1
Vraag
2
Reacties
Maxim.

Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Analoge oude radio met ziggo antenne kabeltje zeer slechte ontvangst.

Ik heb voor mijn TV boven de Humax 550

Verder heb ik de mediabox next en die staat beneden.

 

Ik heb nog een zeer oude Aiwa compact disc stereo system LCX-337 en die staat ook boven.

Daar luister ik alleen s`morgens even naar het nieuws mee.

Die is nu nog verbonden met de radio antenne kabel die via een splitter van beneden uit de muur komt

Maar omdat het analoge signaal binnenkort naar digitaal gaat en ik niet telkens de TV wil aanzetten hier boven om dat eventjes naar de radio te luisteren heb ik een  antenne kabeltje bij Ziggo aangevraagd.

Maar helaas de ontvangst is zeer slecht met heel veel ruis.

 

Is een andere compacte radio een optie of is er een andere simpele oplossing

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Goedemorgen @Meindert 

Uiteraard ben ik aan de slag gegaan met de tips. 
Helaas gaf dit te weinig goed resultaat.

Heb nu besloten om boven voor die ene keer dat ik daar even naar het nieuws luister om een eenvoudige DAB+ radio neer te zetten.

 

Verder had ik ook problemen met de radio zenders te beluisteren op mijn Receiver.

De optie om dit te doen via de TV en deze dus constant aan te laten staan had niet mijn voorkeur.

Dit heb ik weten op te lossen zonder de TV aan te laten staan.

Nadeel is: Het is omslachtig en van zender wisselen is ook omslachtig.

Ik weet niet of deze omslachtige handelingen zijn op te lossen met de digitale radio ontvanger.

 

Hier mijn oplossing:

RADIOZENDERS LUISTEREN ZONDER TV AAN TE LATEN STAAN.

 

  • Zet TV+Ziggo aan met de rode knop van de ziggo AB.
  • Zeg tegen AB van de Ziggo “Radio”
  • Kies in beeld je zender.
  • Zet de TV met AB van de TV uit. Alles zal uitgaan behalve de Ziggobox.
  • Zet vervolgens de DENON aan met de knop of met de AB van de DENON.

         VAN ZENDERS LUISTEREN DIRECT NAAR TV SCHAKELEN.

 

  • Zet TV aan met AB TV
  • Alles uitschakelen met rode knop van Ziggo AB.

            Receiver DENON AVRX1600H

            TV Samsug QE55Q90R QLED

            Ziggo Mediabox NEXT

Hoop dat ik andere hiermee  heb geholpen.

 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes

Hi @Maxim. 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Om niet al teveel reclame te maken voor Ikea, zal ik je proberen te helpen. Zelf gebruik ik dus een Ikea speaker van 99,- euro en die heb ik aangesloten via Wifi, maar kan ook via UTP kabel, en met mijn mobiel kan ik muziek luisteren op die speaker. Dat is echt super geweldig, werkt goed en je hebt wel 100 verschillende zenders om naar te luisteren, als het er niet meer zijn. Maar goed, dat moet je er wel trek in hebben om dit aan te schaffen.

Ziggo heeft ook digitale kastjes maar dat lijkt me voor jou niets omdat je helemaal naar boven moet. Je zou ook een internet radio kunnen kopen of een DAB+ radio. Die kan je overal neerzetten en dan kan je al naar muziek luisteren. Het is dus maar net wat je zelf wil. Ga even langs je plaatselijke radio/tv winkel en dan willen ze je vast wel helpen met een goede oplossing. Dan doe je de plaatselijke radio/tv winkel er in deze corona tijd ook een plezier mee 😉😎

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hoi @Maxim.

Rot dat het ontvangst niet goed is! Ik snap dat je dan op zoek gaat naar andere opties. Ben je geholpen met het advies van EnergieBoy? 🙂

Tom Tix

Level 5
  • 67Posts
  • 8Oplossingen
  • 21Likes

Hallo JC van der meer,

 

Zoals energieboy al aangeeft zijn er digitale radio kastjes te koop via Ziggo, daarmee kan het digitale radio signaal via de kabel ontvangen worden. Daar sluit je de coax kabel op aan die eerst op de radio zat. Nu moet het geluid signaal op de Aiwa aangesloten worden met een audio kabel. Dat zijn stereo tulp stekers. Sluit deze aan op de AUX ingang aan de achterkant van de Aiwa. Selecteer op de aiwa AUX als bron in het menu. Dan kan er weer "radio" geluisterd worden. Succes.
(De coax kabel naar boven ligt er al dus dat is geen extra werk in dit geval)

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

Voor de goede orde: de digitale radio-ontvanger van Ziggo (van het merk Quantis) moet niet worden aangesloten op de radio-aansluiting van het Abonnee Overname Punt (de kabeltv-wandcontactdoos), maar op de tv-aansluiting! Zie alhier:

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Piet.

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Dank voor alle tips.

Maar @PJM v.d. Vooren  als die digitale radio-ontvanger van Ziggo, merk Quantis, op de TV aansluiting moet worden aangesloten kan ik daar dan niet de al aanwezige Humax 550 die nu op de TV boven zit aangesloten voor gebruiken?

Of denk ik nu verkeerd.

Ben niet zo technisch.

Tom Tix

Level 5
  • 67Posts
  • 8Oplossingen
  • 21Likes

De Humax 550 ken ik niet.

De Humax 5550C heeft geen analoge audio uitgang.

Via de TV kan natuurlijk altijd naar de digitale radio geluisterd worden. Maar dat is wellicht niet de bedoeling.

Boven moet de coax dan met een splitter (ESX-02 of POA-01-B) gesplitst worden. Een kabel gaat dan van de splitter naar de TV decoder en de andere naar de radio decoder en vandaar naar de Aiwa.

 

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@Maxim. Klopt helemaal!

Piet.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Maxim. , is het inmiddels gelukt met al deze tips? 

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

Goedemorgen @Meindert 

Uiteraard ben ik aan de slag gegaan met de tips. 
Helaas gaf dit te weinig goed resultaat.

Heb nu besloten om boven voor die ene keer dat ik daar even naar het nieuws luister om een eenvoudige DAB+ radio neer te zetten.

 

Verder had ik ook problemen met de radio zenders te beluisteren op mijn Receiver.

De optie om dit te doen via de TV en deze dus constant aan te laten staan had niet mijn voorkeur.

Dit heb ik weten op te lossen zonder de TV aan te laten staan.

Nadeel is: Het is omslachtig en van zender wisselen is ook omslachtig.

Ik weet niet of deze omslachtige handelingen zijn op te lossen met de digitale radio ontvanger.

 

Hier mijn oplossing:

RADIOZENDERS LUISTEREN ZONDER TV AAN TE LATEN STAAN.

 

  • Zet TV+Ziggo aan met de rode knop van de ziggo AB.
  • Zeg tegen AB van de Ziggo “Radio”
  • Kies in beeld je zender.
  • Zet de TV met AB van de TV uit. Alles zal uitgaan behalve de Ziggobox.
  • Zet vervolgens de DENON aan met de knop of met de AB van de DENON.

         VAN ZENDERS LUISTEREN DIRECT NAAR TV SCHAKELEN.

 

  • Zet TV aan met AB TV
  • Alles uitschakelen met rode knop van Ziggo AB.

            Receiver DENON AVRX1600H

            TV Samsug QE55Q90R QLED

            Ziggo Mediabox NEXT

Hoop dat ik andere hiermee  heb geholpen.

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Top dat je jouw tips en oplossing hier deelt, @Maxim. Dankjewel daarvoor.

Voor wat betreft de omslachtigheid, kun je er voor kiezen om de tv uit te laten en de Next een duidelijk opdracht te geven zoals bijvoorbeeld: Radio Q-Music. Hij gaat dan gelijk naar deze radiozender en scheelt je dit een aantal handelingen. 

Ik weet niet of het makkelijker wordt met een digitale radio ontvanger. Dit is voor iedereen weer anders. Je krijgt er in ieder geval een weer een kastje bij met eigen afstandsbediening. Deze hoeft vervolgens niet op TV aangesloten te worden, dat scheelt wel. Alles over de digitale radio ontvanger lees je hier.

 

Maxim.
Topicstarter
Level 6
  • 82Posts
  • 2Oplossingen
  • 21Likes

@Jiri  Die tip is wel handig maar gaat niet werken bij mij omdat alles via ARC loopt.

Zodra ik de ziggo ab aanzet gaat mijn receiver en mijn TV  ook gelijk aan.
Enkel de ziggo box aanzetten gaat dus niet.

Maar bedankt voor het meedenken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic