1
Vraag
2
Reacties
E.M. Klink

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Foutmelding ERR SP 0.1.6

ik heb al twee maanden de foutmelding ERR SP 0.1.6 op mijn mediabox xl en heb er dus niks meer aan???

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@E.M. Klink je hebt een UMU 01 op de wandcontactdoos van de 1e plaats zitten waar Ziggo je huis binnenkomt, die is niet retourgeschikt, wat de mediabox XL nodig heeft.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe retourgeschikte  splitter sturen om de UMU 01 te vervangen, samen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Morgen komt hier een Ziggo moderator langs om je een nieuwe splitter en kabel toe te sturen.

 

De splitter die je in je wandcontactdoos hebt zitten is niet nodig als je alleen de mediabox XL erop aangesloten hebt zitten, die kan ertussenuit, dat scheelt weerstand.

Bekijk in context

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

vandaag weer een kabel binnen gekregen en een splitter POA-01 nu kon ik het modem ook aansluiten  de mediabox xl aangezet en  hoor het werkt @Bert bedankt voor je hulp en het geduld gr. Emanuel

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan is of de update niet doorgelopen of er is een signaalprobleem of de mediabox XL zit niet in je abonnement.

 

Als die in je abonnement zit?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik heb tv standaard is dat het goede abonnement ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TV Standaard is een algemene aanduiding, op je factuur staat precies wat je aan abonnement hebt.

Heb je TV Start of Kabel TV?

 

Heeft deze Mediabox XL eerder wel gewerkt?

Heb je de Mediabox XL in bruikleen van Ziggo?

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik heb tv compleet de mediabox heeft gewerkt tot wanneer de update kwam maar ik gebruikte hem alleen om op te nemen want voor de rest kon ik er niet veel mee

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zijn er 2 opties of niet goed geactiveerd in de achtergrond, maar ik verwacht verouderd aansluitmateriaal wat, vrijwel altijd, gratis vervangen kan worden.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Toevallig zag ik deze melding ook, toen ik de nieuwe Mediabox aansloot bij de buurvrouw.

Ziggo had een nieuwe gestuurd, omdat de oude niet stabiel meer was. De monteur was geweest en de instabiele Mediabox werkte toevallig weer. De monteur had haar verteld dat de nieuwe weer retour kon. En begreep de reden, de installatie duurt lang, er verscheen 'n melding  (tv) als het langer dan 15 minuten duurt #1200 bellen (de Mediabox werkte na drie uren). Maar als er niets staat op de tv, dan ff kijken of alles nog steeds netjes is aangesloten. En 10 seconden de stroom van het modem verwijderen.

Succes gewenst.

Mvg

Ferdy

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

dit is mijn aansluiting hier zit mijn tv op en de mediablog XL op de andere foto staat de aansluiting in de meterkast met een tussen versterker833A9B36-1F64-4FE3-B9E6-D88024C6A0FA.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ferdy Bossy "En 10 seconden de stroom van het modem verwijderen."

Het modem heeft niets met de mediabox XL te maken en mag zelfs niet aangesloten zijn op de Mediabox XL.

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alle behalve live TV.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@E.M. Klink je hebt een UMU 01 op de wandcontactdoos van de 1e plaats zitten waar Ziggo je huis binnenkomt, die is niet retourgeschikt, wat de mediabox XL nodig heeft.

 

Ziggo kan je gratis een nieuwe retourgeschikte  splitter sturen om de UMU 01 te vervangen, samen met een nieuwe passende kabel naar je modem.

Morgen komt hier een Ziggo moderator langs om je een nieuwe splitter en kabel toe te sturen.

 

De splitter die je in je wandcontactdoos hebt zitten is niet nodig als je alleen de mediabox XL erop aangesloten hebt zitten, die kan ertussenuit, dat scheelt weerstand.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @E.M. Klink en een warm welkom op de Community, 

Ontzettend vervelend dat je nu al zo'n 2 maanden de foutmelding ERR SP 0.1.6 ziet op de Ziggo Mediabox XL! Het is daarom goed dat je via dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat de hier aanwezige experts al een en ander met jou nagelopen hebben. Wat @Bert aangeeft klopt, de splitter (UMU-01) en de bijbehorende coaxkabel dienen te worden vervangen door een nieuwe splitter en coaxkabel. Ik heb gelijk kosteloos een setje met daarin een nieuwe splitter en coaxkabels toegestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je de materialen met de brievenpost in huis. Laat je weten of de foutmelding verdwenen is op het moment dat je de UMU-01 vervangen hebt door de nieuwe materialen?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Bert Bedankt voor de informatie. Het is inderdaad dom van mij dat ik mij niet direct realiseerde dat 10 seconden stroom verwijderen, van het modem, niets met de Mediabox te maken heeft. Er gaat tenslotte ontiegelijk veel data door COAX en nog VEEL meer door fiber. En inderdaad dat weten we allebei 'n modem koppelen met 'n Mediabox, dat is net zoiets als gelijkwaardig Polen van 'n magneet proberen samen te voegen.

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Paul en @Bert bedankt voor jullie hulp ik zal het doorgeven als alles weer werkt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ferdy Bossy "En inderdaad dat weten we allebei 'n modem koppelen met 'n Mediabox, dat is net zoiets als gelijkwaardig Polen van 'n magneet proberen samen te voegen."

 

Het probleem ligt in het feit dat je dan 2 modems en 2 DHCP servers in je netwerk hebt in 2 verschillende IP ranges, waarbij het modem een netwerkverbinding heeft en een mediabox XL niet, die gaat naar Ziggo servers en krijgt daar zijn verbindingen van, behalve open internet.

 

Dus als een apparaat waar je een internetverbinding op wilt, een IP adres krijgt van de Mediabox XL, dan heb je geen internet verbinding.

En als de Next een netwerkverbinding krijgt met het modem en daar een internet verbinding van krijgt, dan werkt on-demand niet van de Mediabox XL niet, omdat hij geen verbinding heeft met de Ziggo servers.

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul en @Bert inmiddels de kabels aangesloten maar nog steeds de zelfde foutmelding ERR SP0.1.6 kan het misschien aan de tussen versterker liggen daar waar de Ziggo binnen komt in de meterkast? zie foto 

1witte kabel aangesloten daar waar ziggo binnen komt en (1 kabel aangesloten aan wandcontactdoos en mediabox xl)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@E.M. Klink Heb je deze UMU-01 niet vervangen met de POA-01 B?

Dan is er nog geen retoursignaal mogelijk en zal de Mediabox XL niet gaan werken.

 

Draai de oranje splitter een stukje naar links en trek hem uit de wandcontactdoos, plaats dan de POA-01 B in de wandcontactdoos en sluit de kabels aan, de groene stekkers aan de POA-01 B en de rode stekkers aan de versterker en het modem.

 

Gebruik voor de Mediabox XL je oorspronkelijke kabel die erin zat of een andere kabel met een groene stekker en een blauwe stekker en haal daar de splitter weg als je geen 2e kabel aan die splitter aansluit, dan heeft de splitter geen zin.

 

Bert_0-1642502086747.png

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@E.M. Vervelend dat je nog steeds foutcode ERR SP 0.1.6 te zien krijgt! Heb je wel de UMU-01 splitter ( zie foto die @Bert deelt) vervangen door de nieuwe POA1-B verdeler? Dat is namelijk wel van cruciaal belang. De verouderde UMU splitter laat niet alle frequenties door met alle gevolgen van dien. Verwijder de UMU-01 op de manier die @Bert beschrijft en plaats dan de POA-1 B splitter op het aansluitpunt (AOP). 

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul  en @Bert ik heb alleen twee kabels per post gekregen en geen POA1-B splitter ,misschien heeft de postverzorger die vergeten !! de splitter aan de wandcontactdoos heb ik er tussen uit gelaten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt de POA-01 B splitter uit je andere wandcontactdoos gebruiken, die is daar overbodig als je maar 1 aansluiting daar hebt, de stekker kun je in de wandcontactdoos stoppen.

 

Wil je dat eens proberen?

E.M. Klink
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik weer een foutmelding zie foto en ik heb dan geen internet meer want er zit geen Data aansluiting op de POA-01 splitter

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic