1
Vraag
2
Reacties
HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

CI+ Module en Dolby Digital

Wij hebben een CI+ module in onze Sony TV, werkt prima, alleen voor het geluid moet ik steeds per zender het Dolby Digital geluid instellen.

Zou handig zijn als Dolby Digital als standaard staat ingesteld?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HereIsTom
Topicstarter
Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Het is inmiddels gelukt. Volgens Sony komt het wel door het signaal van Ziggo dat de TV het Dolby signaal niet meteen pakt.

Moest nu bij iedere zender instellen dat hij het tweede (Dolby) signaal gebruikt, maar dat onthoudt hij nu wel.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een ci module decodeert alleen maar. Dit is iets wat je tv doet.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HereIsTom wrote:

Wij hebben een CI+ module in onze Sony TV, werkt prima, alleen voor het geluid moet ik steeds per zender het Dolby Digital geluid instellen.

Zou handig zijn als Dolby Digital als standaard staat ingesteld?

 

 

Ik zou de handleiding van je TV even lezen , dit heeft niks te maken met Ziggo en of de cI+ module.

HereIsTom
Topicstarter
Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

@Ronihd Wat ik erover vind is dat hij automatisch het geluidskanaal pakt dat als eerste wordt doorgegeven, dus schijnbaar geeft Ziggo Stereo standaard door en Dolby als tweede.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HereIsTom wrote:

@Ronihd Wat ik erover vind is dat hij automatisch het geluidskanaal pakt dat als eerste wordt doorgegeven, dus schijnbaar geeft Ziggo Stereo standaard door en Dolby als tweede.

 

hmhhm dat durf ik niet met zekerheid te beamen of te ontkennen 

Welk type TV heb je ? dan kan ik even mee kijken in de handleiding online.

HereIsTom
Topicstarter
Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

@Ronihd Een Sony 55AG9.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HereIsTom wrote:

@Ronihd Een Sony 55AG9.

 

 

Ik wordt er ook niet wijzer van…...ik durf echt niet te zeggen hoe dat zit , mogelijk een moderator van Ziggo die het wel kan ?  @Alex Ziggo  ?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @HereIsTom

Wat irritant dat je dit telkens moet instellen. Dit komt niet door het signaal van ons. De TV decodeert dit signaal zelf en het zou zo moeten zijn dan als je de TV instelt op een audio instelling deze dat ook vast houdt, maar dat doet de TV op één of andere manier niet. Ik wil je adviseren om hierover contact op te nemen met Sony als er uit de handleiding van de TV geen duidelijkheid komt.

HereIsTom
Topicstarter
Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Het is inmiddels gelukt. Volgens Sony komt het wel door het signaal van Ziggo dat de TV het Dolby signaal niet meteen pakt.

Moest nu bij iedere zender instellen dat hij het tweede (Dolby) signaal gebruikt, maar dat onthoudt hij nu wel.

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Mooi om te lezen dat het is gelukt, @HereIsTom. Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat Sony aangeeft dat het door ons signaal komt dat de TV het Dolby Signaal niet gelijk pakt, maar als je voor het tweede Dolby signaal kiest de TV het wel onthoud, maar het belangrijkste is dat het nu niet meer elke keer ingesteld hoeft te worden. 

Veel kijkplezier! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic