wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

ESPN UHD (425) op Next Mini switcht tussen HDR en SDR

Ik heb op de slaapkamer een Next mini bedraad op het internet aangesloten met de bijgeleverde stroomadapter en USB kabel op een LG G1 oled televisie, met de bijgeleverde HDMI kabel.

 

Ik heb op kanaal 425 dat HDR HLG steeds wegvalt op dit kanaal en dan krijg ik een flets kleurloos beeld.

Het maakt niet uit hoe ik de instellingen verander van de Next mini, dit probleem blijft.

Kijk ik echter op de Next mini een HDR HLG filmpje op Youtube, dan speelt dit probleem niet en hou ik keurig het HDR beeld. Dit geldt overigens ook voor HDR10 ( Netflix etc)

 

Het moet dus volgens mij liggen aan  het IPTV signaal van ESPN UHD, kanaal 425 of er is nog iets anders niet goed op het Next platform.

 

Ik hoop dat dit opgelost wordt.  Ik weet niet meer wat ik moet doen. 

89 Reacties 89
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi waarom ik het niet direct in de Mini zoek is het punt dat er met het terugkijken geen problemen zijn, en testen met youtube laat zien dat de Mini beter scoort dan de Next op HDR gebied.

 

De wisselwerking tussen de TV en de Mini blijft gelijk. Dat maakt in mijn ogen verschil tussen terugkijken en lineair kijken. Wat blijft er dan over de aanvoer vanuit ESPN dat lijkt bij klanten met een CI module niet tot problemen te leiden.

 

Klanten met de 'grote' Next lijken weer andere problemen te hebben met ESPN.

 

 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Beste Rowi, wellicht ben ik niet technisch genoeg onderlegd, maar als de Next mini met Youtube HDR en terugkijken op ESPN UHD een constant HDR beeld geeft, en met lineair kijken op ESPN UHD niet.

Dan is het toch de Next mini die een ander signaal uitgeeft met terugkijken ten opzichte van lineair kijken van ESPN UHD?

Dan is het toch de Next mini die zwabbert in het uitgifte signaal, of denk ik nu te simpel? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is het toch de Next mini die zwabbert in het uitgifte signaal, of denk ik nu te simpel.

 

Ik houd ook van simpel denken. Het staat voor mij redelijk vast dat de Mini het beter doet dan de Next, nieuwere hardware dat kan bijna niet anders.

 

Er zit technisch een wezenlijk verschil tussen een videobestand terugkijken, want dat is wat we doen via Replay, en lineair kijken. Het is nu zaak dat Ziggo een test opstelling met de Mini maakt en zelf kijken wat er gebeurt met 425. Op papier krijgt de Mini met beide methoden het HLG signaal binnen. De TV moet daar zelf de juiste info uit filteren bij voorkeur dus het HDR stukje. Het kan heel goed iets in de Mini zijn dat sluit ik niet volledig uit, omdat ik de box niet zelf heb.

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi allemaal,

 

We hebben dit fenomeen ook kunnen reproduceren op kantoor. Bij dezen is het aangemeld bij de ontwikkelaars van de Next Mini voor verder onderzoek, we houden jullie in dit topic op de hoogte van de voortgang.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben blij dat Ziggo dit probleem serieus oppakt. 
Mag ik nieuwsgierig vragen of bij Ziggo op kantoor deze tekortkoming alleen voorkomt bij LG televisies of dat dit met meer merken televisies optreedt? 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We hebben op kantoor een Samsung tv (en @Dave! zo te zien ook), dus dit speelt niet alleen bij LG tv's.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Fijn om te horen dat het niet aan mijn televisie ligt. 
Wel vreemd dat zo’n opvallend probleem nog niet eerder door het test team is opgemerkt. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Volgens mij hebben jullie dezelfde op kantoor die ik ook heb die werd door Anne B geadviseerd @Mark 😉

 

Ik kan Zaterdag bij Vomar wel een 4K LG TV Kopen 55inch voor € 399,- maar voor investering in een nieuwe Macbook Air iets beter. En ik heb 4K en Samsung ideaal en LG heb ik wel als Monitor TV 28 inch op de slaapkamer Smart TV maar ben niet zo een fan van de WebOS. Ieder zijn eigen keuze. Android TV's heb ik nog een vraag over maar ik weet niet of jij die kan beantwoorden @Mark  Telefoons gaan met zoveel Android versies mee nu de laatste 13, heeft een Android TV dit ook.

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Sinds kort ook Ziggo in huis. Herken dit probleem ook met mijn LG tv en het ESPN kanaal. Is er al iets uit de testen van Ziggo gekomen?

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ziggo is hier mee bezig. Het probleem is erkend en het antwoord van Ziggo komt ook in dit Topic. 
Op dit moment is het probleem nog niet opgelost.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, er zijn wat aanpassingen gedaan en het lijkt er op onze Next Mini goed uit te zien. Wij zien hem niet meer switchen tussen HDR en SDR.

 

Ervaren jullie dat ook? Is dit opgelost?

WilliamSkywlkr

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hij lijkt bij mij niet meer te switchen (LG C1). Top 👍

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ook bij mij schakelt het beeld niet meer tussen SDR en HDR. Fijn dat het opgelost is.

Nu maar hopen dat ESPN snel dit kanaal opwaardeert van 1080p/HDR naar 2160p/HDR.

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Bij mij ziet het beeld er niet uit nog steeds op kanaal 425.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, maar dat zal ongetwijfeld een iets betere kijkbeleving geven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@EagleForce  schreef:

Bij mij ziet het beeld er niet uit nog steeds op kanaal 425.


Kan u dat iets beter beschrijven hier kunnen we alle kanten mee op.

Gaat dit om de kleuren zoals benoemd in dit topic?

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Zal een foto uploaden
Kanaal 425 Ziggo.jpg

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is niet fijn. Wordt de bijgeleverde HDMI kabel gebruikt? Zit de Mini als het daarom gaat direct aangesloten aan de TV?

 

Het lijkt op het probleem in dit topic

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat een vreemde kleuren. Is dat met de Next mini, EagleForce?

EagleForce

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Zeker niet fijn. Heb geen mini volgens mij. Recent (min of meer verplicht door bandreedte) met verhuizing overgestapt naar Ziggo. Heb 2 Next boxen. Er zit nog een Marantz AVR tussen, en ja, wel de kabel uit de doos gebruikt. Op mijn oude adres, via KPN, sorry, dezelfde setup qua apparaten, alleen de Next Ziggo was dan uiteraard een box van iTV (2952). Daar werkte de combo prima.

Uitgelicht topic