1
Vraag
2
Reacties
Hans Bogers

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

CI+ doet het niet meer na abonnementswijziging

Ik heb een Philips TV in de keuken met Quantis CI module (in eigen beheer, 1 jaar geleden gekocht bij BBC Lisse) en een Ziggo smartcard uit een eerdere voormalige Humax box. Nu na aanpassing Ziggo abonnement naar en installatie door Ziggo monteur van Media box XL op (hoofd) TV unit afgelopen donderdag doet de CI module + smartcard van de TV (keuken) het niet meer behalve de zenders NPO 1/2/3. Gehele installatie heeft tot donderdag perfect gefunctioneerd. Ik heb het vermoeden dat de signaalherkenning is aangepast ??

 

Herkent iemand dit probleem ?? Ik heb daarbij sterk het gevoel dat Ziggo geen voorstander is van CI modules in eigen beheer en voor CI modules op je TV en er een aanvullend maand abonnement moet worden afgesloten. 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Na overleg ziggo center (ben terug gebeld) en wacht nu op een nieuwe CI module. Monteurs afspraak  gecancelled na overleg en het uitvoeren van diverse testen.  Mogelijk functioneert  de CI module niet meer.

Bekijk in context

Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Na ontvangst van CT module plus nieuwe kaart alles opgelost en zenders weer bereikbaar.

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Staat die smart card nog actief in de Mijn Ziggo omgeving? Grote kans dat door de aanpassing naar de Mediabox XL dat deze card op non actief is gezet.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Hans Bogers , ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en onze monteursafdeling. Ik ga er vanuit dat je vraag inmiddels is beantwoord. Mocht je toch nog aanvullende vragen hebben, reageer dan in dit topic 🙂 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Wat was het probleem dan ? En is het opgelost?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ben benieuwd wat een monteur ter plaatse heeft kunnen doen als het ogenschijnlijk om een administratief probleem (abonnementswijziging/terugzetting) lijkt te gaan..

Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Diverse checks uitgevoerd en smartcard refreshed. Wachten op een nieuwe CI module houder

Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb/had geen zenders uit het standaardpakket behalve dan NPO1/2/3 met huidige CI module houder wacht nu op een nieuwe houder

Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Na overleg ziggo center (ben terug gebeld) en wacht nu op een nieuwe CI module. Monteurs afspraak  gecancelled na overleg en het uitvoeren van diverse testen.  Mogelijk functioneert  de CI module niet meer.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

In het menu van de tv kun je zien of de module goed geinstalleerd wordt en ook of de smartcard goed gelezen wordt.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Als het goed is, heb je deze nieuwe CI+ module inmiddels binnen. Is deze CI+ module ook al in gebruik genomen?

We zijn benieuwd of dit het probleem heeft opgelost 🙂

Hans Bogers
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Na ontvangst van CT module plus nieuwe kaart alles opgelost en zenders weer bereikbaar.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal top, weer veel kijkplezier🍿 Bedankt voor je snelle reactie!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic