Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
mannie
Level 2

Drops in audio bij Discovery kanaal 17

Gisteren al geconstateerd rond lunchtijd. Vanmorgen ook weer. tijdens de live uitzendingen zijn er meerdere korte of langere momenten uitval in het geluid. (zie ook een vorig topic).

Vanmorgen heb ik dit opgenomen, maar in de opname is er geen uitval. Wat an sich al vreemd is.

Ik heb een horizon next gekoppeld aan een sony bravia tv en sonos soundbox.

Bij andere zenders is er geen enkel probleem.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Marco
Community Moderator

Het probleem is inmiddels in onderzoek bij de leverancier. Het probleem speelt alleen bij het Dolby geluid. Als je dit aanpast naar stereo, dan zou je het probleem niet meer mogen ervaren.

Als er updates zijn, dan laten we dit uiteraard direct weten.

0 Kudos
42 Reacties 42
jenson
Level 12

"Discovery heeft al maanden problemen met Dolby geluid"

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/

"

...

Er zijn topics te vinden op de Ziggo community op de kpn community en het forum van Zeelandnet.

Zelfs bij buitenlandse providers wordt dit gemeld. Zie hier onderaan deze pagina op het Sky forum.

"

...

Karel.
Level 17

Wat je kan proberen is de geluidsinstelling in de Next (mini) op “audio gesynchroniseerd” zetten. 

zie https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-harder-van-de-zenders-13-t-m-16/m-p/1443241#M186843

Overigens is een Horizon een oude stroomvretende MediaboxXL. De Next en Next mini zijn vele malen zuiniger energie verbruik.

0 Kudos
Marinus
Level 16

Dit probleem doet zich al vele maanden af en toe voor.

Bij mij met een LG C1 TV en CI+ module.

Bij het ene programma is het erger dan bij het andere. Soms zelfs tijdens de reclame.

Het probleem is een tijd weggeweest, maar is sinds enige tijd weer terug.

Ik vrees dat iemand bij Ziggo (niet niet is ingelicht over dit probleem, verloop is groot?) weer eens wat settings heeft "goed" gezet, maar dit levert bij dit kanaal just problemen op.

0 Kudos
mannie
Level 2
Topicstarter

Horizon is inderdaad de oude. Ik heb al een aantal jaren een mediabox next.

mannie
Level 2
Topicstarter

Inderdaad weer terug en nog veel erger storend dan de vorige keer.

Nu bijna iedere minuut enkele seconden uitval.

Geen pretje om nu te kijken naar discovery.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Hi @mannie

Het is zeker geen pretje wanneer je geluid hapert bij een specifieke zender. Nu zag ik dat @Karel. je al wat tips had gestuurd? Heb je al tijd gehad hier naar te kijken en dit te proberen?

0 Kudos
Marinus
Level 16

@Roland 

De tips van @Karel. werken in ieder geval niet met een CI+ module en LG TV.

Ik kan deze zaken niet instellen.

Ik denk ook dat het aan wat anders ligt...............

0 Kudos
mannie
Level 2
Topicstarter

ik heb de tips van @Karel vandaag geprobeerd. Het lijkt te werken. Maar ik wacht even af.

0 Kudos
Marinus
Level 16

19:50 uur

Weer veel audio drops, reclame was een zooitje, het programma is minder erg, maar niet goed.

Het is maanden goed gegaan, maar sinds kort weer slecht.

20:44   Niet om aan te horen!

@Ziggo doe hier iets aan.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Marinus of dat wel of niet kan is altijd nog de vraag 😉 Ik ben in ieder geval niet bekend met de instellingen en maak er melding van bij mijn collega's aangezien er geen openstaand issue bekend is. 

Zo te zien heb je ook een Mediabox Next, ervaar je hier ook hetzelfde probleem op? Of is het echt alleen op de TV met CI+? 

@mannie hoe is het de afgelopen dagen bij jou gegaan? 

0 Kudos
franske1958
Level 8

Ik kijk best wel veel naar Discovery kanaal 17 maar ik ervaar hier in Midden Brabant geen problemen met het audio.  Ik heb ooit van Ziggo wel een CI-Module gekregen maar die ligt ergens ongebruikt ik een of andere doos op zolder denk ik. Ik gebruik een Humax 5300 om te TV kijken met een 32lm6300  TV van LG welke bewust niet is verbonden met internet. Wordt alleen gebruikt als monitor voor die Humax.  Veel te ingewikkeld dat smart gedoe.

0 Kudos
Marinus
Level 16

@Jos 

Het kan zijn dat er NU geen openstaand issue is, maar enige tijd geleden (vele maanden) ervoer ik en anderen hetzelfde issue. (Zoek maar eens op de community.)

Dit leek afgelopen maanden opgelost, maar is nu weer terug.

Ik kijk TV op de CI+ module en niet via de next. Andere kanalen hebben er geen last van. Het is dus geen probleem met de CI+ an sich.

@franske1958 

West Brabant hier.

Het probleem lijkt er niet altijd te zijn, maar in ieder gavel wel tusen 19:00 en 21:00 uur. De tijd dat Discocery aanstaat, terwijk ik wat anders aanhet doen ben. Hakkelend geluid valt dan juist op. Het grappige is dat het juist tijdens programma onderbrekingen (revlame en spotjes over hoe geweldig Discovery wel niet is) het ergst is. Sommige programma's lijken er ook meer last van te hebben dan andere.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Helder, we laten deze onderzoeken. Als er meer meer klanten last van hebben, laat dan wat van je horen. 

tregbe
Level 8

Vorige week hetzelfde probleem, echter alleen in de ochtend. Sinds maandag is het weer gewoon.  Soms treedt het ook op bij CI.

0 Kudos
Marinus
Level 16

Hedenavond geen last gehad van drop-outs in het audio signaal op kanaal 17.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen allemaal 🙂

De laatste meldingen waren vooralsnog allemaal positief waardoor het lijkt alsof het probleem is verholpen.

Klopt het dat jullie de audio drops niet meer hebben waargenomen? 

0 Kudos
Marinus
Level 16

@Jamyla 

Gisteren geen klachten.

Ik kijk het vandaag nog even aan.

0 Kudos
Marinus
Level 16

@Jamyla 

En daar gaan we weer……..

Na een week geen problemen nu ineens weer drops in het geluid.

0 Kudos
Hobbit
Level 2

Ik dacht soms even dat het was opgelost maar helaas.

Het is bij verschillend programma's wat het geluids uitval is. 

Bij wheeler Dealers is het vaker dan andere.

Overdag heb ik het idee dat het ook minder is.

Ik kijk via een CI+ module 

Ik heb ook het idee dat het bij de ene tv meer geluids uitval is dan de andere.

De vorige tv die ik beneden had hangen had er minder last van.

Kijk ik Discovery via de ziggo go app dan is er eigenlijk niets aan de hand.

Word toch een keer tijd dat Ziggo er us een keer wat aan gaat doen, in iedergeval Discovery aanmanen hier wat aan te doen.

0 Kudos