Juinji
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

DHCP server timelease verlengen

Ik moet nu thuiswerken en elk uur valt mijn computerverbinding uit, de collega van de helpdesk zei dat het aan de DHCP server timelease ligt, die maar een uur tijd geeft en dat die verlengd zou moeten worden, hoe doe ik dat

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes

Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes

Welk modem heeft u?

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De allernieuwste, ik den connectbox giga

 

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes

Log in op uw modem, ga naar geavanceerde instellingen, DHCP en wijzig 3600 in 86400 (24 u) en sla de instellingen op.

 

Bekijk in context

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Sorry, maar hoe kom ik bij mijn modem, leek op cmp gebied hier

 

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Een lease van een uur hoeft geen problemen op te leveren.
Snap dat advies van de Helpdesk dan ook niet zo.

De allernieuwste, ik denk connectbox giga

En wat weet je zeker?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box-giga

 

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Al gevonden

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Wat?

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes
hanh wrote:

Een lease van een uur hoeft geen problemen op te leveren.
Snap dat advies van de Helpdesk dan ook niet zo.

Je hebt helemaal gelijk, bij mij staat die al jaar en dag op de standaardtijd van 3600 seconden en mijn internet valt echt niet ieder uur uit. Maat ik heb toch maar even de vraag, hoe verander je de leasetijd, beantwoord.

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hartelijk dank Jan F.

 

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Jan F, dit heeft te maken met mijn werkverbinding. De verbinding viel echt na een uur werken weg en moest elke keer opnieuw opstarten en verbinding maken.

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes

@Juinji Uitproberen of het helpt kan geen kwaad en ik hoor graag het resultaat.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

@Jan F.

Uitproberen of het helpt kan geen kwaad.

Nee zeker niet. Altijd ff proberen bij een raar probleem.
Ik vind standaard 1 uur lease wat opmerkelijk, zonder dat het m.i kwaad kan. Bij mij ook niet.
Zou zelf voor iets anders hebben gekozen. Kwestie van smaak? Vermoed dat nooit iemand daar echt over heeft nagedacht. Als dat wel zo is, dan hoor ik graag de overwegingen.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47674Posts
  • 2890Oplossingen
  • 10509Likes

Een korte leasetijd is geschikt voor bij voorbeeld een internet café waar je in kunt loggen, de gegeven leasetijd blijft gereserveerd voor die tijd.

Het IP adres wordt sneller vrijgegeven als er geen reactie meer komt van het apparaat.

Maar er schijnen situaties te zijn waar de er geen nieuwe lease wordt uitgedeeld.
Waarom, geen idee, ik lees het vaker, ik heb nog geen overeenkomst kunnen ontdekken.

b.v.: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/lease-tijd-veranderen-50231

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen Jan F. Het probleem is met uw hulp opgelost. Mijn verbinding wordt niet meer verbroken. Dank u wel

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16593Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2871Likes
Juinji wrote:

Goedemorgen Jan F. Het probleem is met uw hulp opgelost. Mijn verbinding wordt niet meer verbroken. Dank u wel

Bedankt voor de terugkoppeling.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes

Wat zou voor de oplossing een verklaring kunnen zijn?

Hier zonder problemen een Connectbox Giga met een DHCPv4 lease time van 3600.
Zou er iets aan de hand zijn met de gebruikte PC of Laptop resp de vermoedelijk gebruikte VPN software voor de verbinding met de werkgever?
Zijn er wellicht te weinig adressen in de DHCP pool van de Connectbox?

Nog geen idee eigenlijk.

Juinji
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hahn, het lag aan de verbinding met mijn werk via een telestick, maar het opgelost.