ebalt

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen internet op TV met next mini

Mijn TV (Philips Ambilight) wil geen verbinding maken met het internet. Draadloos niet en ook niet via een kabel. Wanneer ik hem draadloos wil installeren ziet mijn TV mijn netwerk wel en is die ook 100% maar als ik hem dan probeer te verbinden lukt dat niet. Via de meegeleverde kabel van de next mini wil het ook niet. Ik heb al meerdere keren de router helemaal van het stroom gehad en opnieuw opgestart maar ook dit maakt niks uit. Wat doe ik verkeerd?

7 Reacties 7
Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

U bedoeld dat zowel de TV als de Mini geen verbinding kunnen maken via het internet, niet via een netwerk kabel en niet via wifi?

Gebruikt u voor de wifi verbinding mischien een verkeerd wachtwoord of een klein typfoutje?

Bedraad kan eigenlijk alleen fout gaan als er een technisch decfect is. Of wanneer de modem/router geen IP adres uitgeeft.

 

Welk model modem/router heeft u van Ziggo? Verbinden andere toestellen wel goed zowel bedraad als via wifi?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de Next mini al verbinding laten maken met het modem via de netwerkkabel die in de adapter aangesloten moet worden?

Dan op de TV de juiste HDMI ingang kiezen waar de HDMI kabel van de Next mini in zit.

ebalt
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik weet niet of de mini internet heeft maar de tv in ieder geval niet. Niet via kabel en ook niet via WiFi.

Wachtwoord nagekeken en opnieuw ingevoerd maar doet nog steeds niks.

Ik heb de connectbox. Computer en telefoon gaat via WiFi en dat werkt wel. 
(Nu ik bezig ben met de tv valt de WiFi soms wel weg op de telefoon)

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@ebalt  schreef:

Ik weet niet of de mini internet heeft maar de tv in ieder geval niet. Niet via kabel en ook niet via WiFi.

Wachtwoord nagekeken en opnieuw ingevoerd maar doet nog steeds niks.

Ik heb de connectbox. Computer en telefoon gaat via WiFi en dat werkt wel. 
(Nu ik bezig ben met de tv valt de WiFi soms wel weg op de telefoon?)


Kunt u televisie kijken via de Next Mini in dat geval heeft deze een werkende verbinding.

 

Ik meen niet zo gek lang geleden nog een  geval te hebben gelezen waar een Philips tv geen verbinding meer kreeg. De Connectbox is dat een witte en staat onderop Arris of Compal? 

Heeft u een netwerk switch in gebruik of staat de Connectbox in de buurt zodat beide apparaten direct bedraad kunnen worden aangesloten?

 

Uw laatste zin lijkt te wijzen op een probleem met het wifideel van de Connectbox.

 

ebalt
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan inderdaad wel gewoon tv kijken.

De connectbox is een Arris. Ik maak geen gebruik van een netwerk switch. De connectbox staat in de buurt van de TV (computer staat op eerste verdieping en wordt lastig om die bedraad aan te sluiten).

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @ebalt

 

Wat ontzettend irritant dat je televisie geen verbinding kan maken met het internet. Ik kan mij voorstellen dat je dit graag voor elkaar hebt, goed dat je de Community daarvoor inschakelt. 

 

@Garihd en @Bert hebben jullie nog vervolgadvies? 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@ebalt 

 

Je Mini is wel op wifi of niet.

 

De Next Mini heeft als je op de :ab_hoofdmenu: drukt dan ga je naar het tandwiel op rechts :interface_go_instellingen:

Ga naar tabblad Systeem en klik op verander je aansluiting als je daar op klikt komt er een wifi lijst tevoorschijn en klik dan op jou Netwerk Wifi en verbind de Mini.

 

Bij je TV bij Netwerk of even kijken of je ergens een wifi dongel in de USB kan zetten en kijken of je dan een verbinding maken.

Kan je het serienummer of model Ambilight van Philips hier kwijt.

Uitgelicht topic