Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Marco1861
Level 3

CI+ module: gecodeerd signaal (zónder E-nummer)

Goedemorgen,

Sinds zaterdag jl. werkt de smartcard (CI+ module) niet meer op de tv (Samsung UE32EH5000) in mijn slaapkamer. NPO1/2/3 werken wel, de commerciële zenders geven 'gecodeerd signaal'.

Als ik het zenderaanbod wil ophalen via 'Mijn Ziggo' dan krijg ik de melding 'Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen'.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.

Hoi Marco,

Het resetten van de smartcard gaat niet werken, aangezien de CI+ module geen goed contact heeft met de tv, vandaar de melding. De smartcard heeft daardoor al helemaal geen contact met de tv.

Heb je de tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen, terwijl de module eruit was? Dus de zenders opzoeken moet ook zonder de module in de TV.

Heb je nog een 2e tv? Zo ja, hoe werkt de module daarin? Krijg je dan dezelfde melding?

 

Voor het stappenplan voor Gecodeerd signaal vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen#/

Groet,
Evert

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert
Level 18
T.E.A.M.

Hoi Marco,

Het resetten van de smartcard gaat niet werken, aangezien de CI+ module geen goed contact heeft met de tv, vandaar de melding. De smartcard heeft daardoor al helemaal geen contact met de tv.

Heb je de tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen, terwijl de module eruit was? Dus de zenders opzoeken moet ook zonder de module in de TV.

Heb je nog een 2e tv? Zo ja, hoe werkt de module daarin? Krijg je dan dezelfde melding?

 

Voor het stappenplan voor Gecodeerd signaal vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen#/

Groet,
Evert

Marco1861
Level 3
Topicstarter
Hoi Evert,

De tv ook op fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld zonder CI-module, mocht helaas niet baten.

De tv in woonkamer heeft een CI maar hierbij zijn alle kabels dusdanig weggewerkt dat 'even' testen niet gaat (geen coax naar de tv).

Ik heb gelukkig nog een andere tv, deze test ik later vandaag.

Bedankt voor je uitleg!

Groet, Marco
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Top! Ik hoor wel wat daaruit komt! Die test geeft aan of er iets met de module is of met de tv.

Blaas straks ook even de connectors een beetje schoon, voor de zekerheid.
Marco1861
Level 3
Topicstarter
Ga ik doen!

Drukte per ongeluk op 'beantwoord'... 😉
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
No worries, gebeurt vaker 🙂 een moderator kan dit ongedaan maken ??
0 Kudos
Marco1861
Level 3
Topicstarter
Op de andere tv werkt de CI wel gewoon!

Terug in de tv op de slaapkamer: cam-fout 11. De tv van de muur gehaald en met een nieuwe coax-kabel in de woonkamer aangesloten: zelfde probleem.

Uit topic https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/ci-camfout-11-35846 nog wat informatie gehaald en getest... Helaas!

CI-module gaat retour naar Ziggo. Ik overweeg om daar een tweede Next te plaatsen. De tv waar de CI wel in werkt is helaas te groot 😞

In ieder geval bedankt voor het meedenken Evert!

Groet, Marco
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dan is er waarschijnlijk helaas wat mis met de tv CI+ slot :disappointed_relieved: In welk gebied woon je?
Voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied?
0 Kudos
Marco1861
Level 3
Topicstarter
Evert wrote:
Dan is er waarschijnlijk helaas wat mis met de tv CI+ slot :disappointed_relieved: In welk gebied woon je?
Voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied?


Voormalig UPC.

Ach, tv'tje is 7 jaar oud. Straks dus even kijken met Ziggo Go i.c.m. Chromecast 😉
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Dat werkt prachtig! En kost je minder dan een mediabox erbij huren 🙂
0 Kudos
Marco1861
Level 3
Topicstarter
Evert wrote:
Dat werkt prachtig! En kost je minder dan een mediabox erbij huren 🙂


Inderdaad, prima oplossing! ❤️
0 Kudos