1
Vraag
2
Reacties
BertAlert

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

ESPN haperend beeld - Next Mini

Hallo. Heb mijn oude tv vervangen voor een Sony Bravia, model KD 43x82J, 4K. Had een standaardmediabox en nu een Next mini, zeer tevreden, prachtig beeld echter bij het voetbal via Espn valt op dat de bal niet vloeiend loopt, er zit een soort van hapering in en hoe meer je er op gaat letten des te irritanter wordt, bij mijn oude tv hier totaal geen last van. Ik heb vervolgens de ziggo go app op mijn tv geinstalleerd en dat beeld is zeer vloeiend, ook bij Viaplay loopt de val zoals ie moet. Herkenbaar probleem? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Vincent. Fijn om dit te lezen, heel blij met de nieuwe Next mini, ik heb het vorige exemplaar inmiddels terug gestuurd in de doos van de nieuwe. 

Wat mij betreft alle "problemen" daarmee opgelost, super!! 

Bekijk in context

22 Reacties 22
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Next mini als hij niet bekabelt is even bekabelt aansluiten. Weet niet of je beetje verstand heb van modem. Maar next mini voorrang geven op de rest van de aparaten. En inloggen op modem dan naar firewall instellingen controleren en op flood detectie uitschakelen

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo. Allereerst bedankt voor de reactie. De Next mini had ik al via de kabel aangesloten en ik kwam bij de firewall instellingen van het modem (connectbox) de volgende instellingen tegen: IP flood detectie en ICPM flood detectie, deze heb ik beide uitgezet. Voldoende zo? 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @BertAlert, goed dat je het hier aankaart! Wat vreemd dat dit alleen bij ESPN en Viaplay niet goed loopt. We kunnen altijd de boel even onder de loep nemen. Wil je een foto delen van jouw hoofdaansluiting? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoe staan de beeldinstellingen van je tv ? is het bij alle snelle beelden ?

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

20220819_174638.jpg

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo. Bij deze de instellingen: 

Helderheid 35

Contrast 90

Gamma 0

Zwartniveau 5

Motionflow heb ik op max gezet, dit zou dit probleem ook moeten verbeteren maar ik zie weinig verschil. 

Het USPN uhd kanaal echter wel perfect beeld. Er zit ongetwijfeld ook een stukje beleving in van mijn kant maar deze zgn "lijnbibber" niet eerder gehad. 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik vermoed, dat het te maken heeft met de refresh rate van de mini.
Wellicht kan je dit aanpassen naar 1080i/p (weet niet of dit mogelijk is in de setup van de mini, maar de next heeft dit wel)
Upscaling laat je dan door je tv doen, echter is het mogelijk dat je vloeiender beeld krijgt.
een kwestie dus van uitproberen evt. icm de beelverbeteraars van je tv.
Misschien motionflow juist geheel uit zetten icm 1080i/p op de mini.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Motionflow heb ik op max gezet, dit zou dit probleem ook moeten verbeteren maar ik zie weinig verschil.

 

 

al die beeldverbeteraar opties heb ik uit staan doen vaak mee kwaad dan goed 

 

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo. De hdmi resolutie op de Next mini heb ik op 1080i gezet. Scherp beeld bij de alles behalve espn, daar wordt regelmatig het beeld even korrelig, wazig met vertraging, alsof de verbinding even minder lijkt, geen idee. Ben een groot voetbalfan dus mij valt dit heel erg op. Lijkt overigens dat voetbal op Viaplay hier nauwelijks last van heeft. 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Heb je dit ook als je bv een voetbalwedstrijd terug kijkt?

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Wellicht een optie om de desbetreffende hdmi poort op je tv te resetten naar de standaard instellingen en van daaruit eens kijken of je met de automatische beeld instelling van de Next mini een vloeiend beeld krijgt.
Andere optie is om een andere hdmi poort van je tv te proberen.

je kan ook een check uitvoerenb door  RTL Z te bekijken en dan met name op het schuiven van de meldingen onder in het beeld, dit moet ook vloeiend gaan.


btw is heb gisteren de Next mini binnen gekregen als vervanging voor mijn 2e Next.
Aangesloten, Next mini op automatisch, daarna een mooi strak beeld met mijn Samsung 4K tv op de slaapkamer, identiek aan het beeld van de Next, maar dan gewoon draadloos via internet.



BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddels al veel uitgeprobeerd, heb de indruk dat met de aangepaste resolutie (1080i) en wat geschuif met de motionflow het probleem is opgelost, in ieder geval tijdens het voetbal andere zenders dan espn. Bedankt voor alle tips!! 

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Helaas, ondanks alle aanpassingen vandaag naar Utrecht -Ajax gekeken op espn 2, beeld gaat constant van prima naar korrelig, met daarbij de eerder gemelde vertraging, echt heel vervelend om naar te kijken, gaat tenkoste van het kijkplezier. Andere hdmi kabel of andere hdmi poort maakt allemaal geen verschil. Op viaplay heb ik probleem niet, ook voetbal uitgezonden door andere zenders dan espn geen problemen. Next mini al paar keer gereset, ook geen verbetering. 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Misschien is het een optie om te vragen de mini om te ruilen voor een ander exemplaar.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het ging even heel redelijk, @BertAlert, maar nu toch opnieuw problemen. Ik begrijp dat het met Viaplay wel echt is opgelost en dat het nu alleen ESPN 2 is die er nog moeite mee heeft? 

Zoals @charleyr al aangeeft, kunnen we eens proberen om de Next Mini om te wisselen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het een wat minimale reden vindt voor een omwisseling van de box, vooral omdat letterlijk alles verder werkt. Als je er echt zoveel last van ervaart, moeten we het misschien toch gewoon proberen. 

Hoe denk je hier zelf over? 🙂

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Marije.

Graag zou ik deze mogelijkheid willen proberen als dat zou kunnen. Ben het met je eens dat het heel raar is dat de rest wel naar tevredenheid werkt maar mogelijk dat het toch aan de Next mini ligt dus ik hou me aanbevolen. 

 

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Laten we het maar een kans geven dan, @BertAlert ;-). Ik heb nu een nieuwe Next Mini voor je besteld. Je krijgt zo snel mogelijk per mail bericht dat deze je kant op komt. Je krijgt ook een Track & Trace code om het pakketje te volgen. 

 

De Next Mini die je nu hebt moet straks terug naar ons. Hiervoor krijg je instructies voor het retour per mail opgestuurd :-). 

 

Ik ben heel erg benieuwd hoe het straks met een nieuw exemplaar gaat. Laat je hier van je horen of het met een nieuwe is opgelost? 

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Alvast bedankt voor de geboden mogelijkheid, super en ik laat zeker horen hoe het vervolg is!!

BertAlert
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Update: heb de nieuwe Next mini vrijdag ontvangen en meteen aangesloten, het hele weekend met een kritisch oog naar de beelden gekeken en ik moet zeggen dat ik het gemelde fenomeen, de haperende beelden bij het voetbal eigenlijk niet meer gezien heb. Zowel bij Viaplay, de publieke zenders als bij Espn zijn de beelden vloeiend, heel erg fijn. Dus ik zou graag deze Next mini behouden en dan uiteraard de vorige retourneren, kan ik daarvoor de originele doos gebruiken? Daar zit nl een retourlabel bij. En moet ik de oude Next mini nog resetten want daar staan de door mij gebruikte apps op met inlogcodes of is dat niet nodig? 

Ik hoor het graag, alvast erg bedankt voor de vlotte service, blij mee!!

 

Groeten, Bert. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic