musira

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

CI+ Modules en Ziggo kaarten

Maandag 28 december mijn Mediabox Next omgeruild voor en Mini Next, gelijk aan het installeren geslagen maar de Next Mini kon geen contact naken met de nieuwe afstandsbediening, klantenservice gebeld en afspraak gemaakt voor vrijdag.

Op woensdag nog contact gehad met de telefonische monteur, maar die kon ook niet veel doen, dus voor vrijdag 2 december een monteur afspraak gemaakt.

De hele vrijdag thuis gebleven, maar om half zes s'avonds nog niemand geweest, wel een telefoonoproep gehad van Ziggo dat ze niet meer konden komen ! te druk !!.

Ondertussen zit ik met alleen drie ned. zenders en verder niets.

Nieuwe afspraak gemaakt voor 7 december, ben benieuwd.

Maar wat ik niet te weten kan komen bij Ziggo waarom ik mijn twee CI+ Modules en de daar bijhorende VIER Ziggo kaarten niet meer goed kan gebruiken, wat ik ook probeer het blijft bij de drie NPO zenders, terwijl ik een jaar geleden de CI+ Module nog gewoon gebruikt heb met alle zenders, willen ze bij Ziggo nu echt weer een nieuw CI+ module abonnementje afsluiten voor € 2,00 per maand ??

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Haj @musira! Wat een narigheid dat het op deze manier gaat 😞 morgen komt er gelukkig een monteur, daar wachten we sowieso even op! Laat je dan even weten hoe het gegaan is? 

Wat betreft je CI+ Modules en smartcards, die zie ik hier niet actief staan en ook niet dat deze actief zijn geweest. Hoelang heb je deze kaarten en modules al in gebruik? Ze staan niet actief onder je abonnement... 

Bekijk in context

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@musira Anders is dit ook nog een optie mits de standaard zenders voldoen: Digitale televisie zonder kastje | Klantenservice | Ziggo 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de smartcard weer opnieuw geactiveerd in Mijn Ziggo?

Onder Producten => Televisie - naar benden scrollen - achter je smartcard op Instellingen klikken en op Opnieuw ophalen.

 

Zie je een foutmelding op een zender waar je een abonnement op hebt? Zet je tv en/of digitale ontvanger aan en klik daarna hieronder op Opnieuw ophalen. Dit duurt maximaal een kwartier.

musira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank Bert , maar Ik zie dan alleen de Next Mini staan met een smartcard nummer , maar die werkt dus niet, wtr ze met die kaarten gedaan hebben vraag ik mij af !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Haj @musira! Wat een narigheid dat het op deze manier gaat 😞 morgen komt er gelukkig een monteur, daar wachten we sowieso even op! Laat je dan even weten hoe het gegaan is? 

Wat betreft je CI+ Modules en smartcards, die zie ik hier niet actief staan en ook niet dat deze actief zijn geweest. Hoelang heb je deze kaarten en modules al in gebruik? Ze staan niet actief onder je abonnement... 

musira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Haj Carlien,

Ik zal je zeker laten weten hoe het morgenochtend is verlopen !

Wat betreft je andere vraag, ik zit al zo'n ± achttien jaar bij Ziggo en de modules plus kaarten heb ik in de afgelopen jaren gekocht via Ziggo. Bijgaand een foto van het spul. 

 

De nummers van de modules van @Smit, zijn ** Moderator edit: Serienummers verwijderd ivm privacy **

Zoals je zult begrijpen voel ik er niet veel voor om weer een CI+Module te gaan huren voor € 2,00 per maand, als ik er al twee heb en Smartcards ( welke weer geactiveerd kunnen worden) 

Ik hoor graag van je b.v.d.

Marius

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is het abonnement tijdelijk opgezegd geweest ?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik heb het idee dat je je abonnement destijds niet hebt verhuisd. Zoals het er naar uit ziet, is je oude abonnement van het oude adres opgezegd en heb je alles nieuw besteld op het nieuwe adres in juli 2021.
Dat is exact de reden waarom je oude kaarten zijn beëindigd en nu niet meer geactiveerd kunnen worden.

Helaas kan ik hier ook niets in betekenen @musira

Sinds 2015 worden de kaarten niet meer geheractiveerd, sorry!

musira
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Goedemorgen Jamyla,

Aha zit het zo, maar ik zou de CI+ module nog wel kunnen gebruiken? En hoe kom ik dan aan een nieuwe Smartkaart? 

Toch een nieuw abonnement van € 2,00 p.m. ?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@musira

Klopt inderdaad. Door deze switch zijn de oude kaarten + modules inactief. De enige optie is dan een extra CI+ a €2,- per maand daarvoor ontvang je een module + smartcard 🙂

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@musira Anders is dit ook nog een optie mits de standaard zenders voldoen: Digitale televisie zonder kastje | Klantenservice | Ziggo 

Uitgelicht topic