Ralph85

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen zenders meer sinds nieuw abonnement.

Sinds ik afgelopen zaterdag heb besloten om mijn abonnement binnen Ziggo te veranderen loop ik constant tegen problemen aan. Ik heb al meermaals contact gehad met Ziggo (via telefoon, chat en de app), maar helaas zonder resultaat. Mijn eerdere verzoek via deze Community werd wel snel en goed opgepakt, dus ik hoop dat dit in deze situatie wederom tot het juiste resultaat leidt.

Ik zal even een totaalbeeld geven in de hoop dat dit het voor jullie makkelijker maakt het probleem op te sporen:


- Ik heb jarenlang een alles-in-een basispakket gehad met 2 CI+ modules. Dat heeft al die tijd probleemloos gewerkt.

- Zaterdag 27-11 besloot ik om de vaste telefonie stop te zetten, omdat we die al jaren niet meer gebruiken. Toen ik keek op mijnZiggo bleek ik een verouderd pakket te hebben.

- Diezelfde dag heb ik gekozen voor abonnement wijzigen en heb ik gekozen voor: internet start, tv start.

- Tijdens het selecteren van TV start kon ik voor 50 cent kiezen voor het aanvinken van CI+. Ik vermoedde dat dit betekende dat ik een extra module zou krijgen. Aangezien ik er al 2 heb, heb ik besloten dit niet aan te vinken.

- Op maandag 29 november kreeg ik de Madiabox XL binnen en heb ik deze aangesloten op de kabel. Deze bleef alleen herstarten en hangen in de melding "bijwerken".

 
- Dinsdag 30 november heb ik een nieuwe poging gedaan, die in eerste instantie mislukte. Ik heb toen mijn splitter van Ziggo bekeken en daar bleek mijn modem (connectbox) op de tv uitgang te zitten en de tv-coax (die ik dus in de mediabox had gedaan) op de data uitgang. Ik heb daarop het modem losgekoppeld en de coax op de tv uitgang aangesloten, waarna de Mediabox XL zich succesvol heeft geïnstalleerd.

- Omdat ik geen internet kon verkrijgen via de data uitgang heb ik via de Ziggo Community mijn probleem voorgelegd en werd me een nieuwe splitter toegestuurd. In de tussentijd heb ik de modem weer aangesloten op de tv uitgang van de splitter en de Mediabox op de data uitgang. Hierdoor kon ik nu wel tv kijken maar was de box weer offline zodat andere functies niet werkten.

- Omdat de ventilator van de Mediabox bleef draaien of vanuit de ECO-Modus erg lang op moest starten, heb ik deze in afwachting van de splitter maar losgekoppeld en weer via de CI+ module tv gekeken.
 
- Alles verliep probleemloos tot woensdag 1 december omstreeks 10.15 uur. Ik was RTL4 aan het kijken toen ineens het signaal wegviel. NED1, 2, 3 en de Ziggo kanalen werkte nog, maar verder kon ik niets vinden. Toen ik die avond keek op MijnZiggo bleek die dag ook mijn producten gewijzigd te zijn en ik vermoed dus ook mijn nieuwe abonnement ingegaan te zijn.

- TV kijken via de CI+ modules is sindsdien niet meer gelukt. Op alle behalve eerder benoemde zenders wordt de E16-4 melding weergegeven. Als proef heb ik dus maar de Mediabox weer aangesloten en in offline modus kon ik daar nog wel alles zien.

- Meerdere pogingen om zenders opnieuw op te halen en contactlegging met Ziggo via telefonie en chat mochten niet baten.

- Gisteren ontving ik de nieuwe splitter en ik hoopte dat die het probleem mogelijk zou verhelpen. Ik heb deze dan ook meteen aangesloten en de Mediabox was binnen enkele momenten online.
 
- Enkele seconden nadat de Mediabox XL online ging, viel echter ineens de zender weg die toen openstond. Sindsdien krijg ik op alle zenders een cirkel te zien met een streep erdoor en de melding dat ik me moet abonneren. De CI+ modules kampen ook nog steeds met dezelfde problemen.

Ik vermoed zelf dat er dus iets mis is gegaan met het door Ziggo overschakelen naar het nieuwe abonnement. Het feit dat ik de Mediabox langer kon gebruiken was waarschijnlijk omdat deze offline was en dus niet had 'gemerkt' dat het abonnement gewijzigd was.

Mogelijk is het niet aanvinken van de CI+ optie bij mijn keuze voor het TV abonnement de reden dat die niet meer werken? In dat geval hoop ik dat deze optie wellicht alsnog is toe te voegen aan het nieuwe abonnement.
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

In dit geval mogelijk vandaag al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Ralph85
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert, wederom bedankt voor het reageren.

Inmiddels zijn de problemen gelukkig al verholpen dankzij een Messenger medewerker van Ziggo.
Het lijkt erop dat mijn nieuwe abonnement nog niet volledig geactiveerd was.
Alles werkt nu naar behoren, deze topic mag wat mij betreft dus gesloten worden.

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi Ralph85, ik zag dat je al contact met ons had genomen via mijn collega's en dat zij een aantal dingen in gang hadden gezet. Dat wilde ik niet in de weg gaan zitten. Je had alle perikelen mooi uitgeschreven, dat helpt zeker om een beeld te krijgen bij wat er allemaal aan de hand is. Ik ben blij dat het nieuwe en juiste abonnement inmiddels goed doorkomt en je nu hopelijk weer kan genieten van al je tv en internetverbinding.  

Uitgelicht topic