1
Vraag
2
Reacties
Kleinerooie

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

CI+ module teruggestuurd maar Ziggo beweert deze niet te hebben ontvangen.

Ik had problemen met mijn tv en oudere ci module. Na contact Ziggo wilde ze mij een nieuwe CI module verhuren. Dit wilde ik niet maar had geen andere keuze. Na 1 dag werkte mijn tv weer met oude kaart en wilde ik de nieuwe module cancelen. Dat lukte niet meer en het pakket diende ik te weigeren bij de deur. Dit lukte niet omdat het in de bus is gedeponeerd.  en na weer contact te hebben opgenomen moest ik het retour sturen.

Dat heb ik direct gedaan maar nu beweerd ziggo dat ze het product niet hebben teruggehad en ik heb de track and trace code niet meer. Nu blijven ze €2,00 incasseren terwijl ik het product niet heb. 
Vroeger moesten kaarten geactiveerd worden maar nu niet meer begrijp ik? 
Heb inmiddels de CI module geannuleerd maar zal de kosten hiervan moeten gaan betalen. 
Hoe kan het zijn dat de klant alles moet bewijzen en Ziggo maar volhoud dat ze hier niet verantwoordelijk voor zijn. Wie zegt mij dat jullie administratie niet op orde is?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

We gaan het samen oplossen @Kleinerooie. Aan jouw inzet ligt het niet, je hebt er voldoende tijd in gestoken. Ik heb de CI+ module per vandaag opgezegd, je hebt de tenslotte al niet meer in huis. Zodra de CI+ module in ons systeem aangemeld wordt als retour, ga ik ervoor zorgen dat deze ook weer afgemeld wordt. Daarmee is het probleem opgelost. 

 

Ik hoop dat ik je zo gerustgesteld heb. 

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Kleinerooie , dat antwoord is gelukkig eenvoudig 🙂 

De Extra CI+ module is opgezegd met ingang van 11 oktober. Omdat Jos de opzegdatum niet meer kon aanpassen, heeft hij de periode van 19 juni tot11 oktober handmatig voor je vergoed. Daar heb je al een bevestiging van ontvangen.

Toen Jos de financiële correctie verwerkte, was deze factuur net al aangemaakt. Dat is de reden waarom je de Extra CI+ module hierop ziet staan. Op de volgende factuur zal de handmatige correctie van Jos te zien zijn van 19 juni tot 11 oktober en een automatische correctie van 11 oktober t/m 30 november. En uiteraard, zal de Extra CI+ module hier niet meer opstaan 🙂 

Bekijk in context

34 Reacties 34
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Kleinerooie 

je zegt de module terug gestuurd te hebben. Heb je dan ook het verzendbewijs nog? Die moet je altijd lang bewaren, totdat men aangeeft dat het item bij Ziggo is ontvangen. Met dat verzendbewijs sta je dus sterk.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Kleinerooie ik snap het dilemma. Sorry voor dit gedoe. 

Overigens, ik geloof je graag hoor. Dat is nooit het punt. Maar we hebben nu eenmaal met spelregels te maken, waarbij we op onze systemen moeten vertrouwen welke aangeven welke apparatuur wel, of niet, retour is.

Daarom is er inderdaad altijd het verzoek een verzendbewijs zo lang mogelijk te bewaren. Die krijg je direct bij afgifte van een apparaat. Heb je deze nog? 

Kleinerooie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nee helaas niet. Ik twijfel zelfs of ik hem wel gehad heb. Heb het pakket retour afzender gestuurd. Hebben jullie iets aan de track & trace van het pakket bij aflevering? Die heb ik nog wel

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Met de track en trace code kun je natuurlijk ook bewijzen dat het pakket is verzonden. Morgen zal er waarschijnlijk wel een moderator reageren met nog wat wat vragen. Houd moed!

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

@Willem-A1 

 

Ik heb de indruk dat hij de track&trace code van de ontvangen ci module nog heeft. Niet van de geretourneerde zending.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Jesco 

zo had ik het even niet opgevat. Hopelijk is dat niet het geval, want dan komt @Kleinerooie daar natuurlijk niet mee verder. Dank voor je reactie en hopelijk word het goed opgelost. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Als je weet op welke dag je hem verstuurd hebt, kun je teruggaan naar het PostNL punt waar je hem hebt verstuurd en daar vragen of ze het verzendlabel opnieuw willen printen. Zij hebben dan alleen de postcode en huisnummer nodig waar je het heen hebt gestuurd zodat ze de verzending kunnen terug halen uit het systeem. Het wordt alleen wat lastig als er precies op die dag meer mensen zijn geweest die bij dat PostNL punt wat terug hebben gestuurd naar Ziggo, want dan komen er meer verzendingen naar boven op die dag met deze postcode en huisnummer. Als het PostNL punt niet wil meewerken hieraan, dan kun je het ook nog via de klantenservice van PostNL proberen, zij kunnen dit ook nakijken als je aangeeft bij welk PostNL punt je ben geweest en de andere gegevens hebt voor ze (de datum van verzenden, postcode & huisnummer, waar het pakket is heen gegaan), succes

Kleinerooie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dank je wel voor je antwoord, ik ga dit proberen voor elkaar te krijgen. Hopelijk tref ik een vriendelijke medewerker.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Kleinerooie Is het nog gelukt om via Post NL het retourbewijs/ afgiftebewijs op te vragen?

Kleinerooie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Nee, de datum was 19 juni en dat lag te ver terug begreep ik van de medewerker 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Kleinerooie! Hopelijk heb je een goed weekend gehad 🙂 Jammer dat de poging om het verzendbewijs opnieuw op te vragen bij het PostNL afleverpunt is mislukt. Ik zie dat @DON PAPA aangeeft dat je mogelijkerwijs via de klantenservice van PostNL ook nog het verzendbewijs kunt achterhalen. Ik wil je vriendelijk verzoeken het daar dan nog eens te proberen. Wie weet... Houd je ons op de hoogte van dat contact?

Kleinerooie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Goedemorgen, na een half uur in de wacht te hebben gehangen iemand van PostNL aan de lijn gekregen. Helaas in het systeem is niks te vinden over de zending omdat juni te ver terug is. 
Loop weer op dood spoor dus.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

En nu @Erik S ? @Kleinerooie gewoon maar geloven op zijn/haar woord, en het daarbij laten? Het gaat tenslotte maar om een CI module. Dit is mijn gedachte natuurlijk, en misschien denk ik te makkelijk. Maar ik hoop...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Kleinerooie Schreef: Helaas in het systeem is niks te vinden over de zending omdat juni te ver terug is. Loop weer op dood spoor dus.

 

vreemd dat PostNL dit als argument geeft, als ik in mijn PostNL app kijk dan zie ik verzendingen van eind april terug die ik toen verstuurd heb (zie screenshot) deze informatie komt ook gewoon uit het PostNL systeem. Heb net zelfs even de PostNL app verwijderd van mijn telefoon en er opnieuw opgezet, en weer haalt hij deze informatie op van het PostNL systeem. Dus het is echt onzin als PostNL zegt deze informatie uit juni niet meer te hebben in het systeem.

 

Screenshot_20210928-103405_PostNL.jpg

Kleinerooie
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik ook de PostNL app. Echter bij ontvangen staat de zending er wel in maar bij versturen niet. Zou het kunnen omdat het een antwoord nummer is van Ziggo en ik ook geen verzendkosten heb hoeven betalen hiervoor? Heb het retour afzender gestuurd. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ik denk eerder dat PostNL wel aanvoelt dat als je eind september informatie komt opvragen over een verzending van juni, dat daar wat mis is gegaan, en zij veel te bang zijn voor een schadeclaim omdat het pakketje nooit is aangekomen bij de ontvanger (wat je dan kan aantonen als je de track&trace code hebt). Hopelijk zal Ziggo een beetje coulant voor je zijn, succes 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

We gaan het samen oplossen @Kleinerooie. Aan jouw inzet ligt het niet, je hebt er voldoende tijd in gestoken. Ik heb de CI+ module per vandaag opgezegd, je hebt de tenslotte al niet meer in huis. Zodra de CI+ module in ons systeem aangemeld wordt als retour, ga ik ervoor zorgen dat deze ook weer afgemeld wordt. Daarmee is het probleem opgelost. 

 

Ik hoop dat ik je zo gerustgesteld heb. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Mooi opgelost @Lotte ik zou er als klant zeer blij mee zijn als mij hetzelfde was overkomen 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic