1
Vraag
2
Reacties
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

CI+ module: gecodeerd signaal (zónder E-nummer)

Goedemorgen,

Sinds zaterdag jl. werkt de smartcard (CI+ module) niet meer op de tv (Samsung UE32EH5000) in mijn slaapkamer. NPO1/2/3 werken wel, de commerciële zenders geven 'gecodeerd signaal'.

Als ik het zenderaanbod wil ophalen via 'Mijn Ziggo' dan krijg ik de melding 'Resetten van Smartcard Id mislukt wegens netwerkproblemen'.

Iemand die mij hiermee verder kan helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Hoi Marco,

Het resetten van de smartcard gaat niet werken, aangezien de CI+ module geen goed contact heeft met de tv, vandaar de melding. De smartcard heeft daardoor al helemaal geen contact met de tv.

Heb je de tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen, terwijl de module eruit was? Dus de zenders opzoeken moet ook zonder de module in de TV.

Heb je nog een 2e tv? Zo ja, hoe werkt de module daarin? Krijg je dan dezelfde melding?

 

Voor het stappenplan voor Gecodeerd signaal vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen#/

Groet,
Evert

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Hoi Marco,

Het resetten van de smartcard gaat niet werken, aangezien de CI+ module geen goed contact heeft met de tv, vandaar de melding. De smartcard heeft daardoor al helemaal geen contact met de tv.

Heb je de tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen, terwijl de module eruit was? Dus de zenders opzoeken moet ook zonder de module in de TV.

Heb je nog een 2e tv? Zo ja, hoe werkt de module daarin? Krijg je dan dezelfde melding?

 

Voor het stappenplan voor Gecodeerd signaal vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/gecodeerd-signaal-oplossen#/

Groet,
Evert

Marco1861
Topicstarter
Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Hoi Evert,

De tv ook op fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld zonder CI-module, mocht helaas niet baten.

De tv in woonkamer heeft een CI maar hierbij zijn alle kabels dusdanig weggewerkt dat 'even' testen niet gaat (geen coax naar de tv).

Ik heb gelukkig nog een andere tv, deze test ik later vandaag.

Bedankt voor je uitleg!

Groet, Marco
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top! Ik hoor wel wat daaruit komt! Die test geeft aan of er iets met de module is of met de tv.

Blaas straks ook even de connectors een beetje schoon, voor de zekerheid.
Marco1861
Topicstarter
Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ga ik doen!

Drukte per ongeluk op 'beantwoord'... 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
No worries, gebeurt vaker 🙂 een moderator kan dit ongedaan maken ??
Marco1861
Topicstarter
Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Op de andere tv werkt de CI wel gewoon!

Terug in de tv op de slaapkamer: cam-fout 11. De tv van de muur gehaald en met een nieuwe coax-kabel in de woonkamer aangesloten: zelfde probleem.

Uit topic https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/ci-camfout-11-35846 nog wat informatie gehaald en getest... Helaas!

CI-module gaat retour naar Ziggo. Ik overweeg om daar een tweede Next te plaatsen. De tv waar de CI wel in werkt is helaas te groot 😞

In ieder geval bedankt voor het meedenken Evert!

Groet, Marco
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan is er waarschijnlijk helaas wat mis met de tv CI+ slot :disappointed_relieved: In welk gebied woon je?
Voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied?
Marco1861
Topicstarter
Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Evert wrote:
Dan is er waarschijnlijk helaas wat mis met de tv CI+ slot :disappointed_relieved: In welk gebied woon je?
Voormalig Ziggo gebied of voormalig UPC gebied?


Voormalig UPC.

Ach, tv'tje is 7 jaar oud. Straks dus even kijken met Ziggo Go i.c.m. Chromecast 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat werkt prachtig! En kost je minder dan een mediabox erbij huren 🙂
Marco1861
Topicstarter
Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Evert wrote:
Dat werkt prachtig! En kost je minder dan een mediabox erbij huren 🙂


Inderdaad, prima oplossing! ❤️
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic