Gisteren al geconstateerd rond lunchtijd. Vanmorgen ook weer. tijdens de live uitzendingen zijn er meerdere korte of langere momenten uitval in het geluid. (zie ook een vorig topic).
Vanmorgen heb ik dit opgenomen, maar in de opname is er geen uitval. Wat an sich al vreemd is.
Ik heb een horizon next gekoppeld aan een sony bravia tv en sonos soundbox.
Bij andere zenders is er geen enkel probleem.
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesHet probleem is inmiddels in onderzoek bij de leverancier. Het probleem speelt alleen bij het Dolby geluid. Als je dit aanpast naar stereo, dan zou je het probleem niet meer mogen ervaren.
Als er updates zijn, dan laten we dit uiteraard direct weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Jos.
Wanneer komt er nu is duidelijkheid mer betrekking dat geluid bij Discovery.
En wanneer word het een keer opgelost.
Ik kijk redelijk vaak (bijna dagelijks) maar op deze manier word het alleen maar een ergernis om Discovery te kijken.
@Er is helemaal niets opgelos
Het is sinds vanavond meer dan anders.
Vreemd dat ik dit alleen bij Discovery heb en bij geen 1 andere zender
Het probleem is inmiddels in onderzoek bij de leverancier. Het probleem speelt alleen bij het Dolby geluid. Als je dit aanpast naar stereo, dan zou je het probleem niet meer mogen ervaren.
Als er updates zijn, dan laten we dit uiteraard direct weten.
Best wel 'grappig' dat ik het nu ook sinds vanochtend ervaar.
11.23u de eerste drop.
Met een CI+ module en LG TV heb ik helemaal geen Dolby. Ik kan dit dus ook niet uitzetten!
De audio drops zijn lang wegeweest, maar dinsdag waren ze weer terug. Gisteren geen kanaal 17 gekeken.
Het lijkt erop dat iemand in de keten van content provider t/m Ziggo regelmatig zit te kl*ten met de instellingen. Zal wel weer en "nieuwe" medewerker zijn die niet heeft gelezen dat hij/zij van bepaalde instellingen af moet blijven.
En dan beginnen we weer van voor af aan met de ellende.
Het geluid is nu weer goed.
Maar net viel het beeld tot 2x toe gewoon weg. Op zwart dus.
Te weinig bandbreedte?
Inmiddels ervaar ik bijna geen drops meer in geluid. Wel vaker fracties van en soms seconden blokjes in beeld en inderdaad ook zwart scherm. Niet alleen bij kanaal 17 maar ook kanaal 22 en 54 hebben daar last van.
@Marinus schreef:Met een CI+ module en LG TV heb ik helemaal geen Dolby. Ik kan dit dus ook niet uitzetten!
Het gekke is... de receiver staat hier keurig op Dolby, maar ik merk dat het center-kanaal ook hoorbaar is via de fronts. Zelfs mijn vriendin valt het op. Andere zenders is het keurig gescheiden.
Artefacten (groene blokjes) op kanaal 22 kan ik bevestigen.
We hadden een paar dagen zonder geluidsproblemen, maar vandaag begint het weer. (19:30-20:00 uur)
Het is niet veel, maar juist dan zeer storend.
Wat ik erg vreemd vind is dat het programma wat je kijkt er is geen probleem en bij een ander programma zijn er weer wel geluids onderbrekingen
Het kan ook aan het moment van de dag liggen.
Ja dat idee heb ik ook. Ik kijk nu Salvage Hunters en daar is het geluid op het moment goed.
Maar dat heb ik soms vaker.
Kijk ik bijvoorbeeld Wheeler Dealers gaat het even goed en ineens valt het geluid even weg.
Er is geen pijl op te trekken wanneer wel of niet.
Met dat ik dit schrijf komt er reclame en daar is het weer, weg vallend geluid.
Ben benieuwd of het zich doorzet naar Salvage hunters
Grappig dat het problem zich juist tijdens de reclame voordoet. Kan ik bevestigen, alleen niet nu. Ik kijk even niet.
Dan zit het niet in het bronmateriaal, maar verderop in de keten.
17.50 uur
Stotteren dat het een lieve lust is.
Er is ook een flinke geluidsdistortie net de ssssssssssssssss.
Het was dus even goed, en zoals ik schreef tijdens de reclame begon het.
Ik heb Discovery na 10 minuten maar uitgezet want het geluid bleef weg vallen.
Ik heb niet het idee dat oplossen van dit probleem ook maar enige prioriteit heeft bij Ziggo.
Hi @Marinus, het onderzoek loopt zeker nog. We checken geregeld de status. Als ik nieuws heb zal ik het hier met jullie delen.
Ik denk dat er bij de moderatoren voldoende aan ons gedacht wordt.
M.b.t. verderop in de organisatie ben ik daar niet zo zeker van.
Er waren ooit problemen, daarna maanden niet en u ineens weer wel?
Dan is er ergens iets verandert in de keten.
Ook hier hetzelfde probleem, alleen op discovery channel. Geluid aangepast van dolby naar stereo en zonder resultaat.
Zie dat dit al enig tijd loopt, kan prio niet verhoogd of op zijn minst aangegeven worden?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.