1
Vraag
2
Reacties
Swanny 1

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Brommen van de mediabox xl - is dit normaal?

Ik weet dat er een ventilator in de mediabox zit en dat deze zacht zoemt om af te koelen maar als ik s'morgens in de kamer komt hoor ik de ventilator nog steeds.
Mijn vraag is hoort dit zo dat deze de hele nacht draait en dus ook stroom gebruikt.

L.Z.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ook 's nachts werkt de box gewoon. De tv staat wel uit maar er worden bv programma's opgenomen, de tv gids wordt vernieuwd en als je geen los modem hebt dan is ook je internet en telefonie via de box 's nachts actief.

Mocht je een extern modem gebruiken dan kun je het energieverbruik een stap omlaag zetten. Niet helemaal op minimaal want dan neemt hij meen ik ook niets meer op wat ingesteld staat.
Wat betreft geluid, de ene box maakt net iets meer geluid dan de andere. Er zit (maar) een 4-5 cm fan in dus die moet meer toeren maken dan wanneer er bv een van 10-12 cm in zit zoals in een pc.
(overigens is de Mediabox feitelijk een pc met geheugen, harddisk en processor, dus die moeten altijd gekoeld worden)

Bekijk in context

4 Reacties 4
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hangt af van de instelling. Maar zoals je hier op de site kan lezen, zie je dat wanneer deze bv. op 'hoog' staat, nagenoeg alles aan de box nog werkt in stand-by en dus gekoeld moet worden.
Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Bedankt voor je reactie ,
Ik geloof direct dat als de mediabox op hoog staat dat deze meer gekoeld moet worden maar de hele nacht ? ik heb deze box nog maar een paar weken en bij mijn vorige box die ook op hoog stond had ik dit zoemen van de ventilator niet.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ook 's nachts werkt de box gewoon. De tv staat wel uit maar er worden bv programma's opgenomen, de tv gids wordt vernieuwd en als je geen los modem hebt dan is ook je internet en telefonie via de box 's nachts actief.

Mocht je een extern modem gebruiken dan kun je het energieverbruik een stap omlaag zetten. Niet helemaal op minimaal want dan neemt hij meen ik ook niets meer op wat ingesteld staat.
Wat betreft geluid, de ene box maakt net iets meer geluid dan de andere. Er zit (maar) een 4-5 cm fan in dus die moet meer toeren maken dan wanneer er bv een van 10-12 cm in zit zoals in een pc.
(overigens is de Mediabox feitelijk een pc met geheugen, harddisk en processor, dus die moeten altijd gekoeld worden)
Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes
Dank voor je reactie , het zoemen of brommen stoort mij op zich niet zo maar ik dacht dat de box misschien defect was door dat de ventilator altijd maar door draaide.
Ik heb nu begrepen dat het normaal is en het geen kwaad kan.
Bedankt voor de reactie's
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic