1
Vraag
2
Reacties
ericma

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geluid niet synchroom met arc tv

Vraagje, ik heb een marantz 1606 versterker/reciever, en een lg tv 43UJ670V  . De next box sluit ik aan op hdmi 1 van de tv  de hdmi2 gaat naar de versterker want dit is een arc hdmi, en zo gaan de andere apparaten op de aansluitingen van de versterker. Nu is het zo dat alles net aan staat het synchroom loopt en bij wijze van een 30 minuten later weer niet. Dan kan je de next instellen op audiovertraging, in het begin was het 60 ms a 70 ms. dan loopt het weer gelijk en even later weer niet. De synchroniteit is niet constant zeg maar. Nu dacht ik , okee versterker is al wat ouder , ik neem een sonos  soundbar met twee one's erbij en ook prima geluid, sonos heeft de mogelijkheid om de hdmi te veranderen kwa hadmi kabel de ene kant hdmi en de andere toslink optisch dus zo aangesloten op de tv  weer die verschrikkelijke vertraging in het geluid, rararara waar zit het probleem nu. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de Next, er wordt aan gewerkt en hopelijk met een volgende update opgelost.

Een aantal heeft het probleem kunnen omzeilen door vanuit de Next een optische kabel naar de versterker aan te sluiten tot het probleem is opgelost.

Zie dit topic wat al een tijdje loopt over dit probleem:

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-audio-beeld-sync-38927

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Het actuele topic over dit onderwerp is die steefb noemt. Het topic dat Bert noemt is nog veel ouder en bevat natuurlijk ook veel nuttige info.

Zoals Bert al aangaf: je kunt toslink ook direct op Next aansluiten. Dat heeft natuurlijk andere nadelen maar het sync probleem is dan voor stereo zeker verdwenen. Het geluid komt zelfs iets te vroeg via die uitgang en dat kun je compenseren met de audiovertraging instelling (in mijn geval ca 100ms nodig). Overigens werkt die instelling helemaal niet op de manier zoals je nu het geluid hebt aangesloten. Daaruit blijkt maar weer wat een tricky issue dit is waarbij soms onze waarneming ons voor de gek houdt.

Je kunt deze methode eens proberen om het probleem beter in kaart te brengen.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @ericma,

Allereerst welkom op de Community! 

Ik zie dat je al een aantal reacties hebt mogen ontvangen! Super dat er zo wordt meegedacht. 
Hoe staat het er momenteel voor? Heb je de tips die zijn gegeven nog kunnen uitvoeren en testen? 

ericma
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb wel een en het ander kunnen uitvoeren,  de next zit nu op een niet arc hdmi aansluiting van de marantz, en de marantz monitor output op wederom geen arc hdmi op de tv, de toslink out van de tv naar de marantz en zo lijkt het wel te werken . Maarja ik ben nog van alles aan het testen , in ieder geval alvast bedankt voor de reactie 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dankjewel voor je terugkoppeling. Veel gedoe. In het sync topic vertelt iemand dat ie een toslink switch heeft gekocht om het probleem te omzeilen. Ikzelf heb een externe DAC moeten kopen. Wel idioot dat dat allemaal nodig is.

ericma
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga bijna spijt krijgen dat ik voor de next gegaan ben. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic