1
Vraag
2
Reacties
Maasamda

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Foutcode CS2017

Sinds paar weken extra Next Mini op de slaapkamer. Geïnstalleerd en goed werkend. Sind ongeveer echter geen live TV meer. Wel on demand etc. Foutcode 2017. Verbinding diagnostiek is allemaal goed. Alle tips en trucks geprobeerd. Probleem blijft bestaan. Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Probleem gevonden: Adguard DNS verwijzing op de router blijkt het probleem te zijn. Cloudfare dns 1.1.1.1 werkt wel. Iemand enig idee om Adguard op de router te gebruiken in combi met de Next Mini? Ik ben niet van plan Adguard op te geven voor de Next mini….

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je hem via wifi verbonden?

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ja, op zowel bekabeld als WiFi geprobeerd, probleem blijft bestaan. Let wel: live tv heeft na in gebruiksname wel enkele weken goed gefunctioneerd. Plotseling geen live tv meer…

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wellicht check op juiste administratieve verwerking?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je de next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Stroom er vanaf gehad, fabrieksinstellingen gedaan, nog steeds geen live tv…

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Top, thnx!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maasamda 

Wat gek dat Live TV het ineens laat afweten. Administratief ontdek ik geen bijzonderheden. Is de internetverbinding tussen de mini en je modem rechtstreeks of zit daar nog extra apparatuur tussen, zoals bijvoorbeeld een router of SmartWifi Pods?

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Probleem gevonden: Adguard DNS verwijzing op de router blijkt het probleem te zijn. Cloudfare dns 1.1.1.1 werkt wel. Iemand enig idee om Adguard op de router te gebruiken in combi met de Next Mini? Ik ben niet van plan Adguard op te geven voor de Next mini….

 

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wel vreemd dat het eerst samen wel werkte….

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Fijn dat je in ieder geval de oorzaak hebt kunnen  achterhalen @Maasamda ! Nu natuurlijk nog de oplossing. Wellicht heeft onze Super Expert @Bert tips voor je?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Geen idee wat betreft Adguard.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Jammer dat er nog geen support is geboden. Gezien het ook om een specifiek apparaat gaat, moeten we echt op zoek naar iemand met expertise over Adguard.

Ik gooi een gokje op @tobiastheebe wellicht heeft hij een idee?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb zelf ook geen ervaring met AdGuard. Mijn router (met dnsmasq) stuurt DNS lookups door naar 1.1.1.1 of 8.8.8.8 of beantwoordt ze uit de lokale cache. Dit werkt probleemloos i.c.m. de Mediabox Next.

Maasamda
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt 1.1.1.1 werkt bij mij ook. Ik gebruik het dns van Adguard ivm ad-blocking. Om een of andere reden vind de ziggo next mini dat niet prettig en komt er dan geen live tv. Dank iig voor de hulp zover!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic