1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

1.450 Reacties 1.450
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9270Posts
  • 1089Oplossingen
  • 4167Likes

Hi @M Bruinaars, goed dat je al wat hebt rondgekeken!

Maar helaas nog niet opgelost. Volgende week staat de nieuwe update van de Next op de planning, dus die weet wordt het daarmee opgelost (Ik zie hem nog niet bij de fixes staan).

Tot die tijd ben ik ook benieuwd: Verschilt het nog per zender? En heb je ook diverse audio-instellingen geprobeerd in het menu van de Next?

M Bruinaars

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag,

in antwoordt op uw vraag maakt het niet uit welk programma of zender, ook bij de gehuurde films of on demand van ziggo doet het probleem zich voor. Audio settings geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Dit voorstel werd al eerder in dit draadje gedaan. Ook terugzetten naar fabrieksinstellingen maakt geen verschil. 

Het gaat slecht over een hapering van een fractie van een seconde. Het is voorbij voordat je het echt door hebt. Het lijkteen beetje op het indrukken van mute maar dan   sneller/ korter. 

HansO

Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo ik wil mij aansluiten bij vraagsteller ik heb sinds 1 maand een nieuwe samsung tv en samsung soundbar het geluid valt bij mij ook soms 1 of 2 seconden weg dit had ik bij mijn vorige tv en soundbar geen last van. De huidige aansluiting is de Next is aangesloten met hdmi kabel geen goedkope en de soundbar via hdmi arc. Ik heb de huidige next al omgeruild met die van de slaapkamer maar geen oplossing het gebeurd overigens gemiddeld 1 ker per uur.

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Lycke Ziggo wrote:

Aah oke. En als je de soundbar even afsluit van de TV? Verandert dat de zaak (niet als oplossing, natuurlijk. Maar even als test) 

Beter laat dan nooit?. Soundbar afgekoppeld en alleen via Next naar Tv gekeken. Geen resultaat. Geluid valt toch soms seconde weg. Ik heb ook de Next afgekoppeld en via de Netflix app naar films gekeken. Bij geen enkele film viel het geluid even weg. Ook de synchronisatie van Dolby is nog steeds niet goed. Het geluid loopt achter ten opzichte van het beeld. Bij PCM instelling geen probleem. Misschien dat er bij instellingen van de Next bij audiovertraging ook een audioversnelling bijgevoegd kan worden? Bij het opstarten van de soundbar is het normaal dat het geluid zo'n 5 seconden wegvalt als deze aangesloten is. Ik bedoel echt alleen tijdens het tv kijken. Groetjes Hans

HansO

Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik vraag mij af of ziggo dit mee gaat nemen in een volgende update van de next box of dat ze ze naar een oplossing zoeken want ik begin het wel irritant te vinden ik heb 2 next boxen heb ze onderling al omgeruild geen verandring

Mathijn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag,

 

Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem. Het geluid valt willekeurig af en toe een seconde weg.

Ik heb een Samsung Q85r tv met Samsung HW-Q70 soundbar. PS4, laptop, Apps via de tv zoals Netflix werken allemaal perfect zonder probleem., het is alleen op de Mediabox Next dat het geluid af en toe even weg valt. Ik heb alles al geprobeerd. Fabrieksinstellingen, nieuwe kabels etc..

 

Gelukkig lees ik hier dat anderen hetzelfde probleem hebben. Hopelijk is het gauw opgelost want het is zeer irritant.

c0de1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook last van wegvallend geluid met de next rechtstreeks aangesloten op de tv via HDMI. Daarmee zie ik ook het beeld even flikkeren tijdens het wegvallen van het geluid. Dit is tijdens het live tv kijken. Als tijdelijke oplossing doe ik een fabrieksreset maar dit werkt maar een tijdje.

Heb dit al een paar aangekaart bij webcare van Ziggo die verwijzen mij naar dit forum, maar eerlijk gezegd denk ik dat het hardware/software failure is want in het begin had ik het namelijk niet.

Bij de oude Mediabox (horizon) had ik ook diverse  problem en kreeg ik met niet veel moeite  direct een vervangend exemplaar echter bij de next moet ik het doen met het forum, ben ben al jaren lid van Ziggo beetje jammer.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9270Posts
  • 1089Oplossingen
  • 4167Likes

Hi @c0de1 en @Mathijn,

Goed dat jullie je hier melden! Ik kan nog niet echt een rode draad vinden in de situatie, vooral omdat ik denk dat wat @c0de1 meemaakt weer iets anders is. Bij jou valt ook het gehele beeld weg op dat moment. Heb je een andere HDMI-kabel in huis? Anders kan ik je eventueel eentje toesturen om te testen. Ik sluit uiteraard een hard- of softwarefout nog niet uit, maar met je storingsbeeld is de HDMI-toevoer aannemelijk. Probeer ook eens een andere HDMI-ingang op je TV.

@Mathijn Hoe vaak komt zoiets voor? Zit er nog een regelmaat in? Gebeurt het bijvoorbeeld bij een bepaalde zender of handeling ook vaker of is dit volledig willekeurig?

c0de1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @c0de1 en @Mathijn,

Goed dat jullie je hier melden! Ik kan nog niet echt een rode draad vinden in de situatie, vooral omdat ik denk dat wat @c0de1 meemaakt weer iets anders is. Bij jou valt ook het gehele beeld weg op dat moment. Heb je een andere HDMI-kabel in huis? Anders kan ik je eventueel eentje toesturen om te testen. Ik sluit uiteraard een hard- of softwarefout nog niet uit, maar met je storingsbeeld is de HDMI-toevoer aannemelijk. Probeer ook eens een andere HDMI-ingang op je TV.

@Mathijn Hoe vaak komt zoiets voor? Zit er nog een regelmaat in? Gebeurt het bijvoorbeeld bij een bepaalde zender of handeling ook vaker of is dit volledig willekeurig?

@Alex Ziggo ik heb een andere HDMI ingang geprobeerd en HDMI kabel maar het euvel blijft terug komen. Heb voor test een mediaspeler gekoppeld op de HDMI ingang (waar normaal de Next op zit)  daar treed de storing niet op zowel geluid als beeld blijven actief met dezelfde HDMI kabel.

Mathijn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @c0de1 en @Mathijn,

Goed dat jullie je hier melden! Ik kan nog niet echt een rode draad vinden in de situatie, vooral omdat ik denk dat wat @c0de1 meemaakt weer iets anders is. Bij jou valt ook het gehele beeld weg op dat moment. Heb je een andere HDMI-kabel in huis? Anders kan ik je eventueel eentje toesturen om te testen. Ik sluit uiteraard een hard- of softwarefout nog niet uit, maar met je storingsbeeld is de HDMI-toevoer aannemelijk. Probeer ook eens een andere HDMI-ingang op je TV.

@Mathijn Hoe vaak komt zoiets voor? Zit er nog een regelmaat in? Gebeurt het bijvoorbeeld bij een bepaalde zender of handeling ook vaker of is dit volledig willekeurig?

Helaas gebeurt het volledig willekeurig op alles via de mediabox next. Tv en radio. Het kan uren goed gaan en plots valt het geluid even weg. Het beeld blijft gewoon normaal. Andere randapparatuur zoals ps4 heeft geen problemen ook apps op de tv doen het gewoon naar behoren. Mijn soundbar is ook niet van invloed want het gebeurt ook met koptelefoon of tv speaker. 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9270Posts
  • 1089Oplossingen
  • 4167Likes

Ik zal eerlijk bekennen dat ik een beetje vastloop. Het is duidelijk dat het dus vaker voorkomt (meerdere gebruikers in dit topic), maar ik kan er geen rode draad in vinden. Nu hebben jullie ook niet hetzelfde probleem, maar wellicht wel een soortgelijke oorzaak.

Even samengevat:

-Audiobron maakt niet uit (gebeurt ook rechtstreeks via de TV)

-Het lijkt volledig willekeurig te gebeuren

-Er zijn diverse HDMI-kabels getest

-De box is gereset, dit lost het soms een tijdje op

 

Nog een paar laatste checks:

-Gebeurt het alleen bij Live TV? Of ook bij Replay TV en Movies & Series?

-Als je terug spoelt naar het punt waar het uitviel, gebeurt het dan opnieuw?

Mathijn

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij doet het problem zich voor bij alles dat ik via de mediabox doe. Als ik terug ga naar het punt waar het gebeurde dan gebeurt het niet weer. Het is niet te recreëren. 

 

c0de1

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Ik zal eerlijk bekennen dat ik een beetje vastloop. Het is duidelijk dat het dus vaker voorkomt (meerdere gebruikers in dit topic), maar ik kan er geen rode draad in vinden. Nu hebben jullie ook niet hetzelfde probleem, maar wellicht wel een soortgelijke oorzaak.

Even samengevat:

-Audiobron maakt niet uit (gebeurt ook rechtstreeks via de TV)

-Het lijkt volledig willekeurig te gebeuren

-Er zijn diverse HDMI-kabels getest

-De box is gereset, dit lost het soms een tijdje op

 

Nog een paar laatste checks:

-Gebeurt het alleen bij Live TV? Of ook bij Replay TV en Movies & Series?

-Als je terug spoelt naar het punt waar het uitviel, gebeurt het dan opnieuw?

Bij mij is het alleen met live tv en opgenomen tv.

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
c0de1 wrote:
Alex Ziggo wrote:

Ik zal eerlijk bekennen dat ik een beetje vastloop. Het is duidelijk dat het dus vaker voorkomt (meerdere gebruikers in dit topic), maar ik kan er geen rode draad in vinden. Nu hebben jullie ook niet hetzelfde probleem, maar wellicht wel een soortgelijke oorzaak.

Even samengevat:

-Audiobron maakt niet uit (gebeurt ook rechtstreeks via de TV)

-Het lijkt volledig willekeurig te gebeuren

-Er zijn diverse HDMI-kabels getest

-De box is gereset, dit lost het soms een tijdje op

 

Nog een paar laatste checks:

-Gebeurt het alleen bij Live TV? Of ook bij Replay TV en Movies & Series?

-Als je terug spoelt naar het punt waar het uitviel, gebeurt het dan opnieuw?

Bij mij is het alleen met live tv en opgenomen tv.

Hoi. Bij mij gebeurt het ook bij opgenomen programma's en bij tv replay. 

Ook als ik dan bv 30sec terug spoel naar waar het gebeurde, dan gebeurt het niet. Zo frustrerend dat het maar af en toe gebeurt. Als ik een film bekijk via de app op de tv, dan geen last van 1 sec wegvallen van het geluid. Ik heb meerdere films bekeken met de app Netflix van de tv. Dus niet via de Next box. Geen last gehad van weg vallen van geluid. Gisteren via de Next naar Netflix gekeken en toen veel het geluid 1x weg. 

Groetjes Hans. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9270Posts
  • 1089Oplossingen
  • 4167Likes

Hi allen, dank voor de aanvullende informatie! Ik heb alles tot nu toe verzameld en intern doorgezet om te laten onderzoeken.

@HansO - Je geeft aan dat je beide Next-en hebt omgewisseld, maar zonder resultaat. Viel het bij TV A bij beide boxen weg en bij TV B op beide niet? Heb je ook getest hoe het gaat zónder je Soundbar (dus rechtstreeks via de tv)?

HansO

Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alex

Ik heb heden avond het geluid getest direct via de tv ook daar valt hij precies net als via de soundbar precies elk uur een keer uit voor 1 a 2 sec 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9270Posts
  • 1089Oplossingen
  • 4167Likes
HansO wrote:

Alex

Ik heb heden avond het geluid getest direct via de tv ook daar valt hij precies net als via de soundbar precies elk uur een keer uit voor 1 a 2 sec 

Dank je, @HansO ! En via de andere TV met Mediabox Next ervaar je dit niet? Heb je voor de volledigheid nog het model van de TV & de soundbar? 

Ro164

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste mensen, 

Sinds een jaar maak ik gebruik van de Next icm Samsung tv qe65q85r en harman kardon citation soundbar, subwoofer en surroundset. Vanaf het begin heb ik problemen met het geluid: geregeld heb ik last van audio drop outs (wegvallen van het geluid) gedurende een seconde ongeveer. Dit gebeurt meerdere keren per uur. Bij live, opgenomen, maakt niets uit. Ook bij terugkeer naar het punt blijft het zich herhalen, alsof het opgeslagen is in het geheugen ofzo

Dit is bij tv kijken via de Next. Ook is het zo dat het bij de app via de tv bij you tube voorvalt: telkens wanneer ik een lied van Pink afspeel, valt het geluid na 1:32 min weg… steeds weer. 

Bij Netflix en Videoland gebeurt het (bijna) niet (meer). 

Aangesloten zowel via Hdmi al optisch. Zowel bekabeld als WiFi... 

 

Hopelijk kan iemand hier een oplossing aandragen.... De. Soundbar en tv zijn al vervangen en het probleem blijft aanhouden... Het enige dat niet vervangen is: de Next. 

 

Met vriendelijke groet,

Ro164

HansO

Level 4
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alex 

Ik ben in het bezit van de samsung tv de 75q95t en mijn soundbar de samsung hwq90r

Ook met de ander mediabox doet ie het ook op bovenstaande opstelling

Gr Hans

AOTW88

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zit in dit geval duidelijk niet in de rand apparatuur of kabels. Ook ik heb last van het probleem. En indd begint het zeer irritant te worden.  RODE DRAAD is in dit geval een bug in de ziggo next en en ik hoop dat ze hem spoedig verhelper door een update met juiste fix. Probleem speelt al geruime tijd...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic