Damandan

Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes

Duitse zenders WDR, RTL en SAT.1 vallen een aantal keren per week uit en tonen alleen zwart beeld

Sinds een aantal weken gebeurd het geregeld dat een aantal Duitse zenders uitvallen en alleen zwart beeld tonen. Dit gebeurd ineens en vindt gelijktijdig plaats op de Ziggo Next, een TV met CI+ alsmede in de Ziggo Go app. Na een aantal minuten herstelt dit probleem zich vanzelf en werkt alles weer naar behoren. De programma's die ten tijde van de storing opgenomen worden zijn nadien ook niet terug te kijken. Concreet voorbeeld: WDR, vanmiddag rond 14:45. (Het exacte tijdstip weet ik niet) Het uitgezonden programma, Jet zo Laache, is ook niet terug te kijken als opname, waarschijnlijk door de tussentijdse storing.

 

Ik heb hier zelf weinig moeite mee, daar ik de genoemde zenders niet kijk, maar mijn ouders klagen wel steen en been en komen bij de helpdesk via de chat niet verder. Daar verwijzen ze hun naar de community wat voor mensen op leeftijd niet bepaald een eenvoudige klus is.

 

Hopelijk kunnen we hier gezamenlijk achterhalen wat er mis gaat zodat dit probleem opgelost raakt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Dit topic is een beetje tussen wal en schip belandt. Sorry!

22 februari hebben we reactie op de mail van Jacob ontvangen dat er een kapotte ontvanger was, wat deze storingen veroorzaakte maar dat dit toen opgelost is. Dit zou dus sinds de 22e al niet meer voor moeten komen. 

Hebben jullie andere ervaringen, of gaat het bij jullie nu ook goed? 🙂 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Jpu

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Idem probleem. 

20 februari 3 maal zwart beeld gehad

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Damandan bedankt voor het melden. We zetten dit door, we zien inderdaad meer voorbeelden.

Wordt vervolgt! 

Damandan
Topicstarter
Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes

En? We zijn bijna een week verder. Is er al iets nieuws te melden?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik heb dat probleem ook.

Momenteel was het even rustig volgens mij, want ik wordt gelijk door mijn vrouw aan de oren getrokken als daar het beeld weer uit valt. 🙂

 

Dus ben ook wel benieuwd of er iets nieuws te melden is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Dit topic is een beetje tussen wal en schip belandt. Sorry!

22 februari hebben we reactie op de mail van Jacob ontvangen dat er een kapotte ontvanger was, wat deze storingen veroorzaakte maar dat dit toen opgelost is. Dit zou dus sinds de 22e al niet meer voor moeten komen. 

Hebben jullie andere ervaringen, of gaat het bij jullie nu ook goed? 🙂 

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik zal nog eens aan mijn vrouw vragen want die kijkt elke dag, maar is momenteel niet thuis.

Damandan
Topicstarter
Level 10
  • 418Posts
  • 1Oplossingen
  • 220Likes

Hier loopt ook al een ander topic over, dus deze kan daarmee gesloten worden.

Marianne7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb al enige weken veel last van storingen (blokjes, wegvallen geluid en stilstaand beeld) bij WDR. E.e.a. zou opgelost zijn, maar hier toch niet.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ai, dat is knap lastig @Marianne7! Merk je dat alleen op WDR of ook op andere kanalen? En klopt het dat je dit merkt wanneer je kijkt met een CI+ module, of kijk je op een andere manier?

Marianne7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idd. Meestal WDR. En ik kijk met C1+ modele.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Marianne7 dankje voor de toelichting en sorry dat we nu pas aan je reactie toekomen. 

Speelt dit nog? Zou je eens willen kijken waar je middels deze tips op uitkomt aub? Helpt het als je de de smartcard met module in een ander toestel test? En ervaar je dit ook op andere apparaten, dus via Ziggo Go? 

Uitgelicht topic