Is het mogelijk om een extra Mediabox Next of Mediabox xl te bestellen,geen Humax 5300.
Het is voor meerdere zenders tegelijk op te nemen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@all dit topic is net een dag te vroeg gestart, sinds zaterdag is het mogelijk om 1x Extra Mediabox Next te bestellen. We hebben er lang op moeten wachten. Iemand die hem wil bestellen? Kijk op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, dat gaat niet, bij een mediabox xl kan het technisch niet en een extra next kan alleen bij een zakelijk abonnement .
Opgelost: Extra Mediabox next bestellen? - Ziggo Community
... en daarnaast kan je meerdere programma's ook op één Mediabox Next/XL tegelijkertijd opnemen (tot je max. 400u bereikt hebt) 😉
@Steefb ,oké bedankt voor je antwoord.zakelijke klanten worden overal bevoordeeld,ten opzichte van de gewone man helaas.
Je hoeft geen tweede Next of XL te hebben om de opname en weergave functie te gebruiken.
Ik heb op de slaapkamer een AndroidTV en kan daar hetzelfde mee als de Next. Beneden staat een Next maar ook een FireTV stick. Ook die stick heeft de ZiggoGo app en kan ik als soort Next gebruiken. Stick kost zo'n 40,- Euro. Die heb je in een jaar terug verdiend.
Beeld is niet altijd HD maar is aangenaam te kijken op 42" of zelfs 55" wat ik van sommigen begrijp. 42" kan ik bevestigen.
Het is al genoemd dat een tweede box voor meerdere opnames niet nodig is, we zouden feitelijk de term opnemen, niet meer moeten gebruiken, wij de klanten nemen letterlijk niks op. Wat we nu doen is de uitzendingen markeren voor uitgebreide terugkijk rechten, 12 maanden en een totaal van de genoemde 400 uur. Meer mediaboxen veranderd daar niks aan.
Terzijde het zit niet in de cloud echter met elke Humax 5300C kan je op een harde schijf opnemen. Wat uiteraard ook niks meer is dan een digitale kopie, maar voor het gemak zullen we het opnemen noemen.
Ik neem vrijwel iedere avond 4-6 programma's op die rond dezelfde tijd beginnen en elkaar dus overlappen.
Een 2e Next zou wel handig zijn om op een 2e plek ook deze opnames te kunnen kijken.
Ik heb wel ergens gelezen dat het mogelijk gaat worden, alleen weet ik niet wanneer.
Hopelijk gaat Ziggo snel een 2e of 3e Next mogelijk maken waar je dan dezelfde opnames op kunt bekijken.
Een tweede Mediabox Next is wel nodig als je op een ander toestel Series en Movies XL in dezelfde kwaliteit wilt kunnen zien als op de eerste televisie.
Ik kijk zelf op het tweede toestel met de Ziggo Go app op Apple TV 4K, maar het beeld is aanzienlijk minder als op de Mediabox Next.
Heeft dit nu niet lang genoeg geduurd, Ziggo ? Slechts 1 Mediabox Next per klant!!
Het jaar is bijna om en deze ellende die je over je klanten uitstort duurt maar voort.
zodra een tweede next weer leverbaar is
dan zal waarschijnlijk een tv compleet next of tv max next abonnement vereist zijn om een extra next te kunnen bestellen
@all dit topic is net een dag te vroeg gestart, sinds zaterdag is het mogelijk om 1x Extra Mediabox Next te bestellen. We hebben er lang op moeten wachten. Iemand die hem wil bestellen? Kijk op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra
Bedankt voor de link.
Ik heb gelijk een tweede Mediabox Next besteld.
ik heb vanmiddag via chat een bestelling geplaatst kun je voor mijn controleren of die goed is doorgekomen
Goedemorgen @anoniemforum,
Ik ben gelijk gaan kijken! Deze order is helaas uitgevallen omdat je al het maximale aantal smartcards/mediaboxen in je account hebt staan. Is er eentje die je niet gebruikt? Verwijder deze dan uit je account zodat we de order alsnog door kunnen voeren. Anders gaat het mij helaas ook niet lukken om de order er doorheen te krijgen 😞
als het goed is zou een humax omgeruild woorden voor de extra next
heb via de chat al begrepen dat de humax gedeactiveerd is en de extra next nu is aangevraagd
@anoniemforum Dan is daar ergens iets misgegaan! Kun je mij een privé bericht sturen met het smartcardnummer wat eruit moet? Dan ga ik het in orde maken!
Dat snap ik niet helemaal dan. Ik heb verleden week mijn abo geupgrade van internet complete+TV start naar internet complete+TV complete. Ik had al een tweede UPC HD DVR en wilde die tevens vervangen voor een tweede NEXT (extra) maar dit was niet mogelijk vollgens ziggo-medewerker anita........ en nu lees ik hier dat het wel mogelijk is...... hoe kan ik nu mijn extra oude box omruilen voor een extra next.???
Tevens had ik een nieuw wifi-modem gevraagd omdat ik nog steeds met een 8 jaar oude EPC3925 zit (museumstuk) ,maar ook dit kon niet.....de epc heeft geen wifi dus ik ben verplicht een losse router aan te schaffen...... kan dit ook aangepast worden?
groet,Peter
@pajvanijperen De 2e next is pas sinds een paar dagen beschikbaar.
Een Ziggo moderator kan je verder helpen met je hele abonnement en apparatuur.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Mogelijk in dit weekend nog.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@pajvanijperen heb je TV Compleet met Next besteld? Je kan zover ik nu weet enkel een tweede Next bestellen als er al een Next aanwezig is.
Bij TV Compleet zat standaard de Mediabox XL dan is een Next erbij niet mogelijk.
@anoniemforum Volgens mij is het bij jou nu ook verholpen. Ik zie 5 smartcards actief waarvan 2 Mediabox Nexts.
@pajvanijperen
Je Mediabox Next abonnement is sinds vandaag officieel administratief actief.
Ik ga er vanuit dat ook jij nu een tweede Extra Mediabox Next kunt afnemen, en de Cisco HD DVR kunt opzeggen (deze is altijd maandelijks opzegbaar). Mocht je hierbij hulp nodig hebben, laat het ons weten.
p.s.: Ik heb ook de opdracht gegeven om je huidige Cisco modem te vervangen voor een Connectbox. Je ontvangt deze binnen enkele dagen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.