1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ro164

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid niet synchroon - Harman Kardon en Next

Hallo,
 
Ik heb een Samsung TV Q85 en een Harmen Kardon citation bar, sub en surround speakers. Als ik tv kijk via de Ziggo Media Box Next op HDMI 1 arc dan loopt het beeld en geluid niet synchroon. Bij de Dolby instelling komt het geluid later dan het beeld. Dus meer vertragen wordt alleen maar slechter. 
Kabels zijn meermaals vervangen, maar geen resultaat. Optisch werkt ook niet en daarbij verlies ik veel mogelijkheden. Dolby uitzetten via Next dan loopt het wel synchroon, maar heb ik dus geen Dolby en dat is nu juist wel de bedoeling met deze apparatuur.
 
Als ik TV kijk via een APP (Netflix, bijvoorbeeld) dan heb ik dit probleem niet. Heeft u een idee om dit op te lossen?
 
Met vriendelijke groet,
Ro164
4 Reacties 4
Ro164
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als aanvulling;

 

Vanaf 2020 ben ik ook al bezig met drop outs van het geluid. Hier is na al die jaren nog steeds geen oplossingen voor helaas.

Hier staan ook berichten van mij over in dat topic onder mijn naam.

 

Groetjes,

Ro164

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Ro164 . In onze winkel gaan we de HK niet meer verkopen, ze hebben allemaal hetzelfde probleem , maar HK doet er niets aan. Dus we laten ze links liggen in de verkoop! erg jammer.

 

Teun.

Ro164
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Teun,

 

Welke winkel is dat? En als dit zo is begrijp ik het ergens wel. Van de andere kant zijn er veel klanten die wel zo'n apparaat gekocht hebben voor, vind ik, veel geld en die met een probleem zitten. 

 

Maar goed, dat jullie het niet meer verkopen is tot daar aan toe; wat doet Ziggo aan het probleem met het synchroniseren? De drop outs heb ik me (met veel tegenzin) ondertussen wel bij neer gelegd. Mocht dit alsnog opgelost kunnen worden zie ik het als bonus.

 

Overigens lees ik bij deze problemen dat het ook bij andere merken zo is, dus als jullie die ook niet meer gaan verkopen wordt het wel rustig in de winkel🤭🤔. Dus ik weet niet of dat de oplossing is. Misschien zouden de grote bedrijven eens samen naar oplossingen kunnen zoeken. Zou dat niet iets kunnen zijn als oplossing?

 

Groetjes,

Ro164

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Alle eigenaren van onze winkels hebben in de planning om te probleem met HK op te lossen. Bij Sonos en Heos hebben het eigenlijk nooit.

 

Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic