die hele week geen uitval van het geluid gehad.

Dit was voor mij de oplossing, hoop wel dat Ziggo voor de nog lopende problemen met een oplossing komt.

Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

@Gooffy; toch typisch. Je zou toch verwachten dat de oplossingen voor iedereen wat meer bij elkaar zouden liggen. Ik heb allang geen last meer van de "soundfreeze", maar wellicht doet het iets met de hdmi issues die ik ervaar. Ga het ook eens uitzetten.

Manuelpierre

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
  • Ik heb ook het extra invoerkanaal uitgezet. Helaas is dat 1 dag goed gegaan. Nu weer elke dag de seconden uitval. We zitten nu al op pagina 38 met deze topic!!!!

FRANSVERHART

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste Luitjes nog even weer een update over dit probleem. Ik heb nu de Ziggo next box met geel (oranje) logo 3 weken in bruikleen genomen... en zie hier de problemen zijn voor mij verholpen. Via Ziggo begrepen dat dit de eerste serie is die als test zijn gebruikt! De Ziggo nestbox met het witte logo is bij mij dus de boosdoener (zoals al eerder door ij was aangegeven in dit topic). Na verder weer alle mogelijke combinatie van aansluiten via HDMI geprobeerd te hebben blijft alles werken en kan ik met elke willekeurig afstandbediening alles aan en uit zetten (mooi toch). Conclusie er is iets (HDMI interface) die bij de box met witte logo het probleem met het geluid veroorzaakt en daardoor ook de afstandsbediening commando's in de war gooit. De nieuwe box Ziggo next die er wellicht aankomt zal in de hardware aangepast zijn hoop ik (Ziggo is hierin niet duidelijk) Zij zijn er nog niet echt uit met de toegepaste techniek in de box. Let wel het probleem is zodanig random dat er geen duidelijke diagnose gesteld kan worden. Het is voor iedereen verschillend met als gemeen schappelijk probleem (uitval geluid over kortere dansel langere periode). ik krijg nu wel een nieuwe nextbox van Ziggo en ga hier weer mee experimenteren. Zover deze update.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@FRANSVERHART heb je nu wederom een Arris of de nieuwe Humax? 

Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

@FRANSVERHART; bedankt voor de update.

@Ziggo; ik zou zeggen: geef mij ook maar een andere Next. Wordt graag van alle hdmi issues verlost.

Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

Bij mij heeft het helaas geen enkel verschil gemaakt. Had even goede hoop.

DON PAPA

Level 17
  • 3952Posts
  • 61Oplossingen
  • 3387Likes

Nou bij mij is eindelijk het geluid probleem opgelost, de oplossing hier was de Nextbox de deur uit en een KPN TV ontvanger ervoor in de plaats gezet. Eindelijk genieten we weer van onze sound-systeem 😀

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Zit je al bij KPN dan @DON PAPA ? Zo ja, het blijft jammer dat je om deze reden Ziggo hebt verlaten. Als Ziggo een beetje zuinig is op zijn klanten geven ze je een ander merk... Zonde.

Groet, Willem

Meneer C.

Level 15
  • 1322Posts
  • 20Oplossingen
  • 575Likes

@DON PAPA, kijk dat klinkt als een oplossing. 😂

Wellicht een goed idee. KPN bied hier wel glasvezel.......🤔

DON PAPA

Level 17
  • 3952Posts
  • 61Oplossingen
  • 3387Likes

@Willem-A1 Ja ik was echt helemaal klaar met de lakse werkwijze van Ziggo, ik had nu al maanden lang een geluid probleem en ook dat er op verschillende zenders in de EPG "Geen informatie" was te zien, dat ik vond dat ze nu wel genoeg tijd hebben gehad om dit op te lossen. En deze overstap heeft beide problemen meteen opgelost, en levert mij ook nog een besparing van 300 euro op jaarbasis op, win win dus 😉

@Meneer C. Schreef: @DON PAPA, kijk dat klinkt als een oplossing.

Nou niet alleen een oplossing, maar ook een besparing en weer genieten tijdens het TV kijken. En juist dat laatste is het alleen al dubbel en dwars waard 😉

Sabrinab83

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Ik heb me al een tijdje niet gemeld hier maar wil dat wel nog even doen. Een paar maanden terug is bij mij een monteur geweest naar aanleiding van dit topic. In eerste instantie haalde dat niks uit. Uitval bleef, en wanneer we geen uitval hadden dan zaten we met een dikke audio/beeldvertraging wat ik nog irritanter vond dan de geluidsuitval.

Omdat we niks leken te bereiken heb ik daarna een vriend met veel kennis van media/beeld/audio ingeschakeld om te kijken of hij het euvel kon verhelpen. 

Dit bleek ook niet helemaal te lukken en ook hij doelde op vervanging van de Arris Next. 

Bij de monteur dit aangekaart en al snel goed bericht, ik kon de Humax krijgen! Die vervolgens hier aangesloten maar al binnen een dag hadden we te maken met hetzelfde probleem. Geluidsuitval en asynchroon beeld en geluid. De Humax haalde hier dus niks uit.

Maar, na het lenen van de soundbar van onze buren hebben we zowel het uitvallen van geluid, als het asynchroon lopen kunnen verhelpen. Het is niet de meest ideale situatie nu, maar het werkt en daar ging het ons om. Om hopelijk anderen hier ook te helpen, hieronder de oplossing die voor ons werkt:

Tv: Philips 55OLED804

Soundbar: Denon DHT-S416

Tv: HDMI ARC naar soundbar HDMI ARC

Soundbar: optische kabel naar Next

Instellingen next:

Dolby: volg signaal

Beeld: automatisch 

1 knop aan en uit: aan

Geluid via: denon geluidssysteem

Wat werkt niet in deze setting?

-TV schakelt slecht over naar hdmi geluid via soundbar als we PlayStation of nintendo switch aanzetten. Met wat handmatig gepruts wel aan te zetten

- soundbar schakelt niet uit als we tv en next met 1 knop uitzetten

Dan de Humax next, er zitten wat voordelen aan, hij blaast niet zo als de arris omdat er geen ventilator meer heeft. Kleinere ab wat makkelijker in de hand ligt. Heeft wel last van trage reactiesnelheid. Zappen is soms sloom en schiet dan ineens 6 kanalen door en de wifi verbinding lijkt minder stabiel dan met de arris. Of ik m meteen beter vindt? Weet ik niet. Maar voor ons in deze situatie dus prima. We doen het er in ieder geval even mee en genieten in ieder geval weer van fatsoenlijk geluid. 

FRANSVERHART

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Beste mensen even een update weer van mijn situatie. Zoals aangegeven de vorige keer heb ik een nieuwe Nextbox ontvangen van Ziggo (gewoon dezelfde als welke ik zelf had). Zie hier nu twee weken later geen enkel probleem meer met uitval!? Alle mogelijke combinaties geprobeerd om te kijken hoe stabiel de box nu bleek. Ook hier geen probleem meer alles bleef stabiel!! Het lijkt dus bij mij een defect in de box te zijn? Mijn eigen box is gedurende deze tijd uitgeleend geweest. De fout heeft zich daar niet geopenbaard? De situatie was hier wel afwijkend, de soundbar is hier via een glasvezel koppeling op de TV aangesloten. Zo dit helpt dit topic ook niet verder..... Mijn advies is Ziggo dit voorbeeld te gebruiken en dus ook de box laten omwisselen. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@FRANSVERHART mooi dat het is opgelost, maar hoe kan je vredesnaam een nieuwe Next ontvangen, terwijl je de ander nog hebt, en kan uitlenen ook? Dat laatste is ook absoluut niet raadzaam. Maar ik begrijp dit sowieso niet, evenmin dat ik begrijp waarom de een wel een Humax Next kan ontvangen en de ander niet, terwijl men weet dat deze anders weggaat bij Ziggo, zoals bij @DON PAPA is gebeurd. Willekeur? Hoe dan ook, een erg trieste situatie. Maar als Ziggo aangeeft dat iets in onderzoek is, blijft dat ook zo... Ik zie te vaak dat er dan 'f niets mee gebeurt, óf dit veel te lang duurt, waarbij de klant de dupe is, óf alles moet gaan testen en uitproberen wat maar mogelijk is, terwijl het Ziggo zou moeten zijn die dat doet!

@Mariska kan jij dit eens flink inwrijven bij Ziggo en aangeven hoe mogelijk is wat @FRANSVERHART , anderen, en ik benoemen? Dit kost natuurlijk klanten. 

@DON PAPA Hmmm KPN. Misschien hier zelfs wel een optie... Het is dat ik nog veel doe voor Humax/Quantis. Maar dat prijsverschil lijkt me alleen voor het eerste jaar te gelden? Anders is het wel erg veel...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic